Maak een hybride 205 Peugeot (benzine / elektrisch)

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 04/02/11, 14:58

Dus kijk naar onze Canadese vrienden, er is meer dan één die mac mac-vulolie beheert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 04/02/11, 15:39

kumkat schreef:uit het geheugen is het verboden om zonder toestemming een hydrogeneratorsysteem op een waterloop te installeren, het is gekoppeld aan het strikte verbod om de loop van een waterloop of rivier af te leiden, verbod gemaakt om niet geen risico van het verminderen van het volume water dat aankomt bij EDF-dammen ...
Ik kende een vriend van een vriend die vijftien jaar geleden op het werk belandde omdat hij wilde spelen met dit kleine spel, micro-hydro-generator en brute daling van zijn consumptie van elec, edf maakte een onverwachte controle, vond zijn kleine systeem en klaagde ...


Nou laten we kijken, laten we gaan, laat EDF en de staat de rivieren overnemen, zo zijn we meer ... :?

Ik weet dat we niets kunnen doen, maar hey, het jeukt soms een beetje dat wat er in Noord-Afrika gebeurt in onze landen is besmet : Mrgreen: !

Anders lijkt het mij een benzinemotor :!: dus niet te veel oplossing in zicht om de bazaar te verbeteren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 04/02/11, 16:21

We hoeven het niet eens te zijn, maar ik kan je verzekeren dat niet iedereen doet wat hij wil wanneer hij wil ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/02/11, 23:16

Macro schreef:... Het feit blijft dat de financiële kosten (alleen vanuit energetisch oogpunt) van MIJN reizen vandaag zouden worden vermenigvuldigd met 5 met een elektrische auto.Terwijl ik mijn comfort opofferde .. (ga van een minibus naar een microcar)
Uw probleem is daar ... Net als GW BUSH die weigerde dat de VS hun CO2-uitstoot verminderen door te beweren dat ze niet willen twijfelen aan de levensstandaard van de Amerikanen, weigert u uzelf in vraag te stellen.

Persoonlijk overweeg ik mijn comfort te hebben verhoogd door voor mijn dagelijkse ritten van mijn grote Volvo te scheiden. En wanneer ik op de elektrische scooter stap, merk ik dat het plezier om in stilte en zonder geur te kunnen circuleren, zelfs als het verkeer overbelast is, nog meer comfort biedt.
Maar ik koos ervoor om anders te redeneren, het paradigma te veranderen, mijn repository te maken ... Sommigen noemen het sektarisch ... Ik vind dat ik niet eens origineel ben, en vooral dat ik te lang heb gewacht te veel luisteren naar de argumenten tegen het elektrische voertuig van mensen die het niet wisten ...
Nu weet ik het, en wat een vreugde om niet langer als een duif te voelen van een systeem dat ons vertelt dat we 5 tot 10 liters brandstof moeten verbruiken terwijl alleen 2 liters daadwerkelijk worden gebruikt om je te verplaatsen en dat de rest verspild is. .
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/02/11, 23:29

moimart1 schreef:Ik ga een beetje elektrisch om terug te gaan naar de geschiedenis van mijn 205 ...
Een vraag als deze?
Een LPG-auto die naar de methaan kan lopen?
Ja, het wordt CNG (Natural Gas Vehicle) genoemd.
Om 200km autonomie te hebben, moet u het gas op 200bar comprimeren en een speciale tank hebben (8bar alleen voor LPG).
Het is me nooit gelukt om nauwkeurige gegevens te hebben, maar de energie die nodig is om 15 m3 gas bij deze druk te comprimeren, zou bijna evenveel elektriciteit voor 100km verbruiken als een elektrische auto, je moet dan betalen voor het gas ...

In Bordeaux zijn de ecologen anti EV (op grond van het feit dat de VE op kernenergie werkt) en pro NGV (op grond van het feit dat gas natuurlijk is, zoals olie, wat ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 05/02/11, 10:12

Ja, 200 bar toch!
Natuurlijk, mijn idee om een ​​windturbine te plaatsen om het gas te comprimeren valt in het water (een schande voor een windturbine ... ^^)

Bovendien was ik van plan om gas te maken door methanatie, maar een gas gecomprimeerd op 200bar voor 200km, ik kan me de hoeveelheden niet eens voorstellen ...

Technisch gezien, wat is het verschil tussen een LPG- en Methaan-auto?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/02/11, 11:42

moimart1 schreef:... maar een gas gecomprimeerd op 200bar voor 200km, ik kan me de hoeveelheden niet eens voorstellen ...
de tanks nemen evenveel ruimte in beslag als LPG-tanks, maar zijn beter bestand terwijl ze de helft van de autonomie toestaan ​​(CNG bevat minder energie) ...
Bij 200 bar wordt ongeveer 200 liter gas opgeslagen bij omgevingsdruk in 1 liter volume (om het eenvoudig te maken).
moimart1 schreef:Technisch gezien, wat is het verschil tussen een LPG- en Methaan-auto?
LPG (Liquefied Petroleum Gas) is een mengsel van butaan en propaan dat de bijzonderheid heeft van vloeibaar worden wanneer ze onder lage druk (minder dan 8 bar) worden gecomprimeerd. 1 liter vloeibaar LPG = 210 liter gasvormig LPG.

Het verschil tussen een LPG-installatie en een CNG-installatie ligt voornamelijk op het niveau van de tank, het kanaal en de vulopening en op het niveau van de drukverminderaar die de tankdruk verlaagt tot ongeveer 8 bar om de CNG in de buurt van de motorruimte over te brengen waar de regelaar en de rest van het meetsysteem zich bevinden.
Het hele voorste deel van de set (regulator en meting) lijkt erg op dat van LPG, met een paar aanpassingen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 05/02/11, 12:19

Bedankt voor al deze details!
0 x
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 05/02/11, 12:28

Ik heb een idee dat in mijn hoofd ligt, maar ik denk dat het nog lang een idee zal blijven ...

Als ik een auto LPG vind en ik tanks toevoeg om te veel compressie te voorkomen, zou het na een paar aanpassingen zijn om onderdelen te vervangen die met methaan kunnen rollen ??
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/02/11, 16:47

Een idee!
Zet de methaanproducerende koeien in een trailer achter de auto !!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten