Brandstofbesparing: turbulentie generator

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 25/07/06, 23:01

Het lijkt me erg moeilijk om in elkaar te zetten!!

Dit weekend heb ik mijn motorkap opgetild om te kijken hoe ik een turbulator kon integreren, maar ik moet een demontagefase doorlopen als ik wil zien hoe hij achter de vlinder verprutst is....

Algemene vraag: in plaats van je te vervelen bij het beeldhouwen van een turbulator, zou het niet eenvoudiger zijn om een ​​soort ventilator achter de vlinder te monteren die de lucht in rotatie zou brengen? Zou het ook werken als de luchtstroom laag is? Een soort PC-stroomventilator bijvoorbeeld? Of aangepast zodat de bladen vierkant parallel staan ​​aan de luchtstroom, om maximale rotatie te genereren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
de_souza_patrick
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 11/04/05, 15:17




par de_souza_patrick » 26/07/06, 09:46

dat is wat ik deed (pc-stroomventilator). Er is een foto als u teruggaat naar de vorige pagina's
a+
patrick
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/07/06, 09:50

Désolé :?

Dus ik ga het hele stuk lezen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/07/06, 10:01

Van wat ik heb gezien, gebruik je eigenlijk de bladen van een pc-voedingsventilator!?

Mijn idee was anders, gebruik de complete ventilator!! Dat wil zeggen, we voeren hem en hij loopt!! En hierdoor zou de lucht kunnen roteren, zelfs als de stroomsnelheid laag is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 26/07/06, 13:27

NLC schreef:Van wat ik heb gezien, gebruik je eigenlijk de bladen van een pc-voedingsventilator!?

Mijn idee was anders, gebruik de complete ventilator!! Dat wil zeggen, we voeren hem en hij loopt!! En hierdoor zou de lucht kunnen roteren, zelfs als de stroomsnelheid laag is.


Hi NLC,

Naar mijn mening zal een voedingsventilator de schok tijdens het draaien nooit kunnen weerstaan.

De luchtsnelheid bij de inlaat moet zeer hoog zijn en daarom moet het ventilatortoerental nog groter zijn.

Aan de andere kant, bij vaste dwz met kracht ingebrachte messen in de slang of ter hoogte van de collector ja.

@+
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 26/07/06, 13:55

nlc, jij vindt voor ons de turbotechniek opnieuw uit!?? : Idee:

Naar mijn mening gaat je ventilator niet lang mee, zeker niet als je de levensduur van een ventilator in een PC ziet vergeleken met de levensduur van een auto ;)

Bovendien ben ik er niet zeker van dat de lucht die uit een ventilator komt echt de vorm heeft van een wervelwind...

Maar goed, je moet het proberen...

SixK
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/07/06, 14:23

De PC-fan was met het idee: het kon ook iets anders zijn!!

Dit is de reden waarom ik het had over het parallel plaatsen van de bladen aan de luchtstroom: we brengen de lucht alleen maar in rotatie. Een beetje zoals een waterrad.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Brandstofbesparing: turbulentie generator




par denis » 26/07/06, 23:06

hallo, ik denk ook dat je ventilator je lucht zal brengen, maar geen toutbillon! (logisch) voor mijn montage heb ik die van Patrick gevolgd: voor de vlinder is het niet logisch, maar gemakkelijker, en dan moet het gewerkt hebben , aangezien het hetzelfde type auto is!
voor andré, een verduidelijking, op mijn model: oud systeem met flowmeter, zonder lambdasonde, zonder katalysator.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Brandstofbesparing: turbulentie generator




par denis » 26/07/06, 23:08

En als je het zag, in mijn galerij de turbo. van de bm, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/07/06, 23:14

Ik moet mij slecht uitdrukken :?
Als de bladen evenwijdig aan de luchtstroom staan, waarom zou de lucht dan niet roteren?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 275-gasten