Het beveiligen van een onboard elektrolyse

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1

Het beveiligen van een onboard elektrolyse




par Misterloxo » 26/12/05, 20:39

Gezien het succes van het onderwerp over verbeterde elektrolyse, wilde ik hier de maatregelen en apparaten bespreken voor het beveiligen van on-board elektrolyse:

- bubbler
- vlamblokker ...

Kennisgeving voor de meest ervaren op dit gebied ...
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/12/05, 22:41

Nou, de blaas van de bubbler is niet slecht, het voorkomt elke terugkeer naar de elektrolysekamer.

Maar om het nog beter te doen, geloof ik dat er in de elektrolysekamer een ontluchter moet zijn. Zoals dit, wanneer de motor zuigt (door de bubbler), zuigt deze niet alleen 2H2, maar ook een mengsel van 2H2 + lucht die zich in de verbrandingskamer zou vormen. En dit mengsel is veel minder gevaarlijk omdat het niet langer zo explosief is als pure 2H2O2. In geval van flashback, geen explosie.

Dan hebt u een veiligheidsniveau nodig dat de generatie van gas vermindert als de motor niet draait.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 26/12/05, 22:58

Geplaatst op: do 01 december 2005 01:38 door Gegyx

Het eenvoudigste is om het zojuist gevormde gasmengsel achter te laten in dezelfde ideale verhoudingen voor de hercompositie van water (stoïchiometrisch mengsel); de energie zal maximaal zijn (en kan meer zijn dan verwacht, omdat er niet alleen pure H2 en O2 zou zijn). Er moet zorg worden besteed aan de constructie, voor corrosie en lassen, druk- en temperatuursensoren om de huidige, eenvoudige niveausensoren te snijden om water en een klep opnieuw te leveren; door de beveiliging te verdubbelen, is er een groter risico ...
Als essentiële voorzorgsmaatregel moet het teruggewonnen mengsel vóór gebruik over de platen worden geleid, door een of zelfs twee waterfilters (betere barrière om een ​​mogelijke terugslag te stoppen).
Gas wordt op aanvraag en onder zeer lichte druk geproduceerd en wordt onmiddellijk gebruikt. Zorg voor een waterdicht inspectieluik om de tank te controleren en schoon te maken, controleer het waterniveau in de filters, na matig gebruik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/12/05, 23:07

Het is niet nodig om het stoichiometrische mengsel te behouden, omdat de motor niet alleen met dit gas kan worden gevoed (onvoldoende doorstroming). Dus de motor zal noodzakelijkerwijs naast het gas lucht inslikken en de verhoudingen zullen sowieso niet langer stoïchiometrisch zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 28/12/05, 16:33

gegyx schreef:Geplaatst op: do 01 december 2005 01:38 door Gegyx
Er moet zorg worden besteed aan de constructie, voor corrosie en lassen, druk- en temperatuursensoren om de huidige, eenvoudige niveausensoren te snijden om water en een klep opnieuw te leveren; door de beveiliging te verdubbelen, is er een groter risico ...


Hallo gegyx!

Heeft u referenties voor dergelijke sensoren?
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 28/12/05, 16:38

Hier bijvoorbeeld de veiligheidsbubbler geproduceerd door Tero (mooi werk):

Beeld

Beeld

De vraag die ik mezelf stel is of er geen risico is dat de motor te hard zuigt en dus water zuigt? :?
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 28/12/05, 19:54

Hallo,
nee, ik heb geen specifieke referentie om te verstrekken. Wat ik naar voren breng is alleen mijn mening, gevormd door mijn logica, mijn smaak voor praktijk en mijn diverse "kennis", vanwege een geest die nieuwsgierig is naar alle technieken en innovaties.
In de doos is er niets transcendent: het is duidelijk dat het mengsel is gevaarlijk . Elke mogelijkheid van lekkage of overproductie moet worden geëlimineerd; door zorg te dragen voor de constructie, door de voorkeur te geven aan demontage voor inspectiebezoeken en door de verschillende veiligheidsmaatregelen die de productie blokkeren te vermenigvuldigen zodra er een afwijking is.
Ik had op internet de paar verkopers van Brown-gaslasapparatuur bezocht in de wereld, Noord-Amerika, Australië, China, Italië ... En kijk of we wat bouwideeën konden tekenen. De elektrolysetank van de nieuwste industriële machines lijkt te passen in een horizontale cilinder (buis veiliger dan een doos in geval van een explosie, denk ik, maar misschien een nieuw proces). De originele machine is een rechthoekige tank. De partners gescheiden en voortgezet onderzoek en bouw langs uiteenlopende paden. De Chinezen hebben alles gekopieerd met een standaard basismachine, onderworpen aan de 'grillen' van de productie, omdat alles daar is vereenvoudigd. Een voorbeeld, alsof ze zich niet bezig houden met overbodige elektronica, wordt het elektrolytniveau beheerd door 2 elektroden die in de soep dompelen, op 2 niveaus (hoog en laag) .De innovatie van de machines is om te doen zonder gelijkstroom, om een ​​grote transformator en een ventilator die elektriciteit verbruikt te voorkomen. De waterbreker is de eenvoudigste en veiligste oplossing. Als u bang bent voor meer water, kunt u een sensor toevoegen om een ​​uitje te stoppen.
Het latwerk van uw afbeelding (afwaskussen) wordt in uw pvc-buis geplaatst, in het hele volume geplaatst?
Dit is volgens mij het principe, om een ​​snelle expansie van gassen en de flashback te verminderen; het moet worden gebruikt in explosieve containers; dit is wat de ingenieurs aan de Concorde-tanks hadden toegevoegd, na het ongeval en door de binnenmuur te bekleden met een schokdemper om een ​​schokgolf van buitenaf te dempen.
PS: Ik ben verrast door de kleine afmetingen van de Tero-elektroden: ~ 3,5 x 10 cm ... Zou dat genoeg zijn? NLC wil in zijn prestatietests het grootste oppervlak voor dezelfde stroom plaatsen!
Dernière édition par gegyx de 28 / 12 / 05, 22: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 28/12/05, 22:21

gegyx schreef:Het latwerk van uw afbeelding (afwaskussen) wordt in uw pvc-buis geplaatst, in het hele volume geplaatst?
Dit is, denk ik, het principe om een ​​snelle uitbreiding van de gassen en de flashback te verminderen; het moet worden gebruikt in explosieve containers;


Ja. Dat is alles!

gegyx schreef:PS: Ik ben verrast door de kleine afmetingen van de Tero-elektroden: ~ 3,5 x 10 cm ... Zou dat genoeg zijn? NLC wil in zijn prestatietests het grootste oppervlak voor dezelfde stroom plaatsen!


Nou, de elektroden zijn 160x200x0,8 mm. Om het actieve oppervlak te krijgen, verwijdert u rondom 12 mm pakking en houdt u er rekening mee dat het waterniveau ongeveer 25 mm lager is dan de bovenkant van de cellen.

Dus (160 - 2x12 - 25) x (200 - 2x12) = 111 x 176 = 19 mm² 536, 195 cm²
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 390-gasten