Maak een hybride 205 Peugeot (benzine / elektrisch)

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 05/02/11, 17:53

dedeleco schreef:Een idee!
Zet de methaanproducerende koeien in een trailer achter de auto !!

Ik begrijp niet alles... maar het idee is het ontdekken waard : Cheesy:
Hoewel de koe + het hooi zwaar begint te worden...

Nog een idee (ik heb er momenteel een paar te veel...). Is het mogelijk om tegelijkertijd methaan en benzine toe te voegen om uiteraard het benzineverbruik te verminderen?
Er zijn mensen die het met waterstof doen maar dat is een ander verhaal...

Ik herinner je eraan dat het een carburateurmotor is...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 05/02/11, 22:09

moimart1 schreef:Het doel is om het verbruik te verminderen.
En ik dacht dat het koppelen van een elektromotor zou helpen.

Ik heb er ook aan gedacht om 2-motoren op de achterwielen te plaatsen, maar de mechanica van de 205 staat dit niet toe ...
Als u werd verteld om van een auto een hybride auto te maken, wat zou u dan doen? (dat interesseert me ^^)

Een 4x4-stijl Lada Niva of Santana maakt het mogelijk: er is een achteras met differentieel waardoor het mogelijk is om er een hybride thermische tractie en elektrische voortstuwing van te maken. Het Audi Duo hybride concept uit de jaren 90 werkte zo, gebaseerd op een sedan met vierwielaandrijving, thermische tractie op de weg en elektrische voortstuwing in de stad met een enkele elektromotor aan de achterzijde. http://www.vau-max.de/picture/picture=72215 . Pagina op de Audi-Passion website: http://www.audipassion.com/news/295/51/ ... t-quattro/

Er zijn tweedehands Nivas voor €1000,- en ook iets duurdere Santana/Suzuki's, dit zijn hele eenvoudige, rustieke en lichte machines (900 kg). Succes ! : Lol:

Vergeet niet dat wanneer de thermische motor stopt, ook de rembekrachtiging stopt, de stuurbekrachtiging ook, de verwarming na enkele ogenblikken ook koud wordt, de accu niet meer oplaadt, etc.... : Lol:

Niet eenvoudig, maar het is interessant om op papier te studeren. Voor de realisatie zal het buitengewoon moeilijk zijn.

Op een oude 205 bestaat al de mogelijkheid om de acculaadregelaar alleen tijdens vertragingsperioden te activeren (tenzij de accuspanning te laag is). We zullen dus een heel klein deel van de verloren energie terugwinnen voor het opladen van de batterij, dat is het al. Dit valt ruim binnen het bereik van een 16F84-microcontroller.

Good luck!

ML
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 07/02/11, 11:07

Citro schreef:je weigert JEZELF in twijfel te trekken.



Als je dat weigeren jezelf in vraag te stellen noemt... Ik bestudeer momenteel de overgang naar elektriciteit, wat enorme offers met zich meebrengt...

Als ik de sprong naar elektrisch maak. de energiekosten van mijn reizen worden met 5 vermenigvuldigd om in een quasi-auto te rijden in vergelijking met een minivan (machine aan het einde van zijn levensduur, gekocht voor de prijs van een tweedehands bromfiets, voornamelijk gebruikt als bedrijfsvoertuig en minibus in mijn geval) ...grof gezegd besluit ik een machine los te laten die comfortabel, snel, krachtig, veelzijdig en veilig is voor zijn passagiers....Voor een klein, spartaans voertuig, duur in aanschaf, waarin de De kleinste botsing met rokend plaatwerk zal voor mij een bloedbad worden... Sterker nog... Je moet echt een pioniersgeest hebben zoals jij, om dit te accepteren, of gewoonweg graag opvallen door gezien te worden als een gek onder de mensen de mensen om je heen (voor mij is dat al gedaan...)

Eerlijk gezegd... ben ik al een tijdje bezig met het lichaam van mijn vrouw... En toen ik haar de prijs vertelde van een eenvoudige conversie, ook al heb ik het helemaal zelf gedaan... Zelfs terwijl ik haar een denkbeeldige toekomstige waardevermindering voorlegde (de Wat ze ziet is dat haar nucleaire rekening zal stijgen, en dat ze gedwongen zal worden om zich in zoiets als een twingo te vestigen. Terwijl we voor dezelfde prijs (€ 15 tot € 20) een gebruikte sedan zoals de Passat of de A6 kunnen hebben...
Nou, Mamita is misschien wel aardig, ze geeft geen twintigduizend euro op voor een nucleaire twingo.

