Brandstofbesparing: turbulentie generator

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 01/05/07, 11:03

Ah Eloi! Welke tekeningen!

Om uw vraag Buga te beantwoorden, al deze verbeteringen die u krijgt op oud-efficiente motoren zet ze in harmonie met moderne motoren: de 7,5 voor zo'n kleine auto die is enorm 104, 5,8 liter is redelijk!

dat gezegd hebbende, het kennen van de truc is goedkoper dan het veranderen van een auto
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
david29
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 29/01/07, 18:52
Plaats: Brest dezelfde




par david29 » 10/06/07, 20:29

Hallo bedankt voor deze interessante discussie.

Aangepast op mijn Primera Diesel 2.0L was de vraag van de locatie eenvoudig op te lossen: geen sondes of ander elektronisch apparaat. Mijn eerste model met een gelijkbenige driehoek deed me alleen winnen 0.4L / 100 is 6.2l / 100. 18 km rijden met de helft van de stad. Mijn tweede lijkt veelbelovender te zijn. Ik ben niet aan het einde van de volledige maar ik zal u op de hoogte houden.

Ik zou graag een AVEC willen installeren over de primera essentie van mijn vrouw (model 1.8l 16s). Eerste obstakel: het is bard van elektronica ....
Ik weet niet of ik het voor of na de carburateur moet plaatsen. Zal het echt het vortex-effect verbreken? Want in feite, in tegenstelling tot Buga, gaat de toelating van ai niet in tweeën, maar zit het in continuïteit?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Kenavo

http://www.journalauto.com/nouveauxprod ... dnxprod=17
0 x
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 10/06/07, 20:56

perso, met mijn simpele carburator, ik zie dat het werkt ...
Ik weet het niet meer ..
een vriend "zelfverzekerd maar sceptisch over de geldigheid van mijn tests", dwong ik hem om het te testen aan de kust van camping La Rochette in Luxemburg.
Beneden heb ik hem achter het stuur laten kruipen ..
de opdracht om het te nemen, eerder, omdat hij me irriteerde met zijn scepticisme.
Ik heb vóór hem de vortex en het rubber verwijderd, dus in de open lucht gelaten ..
"ga je gang, ga naar de camping" ..
met mijn 435, om te zeggen dat de derde niet in de meeste ribben paste ..
aangekomen aan de top, ik vertelde hem om te keren ..
beneden hief ik de vortex op, eenvoudig gehuisvest in de gebogen rubberen buis ... buis waarvan de doorsnede equivalent is aan de carburateur ...
"doe Maar"...
en na een paar honderd meter vroeg hij me lachend of ik tijd had om van motor te wisselen.
de derde zat in de ribben en het herstel was sterker ...

hier, punt, ik kan niets anders zeggen ...
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 11/06/07, 09:44

David29, ik kreeg mijn 10% economie door de AVEC voor de carbu te plaatsen. als ik de moed had gehad zou ik het achter de carburateur hebben geplaatst of zou ik er één per cilinder aan het einde van de inlaatpijp hebben gezet. Het lijkt beter om het zo klaar mogelijk te maken.
Maar omdat het experimenteel is en ik niet de perfecte vorm van AVEC weet, zou ik de carburator of de inlaatpijp vaak moeten demotiseren. Dus gaf ik er de voorkeur aan om het bovenstrooms van de koolhydraten te plaatsen en het verbaast me dat ik zo'n winst heb gezien, omdat ik dacht dat turbulentie in de carburateur een negatieve invloed zou hebben op de prestaties en het verbruik.
Het is vrij proberen te sleutelen aan een AVEC zonder precies te weten hoe het werkt.
Met betrekking tot de Primera 16s van je vrouw moeten er veel zijn om te winnen (als ik me niet vergis, moet het daar een max deze motoren consumeren)
0 x
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17




par Haag » 27/10/09, 15:38

Hallo,

Ik maak deze draad wakker waarvan het lezen, evenals anderen, erg interessant is.

Ik wilde jaren na 2 feedback op je ervaringen hebben ...

En ja, ik ben hier bijna nieuw over forum, Ik heb een tijdje gelezen, de tijd om alle rijkdom te eten en niet onnodig te posten ...

Groeten aan allen,
Haag
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/10/09, 16:07

Hallo, en welkom bij forum actief :D

Van mijn kant heb ik alles verwijderd, mijn montages hebben mijn verbruik alleen maar verhoogd; het zou noodzakelijk zijn om een ​​AVEC te plaatsen met het recht van elke cilinder om effectief te zijn

zoals we bij alle nieuwe engines doen:
Beeld

bekijk de video hier: http://auto-sciences.blogspot.com/2009/ ... 8869054658

in feite, als de twingo van mijn vrouw veel verbruikt, komt dat omdat de lambda-sonde meer heeft dan 15ans en de calculator in een gestoorde modus werkt, het ideaal zou zijn om hem te vervangen

slagen om te compenseren, ik heb de T ° -sonde lucht en alles is weer in orde
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 27/10/09, 18:21

wat ik heb geleerd van de WITH c '(is dat het gedeeltelijk de onvolkomenheden van oude motoren kan compenseren waar de carburateur eerder een "druppelpercolator" was.
maar voor modernere motoren sinds de 70-jaren lijkt het erop dat de prestaties van deze motoren de voordelen van de AVEC elimineren.
zonder vloeken ...
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17




par Haag » 29/10/09, 20:03

Ha ja indrukwekkend deze motor!

Het kan dus interessant zijn op een oude benzinemotor uit 1975 met "percolator" carburateur ... en in dit geval een DIY MET of een kant-en-klaar?

Nogmaals, ik hoop dat ik het niet herhaal, maar ik heb er geen "conclusie" over gelezen, dus ...

Met vriendelijke groet,
En bedankt voor het welkom ;-D
Haag
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/10/09, 23:52

Nou, de conclusie is dat het alleen echt goed werkt als de AVEC op het brandstofinjectieniveau staat.

het zegt, we moeten ons aanpassen aan de configuratie van elke motor.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17




par Haag » 04/11/09, 20:14

Bedankt voor deze antwoorden !!

Ik denk dat ik goed naar de oude motor zal kijken waar ik aan denk ... :D
Een 4cyl met 2 dubbele body cabus, 1975 mechanische motor die erg dorstig is ... : Lol:

Dank je wel!
Haag
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten