Brandstofbesparing: turbulentie generator

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 10/12/06, 21:15

Om een ​​optimaal bladprofiel te verkrijgen, konden bepaalde scheepsschroeven worden nagemaakt. Het lijkt mij dat ze dezelfde functie hebben als de turbulator maar dan in de andere richting. Ik had er een paar gezien die dezelfde vorm hadden als de turbulator van André, maar dan minder extreem.

Bovendien had de "kapitein" me uitgelegd dat er verschillende profielen waren, afhankelijk van of je snel wilde gaan of gewicht wilde dragen.
0 x
***************************
Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/12/06, 23:12

Hallo Boulon,

Hoe wil je dat ik een serieuze montage maak in een gat van 34 mm in diameter en 2 cm dik?

Maar wat de turbulator betreft, vraag ik me gewoon af of het feit dat de brandstof ver van de cilinders wordt gespoten niet precies de oorzaak is van het verbruik:

Bij recente motoren vindt de injectie rechtstreeks in de cilinders plaats in de vloeibare fase, de brandstof verdampt en wint aan volume door over te gaan in de gasfase, wat de prestaties verbetert.

In SHIT-motoren zoals twingo V1 single-point injectie of traditionele venturi-koolhydraten, wordt de injectie gedaan vóór het gaspedaal in de vloeibare fase, vermengt zich vervolgens met de lucht en gaat door het luchtinlaatspruitstuk (het meest gemaakt van gegoten aluminium) en gaat over in de gasfase alvorens de cilinders binnen te gaan.

Op mijn twingo V1 uit 1994 hoef je alleen maar de binnenkant van het luchtinlaatspruitstuk te zien, bekleed met een lichte "teer", het resultaat van de verdamping van benzine op de wanden.

Het is ook grappig om het gaspedaal stationair te openen zonder de potentiometer te "verplaatsen" die naar de computer gaat om te zien dat het motortoerental met 2500 tpm racet, tenminste met de injectie van stationair :onheil: wat een verspilling

Dat alles om te zeggen dat aangezien er maar één injector is voor 4 cilinders, er een maximum aan verlies is wanneer de vlinderklep gesloten is


hoi nialabert

Ja, er zijn snelheidspropellers en drukpropellers, de laatste met overlappende bladen.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 11/12/06, 10:33

nialabert schreef:Om een ​​optimaal bladprofiel te verkrijgen, konden bepaalde scheepsschroeven worden nagemaakt. Het lijkt mij dat ze dezelfde functie hebben als de turbulator maar dan in de andere richting. Ik had er een paar gezien die dezelfde vorm hadden als de turbulator van André, maar dan minder extreem.

Bovendien had de "kapitein" me uitgelegd dat er verschillende profielen waren, afhankelijk van of je snel wilde gaan of gewicht wilde dragen.


welkom

Er is niet veel kans dat het werkt, scheepspropellers zijn ontworpen (op zeldzame uitzonderingen na) om te werken in een onsamendrukbare vloeistof terwijl een turbulator zich in een samendrukbare vloeistof bevindt. het verandert veel dingen.
Zie liever vanaf de zijkant van de vliegtuigen!!!!

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 11/12/06, 17:21

zac schreef:
nialabert schreef:Om een ​​optimaal bladprofiel te verkrijgen, konden bepaalde scheepsschroeven worden nagemaakt. Het lijkt mij dat ze dezelfde functie hebben als de turbulator maar dan in de andere richting. Ik had er een paar gezien die dezelfde vorm hadden als de turbulator van André, maar dan minder extreem.

Bovendien had de "kapitein" me uitgelegd dat er verschillende profielen waren, afhankelijk van of je snel wilde gaan of gewicht wilde dragen.


welkom

Er is niet veel kans dat het werkt, scheepspropellers zijn ontworpen (op zeldzame uitzonderingen na) om te werken in een onsamendrukbare vloeistof terwijl een turbulator zich in een samendrukbare vloeistof bevindt. het verandert veel dingen.
Zie liever vanaf de zijkant van de vliegtuigen!!!!

@+


Zouden we niet kunnen aannemen dat we ons in een onsamendrukbare vloeistof bevinden??


Uiteindelijk veranderen we alleen de stroming, of die nu in het water of in de lucht is.

Er zijn veel aerodynamische tests in het water!!
0 x
***************************

Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 11/12/06, 19:56

nialabert schreef:Er zijn veel aerodynamische tests in het water!!


welkom

ja het heet hydrodynamische testen :P

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 11/12/06, 20:17

zac schreef:
nialabert schreef:Er zijn veel aerodynamische tests in het water!!


welkom

ja het heet hydrodynamische testen :P

@+


Niet nodig : Lol:

Maar het is om de toekomstige aerodynamica van een model te testen.
0 x
***************************

Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 11/12/06, 20:40

nialabert schreef:Maar het is om de toekomstige aerodynamica van een model te testen.


Sorry maar in het water is het de toekomstige hydrodynamica : Mrgreen:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 11/12/06, 21:00

zac schreef:
nialabert schreef:Maar het is om de toekomstige aerodynamica van een model te testen.


Sorry maar in het water is het de toekomstige hydrodynamica : Mrgreen:
@+


Oké, dus ze testen de turbulentie die door het object in een FLUID wordt gecreëerd.


Zo is iedereen blij
0 x
***************************

Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 11/12/06, 21:12

precies

en de zeer mooie turbulenties hebben ze niet dezelfde vorm in een onsamendrukbare vloeistof en in een samendrukbare vloeistof;

:? vraag André waarom een ​​propeller op 30000 voet minder trekt dan op 300 voet

@+

PS: niet mokken
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/12/06, 21:30

zac schreef:exact
en de zeer mooie turbulenties hebben ze niet dezelfde vorm in een onsamendrukbare vloeistof en in een samendrukbare vloeistof;
:? vraag André waarom een ​​propeller op 30000 voet minder trekt dan op 300 voet


Sorry dat ik u tegenspreek, maar tussen 300 en 30 voet is het niet de samendrukbare of onsamendrukbare aard van de vloeistof die verandert, maar de dichtheid ervan.

Tussen 30 en 300 meter diep blijft het water onsamendrukbaar, maar gedraagt ​​het zich zeker niet hetzelfde met de propellers van een onderzeeër.
Ik denk in het bijzonder aan cavitatieverschijnselen die verband houden met een dissociatie van het watermolecuul (koude fusie / sonofusie / sonoluminescentie) 8)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 235-gasten