Ik denk dat het dood is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/02/11, 12:08

Macro schreef:Nou, Mamita is misschien wel aardig, ze geeft geen twintigduizend euro op voor een nucleaire twingo.
Ik denk dat het dood is...
:|

Mijn zus die gaat verhuizen, vroeg me een 4-zits EV voor haar te zoeken voor minder dan € 5000 (gebruikt). :frons:

Mijn vrouw vertelt me ​​dat als ik onze elektrische voertuigen niet zou beheren, het niet levensvatbaar zou zijn en dat niet iedereen daartoe in staat zou zijn...
Heeft ze gelijk? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 07/02/11, 13:12

Wat betreft uw EV's...

Je hebt geluk dat je bij jou in de buurt service hebt gekregen. Daarnaast beheers je het dagelijks en periodiek onderhoud ervan (net als ik met mijn oude frituurstomers) als je je 106 (zoals mijn oude dual-fuel-steamers) in de pootjes van een beginneling gooit met beperkte vaardigheden... U zult de eerste 15 maanden met HS-batterijen of een gerookte rekenmachine zitten, zoals het geval is voor een groot aantal van hen bij overheidsdiensten of andere bedrijven. .... Net als in mijn geval zou ik eindigen met bevroren dieselfilters of kapotte injectiepompen...


Wat mij betreft is het vooral de aankoopprijs van een EV die niet naar familieadvies gaat...noch naar de schuldencommissie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 09/02/11, 08:22

Gaston schreef:
Citro schreef:In Frankrijk wordt deze 1% genoemd SOONTOLEKTRISCH. : Mrgreen:
Bovendien hebben ze de status van autofabrikant 8)

Citro schreef:Hun prestaties zijn opmerkelijk. 8)
Volledig eens met dit punt.


Ik heb een link van hun site naar een Prius-gebruiker op olio gestuurd. Hier is zijn antwoord...

pierrotb schreef:Deze vereniging is niet bereikbaar. Ik zou geen tegenreclame voor ze willen maken, maar ik heb mijn lidmaatschap opgestuurd en het is zes maanden geleden... radiostilte. Maar ja, net als jij vond ik hun site heel erg leuk! Scam?
0 x
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 09/02/11, 13:10

De filosofie van de binnenkort te verschijnen elektrische site bevalt me ​​een beetje omdat je moet betalen om toegang te krijgen tot de inhoud van de site, maar dit is contraproductief voor mensen zoals ik die hun voertuig willen transformeren

Aan de andere kant hebben deze bientotelectrique geld nodig om dit te doen

En als het niet het methaan/benzinemengsel is, wat denk je dan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/02/11, 13:26

Macro schreef:
pierrotb schreef:site naar een Prius-gebruiker op olio..Hier is zijn antwoord...

pierrotb schreef:Deze vereniging is niet bereikbaar. Ik zou geen tegenreclame voor ze willen maken, maar ik heb mijn lidmaatschap opgestuurd en het is zes maanden geleden... radiostilte. Maar ja, net als jij vond ik hun site heel erg leuk! Scam?
Nou, we moeten opnieuw opstarten...
Ze zijn zo actief... en misschien hebben ze de post dan niet ontvangen :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/02/11, 21:35

moimart1 schreef:En als het niet het methaan/benzinemengsel is, wat denk je dan?


Dat het een barok mengsel is : Mrgreen: Ik zie niet wat de voordelen zouden kunnen zijn (maar misschien heb je wel een idee), noch hoe je ze homogeen moet mengen, noch hoe je het methaan in een redelijk volume en gewicht kunt opslaan. In een vaste installatie met stadsgas waarom niet? Op een voertuig????? Er moeten gemakkelijkere en winstgevendere wegen zijn.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 11/02/11, 09:49

HousseElectrique is een vereniging, in de zin dat iedereen mee moet doen en meedoen.
Voor zover ik het begrijp, betekent lidmaatschap alleen maar om financieel deel te nemen aan de vele ontwikkelingen, en om te profiteren van de ervaring die al is opgedaan, in de zin dat we ze gaan bekijken en eraan deelnemen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten