WKO motor van een auto voor ECS

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 18/12/15, 18:44

Als de tank was gevuld met olie lichter dan zout, kon men naar 180 graden klimmen en het gewicht delen door 2. De olie moet natuurlijk worden verwarmd door de uitlaat. Olie door een warmtewisselaar zou het water van het huis verwarmen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/12/15, 18:50

Beeld Beeld Beeld

En / of een uitgebreid en circulerend circuit van een deel van de motorolie? Maar dit kan alleen 130 ° C bereiken
De temperatuur van de uitlaatgassen bij de collector kan echter van de orde van grootte zijn 300 ° C :!:
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56




par lilian07 » 18/12/15, 19:11

Het moet bekend zijn dat het uitlaatsysteem 30% van de verbruikte olie-energie ziet en dat de temperaturen veel hoger zijn dan de 90 ° van het watercircuit .... samenvattend 1 / 3 energie voor tractie ... 1 / 3 van energie voor het circuit van koelwater met 85 ° en 1 / 3 van energie door de uitlaat met veel meer dan 250 ° ... genoeg om veel mogelijkheden te hebben ... .
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/12/15, 19:53

er is een eenvoudigere oplossing om te profiteren van de warmte om uw huis te verwarmen

oplaadbare hybride auto, en de elektrogene groep heeft warmtekrachtkoppeling ... we laden de accu van de auto op met de warmtekrachtkoppelingsgroep, dus we maken gebruik van de warmte met een systeem dat zwaar en efficiënt kan zijn omdat het is gefixeerd en dat zijn gewichtsnacht niet

helaas is het op dit moment nutteloos: als je een plug-in hybride auto hebt, is het beter om het op te laden met EDF-elektriciteit ... geen dieselgenerator kan elektriciteit goedkoper maken dan EDF, zelfs als het het herstel van warmte meet

aan de andere kant is het mogelijk om goedkoper te zijn dan edf met een motor en een gasgenerator heeft een hout- maar hallo-gasinstallatie

dus om te doen wat we kunnen met de beschikbare hardware, plug-in hybride, opgeladen door EDF

kleine overwinningen gemakkelijk maken zonder echte hybride auto: sluit een acculader aan wanneer de auto in de garage staat (een goede lader met regelaar, geen batterijslachter) en knip de dynamo van de auto om geld te besparen. benzine ... sluit de dynamo niet opnieuw aan, tenzij u van plan bent te lang te rijden zonder terug te keren naar het huis
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/12/15, 20:35

chatelot16 schreef:geen dieselgenerator kan elektriciteit goedkoper maken dan edf, zelfs het terugwinnen van warmte


1) Momenteel is de prijs van stookolie 0.5 € "winstgevend" ... zelfs in Frankrijk, waar de prijs per kWh laag is!

1L van olie = 10 kWh aan onbewerkte energie

Goed bestudeerde warmtekrachtkoppeling = 80% caloriewinning

Gemiddeld dieselrendement = 33% of 67% warmteverliezen waarvan 67 * 0.8 = 54% herstelbaar zijn in cogé.

Dus voor 1L hebben we olie bij 0.5 €:
3.3 kWh elektriciteit = 3.3 * 0.15 € / kWh = 0.495 €
5.4 kWh heet = ongeveer 0.25 €

Dus het is nu interessant ... maar het is duidelijk dat de brandstofolie laag is (of elektriciteit duur) ...

2) Anders om het onderwerp van dit onderwerp te hervatten (ik heb er jaren geleden al aan gedacht zonder echt te ontwikkelen omdat ik het idee snel verliet).

De thermische opslag door water is te duur in massa in een voertuig (en het water is al een van de meest gunstige elementen !!) ... als iemand een overgewicht van 300kg moet hebben om het equivalent van 1 of 2 te herstellen L elke dag brandstof Ik vind het niet winstgevend omdat deze 300kg ze moet verplaatsen!

Berekening tafelhoek:

300 L water met koeldriehoek van 40 ° (wat al niet slecht is omdat het verwarmings- of sanitairwater naar de 40 ° C moet zijn, dus opslag 80 ° C) bevat een energie van:

300 * 4.18 * 40 = 50 MJ is 1.2 L brandstof ...

Eventueel een faseveranderingsmateriaal dat misschien interessanter is, afhankelijk van de smelttemperatuur, zie bijvoorbeeld: https://www.econologie.com/forums/materiaux- ... 11286.html

Dit zou een alternatief kunnen zijn dat massa en opgeslagen energie zou verzoenen ...

Of haal de calorieën uit het motorblok ... dat 150 tot 200L equivalent water moet benaderen ... en zonder overgewicht aan boord! Er is misschien iets te doen ... maar het wordt niet gewonnen (je hebt een platenwarmtewisselaar nodig, 2 circulatiepompen ... om het equivalent van 1 liter brandstof per dag te winnen? Ja, waarom niet ... maar je hebt hier ook een garage voor nodig en als de auto in de garage staat, "verwarmt" hij het huis al indirect zonder door zo'n systeem te gaan ... kortom, niet wat gewonnen!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Bedankt voor de verlichting




par fabio.gel » 18/12/15, 20:50

Bedankt voor uw informatie.

Het probleem van het waterlichaam is daarom aanwezig.
De motoren moeten minder opwarmen ...
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/12/15, 20:51

raymon schreef:Als de tank was gevuld met olie lichter dan zout, kon men naar 180 graden klimmen en het gewicht delen door 2. De olie moet natuurlijk worden verwarmd door de uitlaat. Olie door een warmtewisselaar zou het water van het huis verwarmen.


Nee, omdat de warmtecapaciteit van de olie lager is dan het water .... in de grootteorde van de helft ... dus 1L olie 180 ° koelt 100 ° C is hetzelfde '1L water 90 ° koelt 50 ° C (en bij 180 ° C zijn er veel meer verliezen en zul je problemen hebben met een auto ...)

Water is het meest interessante element voor het opslaan en transporteren van warmte ... alleen natrium is beter (in "algemeen openbaar" materiaal) ...

Oh nee, na verificatie is de H2 veel beter! https://fr.wikipedia.org/wiki/Capacit%C ... e_massique

Ik wist dit niet! 1 kg H2 in gasvorm is gelijk aan 3.4kg water! En de H2 kan eenvoudig worden verkregen ... de opslag op lange termijn is nog steeds anders ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Bedankt voor de verlichting




par Christophe » 18/12/15, 20:52

fabio.gel schreef:Bedankt voor uw informatie.

Het probleem van het waterlichaam is daarom aanwezig.
De motoren moeten minder opwarmen ...


Hé ja ...

Oh nee, ze zouden meer moeten verwarmen :)

Als we 500 ° C hadden, konden we deze opslaan in superverhitte stoom! Daar wordt het leuk : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Op advies van Christophe




par fabio.gel » 18/12/15, 20:57

Op advies van Christophe heb ik het water vervangen door waterstof.

Bekijk de video

https://www.youtube.com/watch?v=ZOQ2wOdaJRQ

: Mrgreen:
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/12/15, 21:01

hey hey, ja dat is het probleem van diwaterstof, het is: BAAAAOOOOUUUM.
Beeld

U publiceerde op de H2, maar wat u zei was zelfs beter dan wat u denkt, 5kg dihydrogen = 1 vol met gas ...!

De Toyota Mirai (en hetzelfde bij Honda) zet de waterstof in de tank om in elektrische energie op afroep.

Maar hoe krijg je diwaterstof?
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten