Brandstofbesparing: turbulentie generator

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 22/06/06, 16:18

In het Quant'homme-nieuws:
experimenten.
2 - door zelf een vortexsysteem te maken

en ook:
een turbulator:
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Brandstofbesparing: turbulentie generator




par denis » 30/06/06, 10:56

0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Brandstofbesparing: turbulentie generator




par denis » 05/07/06, 09:56

hallo, deze keer heb ik mijn turbulator opnieuw gemaakt voor mijn focus, anders hoop ik dat er goede resultaten zullen zijn, ik heb de foto's van het eerste model en ook het laatste in mijn privégalerij gezet
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Brandstofbesparing: turbulentie generator




par denis » 05/07/06, 21:49

nou ja, de eerste km is gedaan: geen verandering in motorgedrag; Ik heb mijn voorraad aangevuld, wordt vervolgd...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/07/06, 03:37

Hallo Denis
Ik wil je niet ontmoedigen, maar nadat ik er verschillende heb geprobeerd,
Het zou mij zeer verbazen als je met deze turbulator goede resultaten behaalt, (foto) de bladen moeten elkaar overlappen, er gaat te veel lucht rechtdoor gemengd met degene die draait, we noemen het een turbulator, maar ik geloof dat dat niet zo is de juiste naam, ik zou het liever een cycloongenerator noemen en wat ik wilde doen was dunne luchtlagen creëren (laminair) die snel roteren), idealiter zou dit een beetje lijken op de honingraten zoals die voor de lucht te zien zijn stroommeting. maar geef ze een vorm van rotatie.
Toen ik experimenteerde met deze turbines in grote industriële gasbranders, probeerde ik het te vereenvoudigen met minder pallets. Met twee schoepen is het rendement vrij laag, met 6 schoepen verbetert het en met 12 schoepen is het zelfs nog beter, behalve dat we beperkt zijn tussen de beperkingen en de rigide productie van deze apparaten.
(ingewikkeld lassen) 6 pallets is een compromis.
Op de 3 diesels die ik deze montage heb gebruikt zijn de resultaten slecht tot nul, op de benzinemotoren is het interessant. En nog beter in een hemi-motor.
Bij diesels komt dit vooral door de indirecte verbrandingskamers die deze samenpersen tot een kleine opening die alle roterende bewegingen van de lucht onderbreekt.

Een functionele turbulator merk je meteen bij het optrekken, een turbogeluid en goede acceleratie, het verbruik weet je later, al dan niet rijdend in de stadsturbulator verandert het praktisch niets aan het verbruik, op de hoofdweg rolt dat in de 30%.
meerpuntsbenzinemotor met Lambdasonde in werking.

Andre
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Brandstofbesparing: turbulentie generator




par denis » 07/07/06, 08:04

Hoi André, dit is het model dat de xantia op bovenstaande link heeft gezien!
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Brandstofbesparing: turbulentie generator




par denis » 07/07/06, 08:14

Ik zal eens kijken naar deze tank, ik heb 100 km gereden in deze 3 dagen. Ik ga de BMW doen, volgens jouw advies, maar dit systeem is niet effectief in de stad? en korte ritten?
pantone voor lange ritten (en nog steeds onder belasting) de aceton verdampt na verloop van tijd in de tank, als de turbo niet overeenkomt, zijn er dus alleen maar voor lange rijders???? :schok: ;schaam mij die graag experimenteert, ofwel moet ik een testcircuit doen, ofwel moet ik als een dwaas gaan rijden, alsof ik naar de Côte d'Azur ga om een ​​vissoep te eten :P :P lang leve de ecologie!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 07/07/06, 21:57

Hallo Andre, van mijn kant hebben diesels betere resultaten dan benzines, waarschijnlijk vanwege een ander ontwerp

groet
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Brandstofbesparing: turbulentie generator




par denis » 07/07/06, 22:05

Voor mijn montage heb ik bij de schroothandelaar 10/10e RVS plaat gevonden; : 2€/kg, het is eerlijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 07/07/06, 23:03

Andre schreef:Hallo Denis

Een functionele turbulator merk je meteen bij het optrekken, een turbogeluid en goede acceleratie, het verbruik weet je later, al dan niet rijdend in de stadsturbulator verandert het praktisch niets aan het verbruik, op de hoofdweg rolt dat in de 30%.
meerpuntsbenzinemotor met Lambdasonde in werking.

Andre


Nou, als ik mijn elektrische fiets af heb (dat is een schot in de roos!), weet ik wat ik moet doen voordat ik weer op waterstof ga: benzinemotor met meerpuntsinjectie en lambdasonde, dit is precies de configuratie van mijn auto !!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten