Maak een hybride 205 Peugeot (benzine / elektrisch)

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 04/02/11, 08:19

Citro schreef: een molen aan een heel klein beekje... : Idee:


Mooi voorbeeld van een duurzame oplossing... Zeer gemakkelijk generaliseerbaar en duurzaam (vooral in de zomer)...

Elke ochtend als ik mijn luiken open, heb ik vanuit mijn gezichtshoek een prachtige molen (of beter gezegd een kleine korenmolen) gelegen aan het riviertje dat onder mijn huis door stroomt... Daar stond hij te koop. geleden, een schijntje...Buren kochten het om te gebruiken als doorvoerplatform voor kleine koeriers (kortom, 1 van de 5 verdiepingen werd gebruikt, de rest werd verlaten...L De sluis is in goede staat. De turbine is verdwenen maar de generator is er nog... Dit vastgoedcomplex zou een echte goudmijn kunnen zijn... Er is genoeg ruimte voor 4 appartementen per verdieping, d.w.z. 20 gezinnen die verlicht, verwarmd en geklimatiseerd kunnen worden en een gemeenschappelijk zwembad hebben. zwembad voor een COXNUMX-voetafdruk van bijna nul...

Maar goed, als ik op een dag dit ding koop... dan stop ik met werken buiten... ik zorg fulltime voor het herschrijven van de letters voor mijn fabriek... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 04/02/11, 11:02

Ik kan je duidelijk vertellen dat de benzine (en zelfs biobrandstof) auto niet de toekomst is. Als je het nog niet hebt begrepen, het komt als de liter 3 € is...

Dat denk ik ook, en nog meer agrobrandstoffen...

Het begint met microhybridisatie (stop & start)

Ik hou dus van de term microhybridisatie van fabrikanten, wat niets betekent, want een motor die stopt bij verkeerslichten, dat noem ik geen hybride motor...

Integendeel, het debat brengt dingen vooruit.

Zijn we hier aan het debatteren?! Maar ik denk niet dat we vooruitgang boeken...
MAAR je hebt gelijk als je hierover discussieert forum Het zet mij aan het denken en vervolgens te handelen.
Ik had het dus over een niet-constructief debat...

Wat bedoel je met "huidige elektrische auto"

Als ik zeg dat ik vooral aan deze auto's van €30 denk, plus het aspect van de batterijen, word ik bang op het gebied van recycling (maar ik zou niet verder gaan omdat ik niet op de hoogte ben van de batterijen en hun evolutie ...)

Ik ken enkele. Een bevriende elektromobilist heeft een molen aan een heel klein beekje...

+1, dit is een goed voorbeeld van wat ik zei

Opnieuw +1 voor uw Citro-vervoermiddel!
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 04/02/11, 14:04

Macro schreef:Mooi voorbeeld van een duurzame oplossing... Zeer gemakkelijk generaliseerbaar en duurzaam (vooral in de zomer)...


behalve dat je de overeenkomst nodig hebt van EDF, die het monopolie heeft op natte elektriciteit... dus... blijf dromen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 04/02/11, 14:08

Citro schreef:We overwegen zelfs om het zonder thermisch voertuig te doen en er een te huren als dat nodig is...


Grappig, ik had dezelfde gedachte, waarom het hele jaar door rijden met een voertuig waarmee je op vakantie kunt gaan? Ik ben een schema aan het maken, maar veel mensen doen het omdat ze het hele jaar door dezelfde auto gebruiken, ook op vakantie...
Ik vraag me ook af of ik een kleine auto zou moeten hebben voor dagelijkse uitstapjes en een auto zou kunnen huren voor extra vakantieachtige uitstapjes.
nou dat heeft een limiet... als iedereen hetzelfde doet... hallo verhuurwagenvloten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 04/02/11, 14:20

kumkat schreef:
Macro schreef:Mooi voorbeeld van een duurzame oplossing... Zeer gemakkelijk generaliseerbaar en duurzaam (vooral in de zomer)...


behalve dat je de overeenkomst nodig hebt van EDF, die het monopolie heeft op natte elektriciteit... dus... blijf dromen...


Hi guys,

Nee, EDF heeft absoluut niets te zeggen als uw generator niet op het netwerk is aangesloten, wat het uiteindelijke belang van dit systeem is, toch? Persoonlijk zou ik, als ik een fotovoltaïsch dak, een windturbine of een watermolen had, het voor mezelf houden en niet laten stelen door EDF. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/02/11, 14:21

moimart1 schreef:
Wat bedoel je met "huidige elektrische auto"
Als ik zeg dat ik vooral aan deze auto's van €30 denk, plus het aspect van de batterijen, word ik bang op het gebied van recycling (maar ik zou niet verder gaan omdat ik niet op de hoogte ben van de batterijen en hun evolutie ...)
Als ik zie dat mijn LPG-auto's, gekocht voor € 100.000, in minder dan 1500 km mij alles inclusief meer dan € 15.000 hebben gekost, ook al onderhoud ik ze zelf en verzeker ik ze minimaal...
Hoeveel kost een klassieke auto die door een monteur wordt onderhouden...
Beeld
Het probleem met elektrische auto's van € 30.000, ook al zijn ze te veel geladen, komt meer voort uit hun stomme ontwerp, omdat ze zijn afgeleid van thermische auto's die al vol gebreken zitten (te krachtig, te zwaar, te groot, enz.).
Wat mij betreft geef ik liever de voorkeur aan een compacte en lichte auto als de MIA, die ik overweeg om aan te schaffen, als de test die ik binnenkort moet doen uitsluitsel oplevert...

De sector voor de recycling van lood- en NiCd-batterijen is goed ingeburgerd en die van lithiumbatterijen bestaat al, klaar om van start te gaan.
Persoonlijk hoop ik dat het voor mij mogelijk zal zijn om mijn batterijen te recyclen die te veel capaciteit hebben verloren om te worden gebruikt in huishoudelijke toepassingen voor energieopslag.
: Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 04/02/11, 14:31

uit het geheugen is het verboden om zonder toestemming een hydrogeneratorsysteem op een waterloop te installeren, het is gekoppeld aan het strikte verbod om de loop van een waterloop of rivier af te leiden, verbod gemaakt om niet geen risico van het verminderen van het volume water dat aankomt bij EDF-dammen ...
Ik kende een vriend van een vriend die vijftien jaar geleden op het werk belandde omdat hij wilde spelen met dit kleine spel, micro-hydro-generator en brute daling van zijn consumptie van elec, edf maakte een onverwachte controle, vond zijn kleine systeem en klaagde ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 04/02/11, 14:40

Ik ga een beetje elektrisch om terug te gaan naar de geschiedenis van mijn 205 ...

Een vraag als deze?
Een LPG-auto die naar de methaan kan lopen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 04/02/11, 14:45

puur? Ik denk het niet... maar aangezien ik het gevoel heb dat de hack je in de steek laat, waarom probeer je dan niet een Pantone-engine?

https://www.econologie.com/forums/index.php?c=11
0 x
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 04/02/11, 14:54

ja, maar de winst in pantone is niet groot...

Ik ben ook op zoek naar een 205 diesel met plantaardige olie
Ik heb wat berekeningen gemaakt en kwam erachter dat ik elke 1000 km € 15,- bespaar tussen mijn 000 GR en een 205 diesel met olie

Maar ik blijf perplex omdat de dieselmotor restrictiever is...

PS: Ik heb de gratis olie gekregen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten