Brandstofbesparing: turbulentie generator

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/09/06, 19:04

Hallo,
Ik wist waar de Kalashmikov vandaan kwam
Er is een zeer gedetailleerde uitzending over dit wapen in hetzelfde historische kader, maar ik leg niet te veel nadruk op deze details. Je zou kunnen denken dat ik (germanofiel) ben. Ik corrigeerde dit, terwijl ik alleen geïnteresseerd ben in technologie, ongeacht de oorsprong ervan.
Ik heb veel informatie over vliegtuigen, het is meer mijn passie,
maar het is ongelooflijk welke dingen vroeger werden gebruikt en die zijn verdwenen en met veel tamtam onder een andere naam weer zijn verschenen
Vaak is het gewoon een kwestie van kijken naar de releasedatums van innovaties en een stapje terug doen om het te begrijpen.

er zijn mensen die creëren en mensen die op de markt brengen.

Andre
Dernière édition par Andre de 24 / 09 / 06, 17: 42, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 28/09/06, 16:24

Hallo !
Ik heb zojuist de kant van de ‘industriële geschiedenis’ ontdekt forum interessant! ...
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 25/11/06, 23:34

hello André

even om het onderwerp opnieuw scherp te stellen:
heb je dit geprobeerd:
Beeld

bij elke inlaat inlaatopening op de cilinderkop (te maken met plaatstaal dat sterk genoeg is zodat de vinnen niet breken)

ofwel gevangen tussen de inlaatpijp en de cilinderkop, gekruist door de bevestigingsbouten van de inlaatpijp, in plaats van de pakkingen of als aanvulling, of tussen 2 pakkingen als we bang zijn voor lekken (luchtaanzuiging is verboden op een benzinemotor)

het is meer werk om te monteren, maar het zit dichter bij de cilinders

nog vervelender om te installeren als de inlaat vastzit aan de uitlaat (in dit geval moet je voor de uitlaat dezelfde dikte toevoegen).

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 27/11/06, 21:38

Ik heb het geprobeerd, in mijn motor werkte het niet (fiat ducato 2,8 idtd) hij is al uitgerust met het systeem boven de kleppen maar ik merkte dat de motor 9 km langzamer opwarmde in plaats van 5 om op 60 graden te komen
Beeld
Beeld
Ik heb een goede economie in de inlaatslang
11 liter bij normale temperatuur en 8,5 liter aceton + turbulator, de camper weegt 3,3 ton, dat zegt beter!
deze systemen laten mij met mijn ervaring zien dat het specifiek is voor elke motor, je moet het proberen
de vellen zijn lasergesneden
Groetjes aan iedereen
0 x
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 27/11/06, 22:44

Bolt schreef:hello André

even om het onderwerp opnieuw scherp te stellen:
heb je dit geprobeerd:
Beeld

bij elke inlaat inlaatopening op de cilinderkop (te maken met plaatstaal dat sterk genoeg is zodat de vinnen niet breken)

ofwel gevangen tussen de inlaatpijp en de cilinderkop, gekruist door de bevestigingsbouten van de inlaatpijp, in plaats van de pakkingen of als aanvulling, of tussen 2 pakkingen als we bang zijn voor lekken (luchtaanzuiging is verboden op een benzinemotor)

het is meer werk om te monteren, maar het zit dichter bij de cilinders

nog vervelender om te installeren als de inlaat vastzit aan de uitlaat (in dit geval moet je voor de uitlaat dezelfde dikte toevoegen).

bout



Hallo, ik heb dit geprobeerd op een scooter van 125 cc, maar het werkte niet.

Bij de eerste versie verloor ik zoveel topsnelheid dat ik één van de twee vleugels heb verwijderd.
Toen werkte het niet beter. Nog steeds minder topsnelheid.

Vervolgens heb ik de tests uitgevoerd met een andere turbulator die in de buis zat. De bleke in de ene richting, dan de andere. Niets belangrijks.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/11/06, 23:09

Moet de turbulator minder verbruiken en niet de topsnelheid verhogen? :schok:
0 x
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 28/11/06, 13:18

Cuicui schreef:Moet de turbulator minder verbruiken en niet de topsnelheid verhogen? :schok:


Nee, maar op een scooter die oorspronkelijk niet zo snel gaat, is het vervelend om nog eens 10 km/u aan topsnelheid te verliezen. Vooral met de weg die ik moet afleggen (een lange rechte lijn 8) )
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/11/06, 15:46

Dag
nialabert schreef:
Cuicui schreef:Moet de turbulator minder verbruiken en niet de topsnelheid verhogen? :schok:


Nee, maar op een scooter die oorspronkelijk niet zo snel gaat, is het vervelend om nog eens 10 km/u aan topsnelheid te verliezen. Vooral met de weg die ik moet afleggen (een lange rechte lijn 8) )


Een turbuator vermindert de vulling en zorgt voor een beperking, waardoor deze niet meer op vol vermogen beschikbaar is.
Bij een tweetaktmotor denk ik dat het eerder schadelijk dan nuttig is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een wervelwind het carter en de transferpoorten binnendringt en nog steeds effectief is in de verbrandingskamer, om nog maar te zwijgen van het feit dat het carburateurluchtcircuit een zeer nauwkeurig traject om de verbrande gassen op te ruimen. Normaal gesproken is een tweetaktmotor speciaal ontworpen om te werken met kanalen die zijn afgestemd op de gebruikelijke snelheden.
Dit is al niet altijd effectief bij viertaktmotoren, afhankelijk van het ontwerp van de slangen en vooral bij de doorgang van de inlaatklep... (een cilinderkop heeft 4 inlaatkleppen, ik betwijfel de effectiviteit van de turbulator).
Andre
0 x
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 29/11/06, 10:40

Andre schreef:Dag
nialabert schreef:
Cuicui schreef:Moet de turbulator minder verbruiken en niet de topsnelheid verhogen? :schok:


Nee, maar op een scooter die oorspronkelijk niet zo snel gaat, is het vervelend om nog eens 10 km/u aan topsnelheid te verliezen. Vooral met de weg die ik moet afleggen (een lange rechte lijn 8) )


Een turbuator vermindert de vulling en zorgt voor een beperking, waardoor deze niet meer op vol vermogen beschikbaar is.
Bij een tweetaktmotor denk ik dat het eerder schadelijk dan nuttig is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een wervelwind het carter en de transferpoorten binnendringt en nog steeds effectief is in de verbrandingskamer, om nog maar te zwijgen van het feit dat het carburateurluchtcircuit een zeer nauwkeurig traject om de verbrande gassen op te ruimen. Normaal gesproken is een tweetaktmotor speciaal ontworpen om te werken met kanalen die zijn afgestemd op de gebruikelijke snelheden.
Dit is al niet altijd effectief bij viertaktmotoren, afhankelijk van het ontwerp van de slangen en vooral bij de doorgang van de inlaatklep... (een cilinderkop heeft 4 inlaatkleppen, ik betwijfel de effectiviteit van de turbulator).
Andre



het was inderdaad een 125ccm 4-takt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/11/06, 15:41

Hallo,
Een turbulator op een 4-takt motor met carburateur, dus vooraf bepaalde aanpassing geeft geen besparingen.
er is iets voor nodig om de rijkdom van de carburateur te verminderen.
Bij een zelfinjectie zorgt de lambdasonde ervoor en zorgt de (knoc-sensor) ervoor dat de voortgang optimaal wordt ingesteld.
dus een groot deel van de ingrediënten om het meeste uit de motor te halen na een variant van het mengsel of de verbranding.
Rijk of arm in een motor is om te weten welk niveau erover spreekt, het is bij ontsteking dat de verhouding perfect moet zijn, niet aan de uitlaat van de carburateur, tussen de carburateur en het einde van de compressie daar heeft nog een lange weg te gaan, condensatie en temperatuurverschillen. (een koude motor moet rijker lopen aan de uitlaat van de carburateur, om in de motor te leunen, waar de overtollige brandstof achterbleef, in grote druppels en vast te zitten in de koude pijp)

Andre

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 228-gasten