Cruise control op elke auto

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Silenus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 01/09/05, 09:56
Plaats: 06/13




par Silenus » 07/12/05, 18:14

NLC schreef:Ik zie niet echt het verband met de reactietijd van de microcontroller ...

Snelheidsregeling op een auto is een vrij langzaam proces.
We hebben in parameter de snelheid die we willen regelen, en als de auto erboven staat, moet het systeem het gaspedaal loslaten, en als de auto eronder staat, moeten we versnellen. Elke microcontroller kan deze automatisering perfect beheren, zelfs als de snelheid 200 km / u is ...

Ik ben het niet echt met je eens over de reactietijden, elke µc heeft of stuurt een ADC aan en als de externe gebeurtenis te snel is (snelheid = aantal wielomwentelingen, en het µc-instelpunt "te langzaam", heeft hij een probleem! Ik herinner je eraan "Je zegt dat een proces in realtime niet een snel proces betekent, maar een proces dat reageert op basis van externe gebeurtenissen die eraan worden gerapporteerd. Dus ik drukte mezelf slecht uit: het is de vernieuwingsfrequentie van de μc-invoer die er toe doet, wat ik ten onrechte reactietijd noemde. Ik ben het ermee eens dat een μc heel snel kan regelen, als je hem de instructie geeft. Ik denk dat de instructie te langzaam was om bij 200 km/u te regelen.
NLC schreef:Daarboven kunnen we dan meer of minder intelligentie toevoegen.
Inderdaad, als we 1 km / u onder het setpoint zijn, zullen we niet volledig versnellen, we moeten een beetje versnellen.
Als u zich onder het instelpunt van 10 km / u bevindt, kunt u sneller versnellen om het instelpunt sneller te bereiken.

Dit is wat er is gedaan, maar we komen altijd terug op hetzelfde probleem, het aantal beurten moet verkeerd zijn geïnterpreteerd... maar ik ben net zo perplex als jij over het feit dat ze niet dachten dat er idioten zouden zijn om de ding met snelheden die meer dan verboden zijn.
NLC schreef:Het is een project dat ik vaak op mijn auto wilde doen, omdat ik vaak lange ritten> 1000km maak, en dan zou mijn been kunnen rusten! Om het rechterbeen te ontlasten gebruik ik soms de linker ...

Als actuator gebruikt de kit waarover u het hebt een elektrische actuator, het is eigenlijk een soort servomotor. Dit is precies wat er nodig is. Een elektromotor alleen kan het niet.
U hebt een servomotor nodig, zoals die bij het modelleren, maar het is absoluut noodzakelijk dat de versnellingsreductie een worm is. Anders dwingt de gasveer-terug-naar-neutrale veer permanent op de servomotor, wat voortijdige slijtage veroorzaakt.

A+
Cyril


Ik zat aan een motor te denken omdat ik ook een kabel aan mijn auto heb en die is nogal moeilijk om te trekken, je hebt waarschijnlijk gelijk, een elektrische cilinder is veel beter.

ss wrok
@+
Silenus
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 07/12/05, 18:24

uh, wat ik wilde zeggen is dat de "zorg" die de fabrikant, Renault, etc. zou hebben gehad, niets te maken heeft met een probleem bij het afstellen op 200 km/u.
Je moet de ingenieurs die eraan hebben gewerkt niet te veel onderschatten, ze moesten ervoor zorgen dat ze bij de maximale snelheid van de auto geen enkele pulsen op de snelheidssensoringang misten ;)

Vooral omdat er al een berekening van de snelheid in relatie tot deze sensor in de computer van de auto zit, aangezien de dashboardteller elektronisch is (en ik neem aan dat deze 200 aangaf? ;) )

Voor mij is dit verhaal over wanbetaling onzin. Het is gewoon dat mensen de instructies niet lezen...
Of is het een nep-excuus om niet toe te geven dat hij vrijwillig 200 km/u reed ;)

Maar goed, we dwalen een beetje af van het onderwerp ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 07/12/05, 22:29

Hoe kunnen we de berichten in de VS verklaren waar we al jaren gekke auto's op de snelwegen zien die niet door de chauffeurs kunnen worden tegengehouden? Soms gebruikt de politie hun auto's om ze te laten remmen.

We hebben een mix van elektronica en IT in een omgeving die behoorlijk agressief is. Bij het kleinste bugje, bij de geringste verkeerde interpretatie van een sensor, krijgen we vreemde reacties van de auto.

De auto van mijn moeder had bijvoorbeeld een sensor die bij stilstand een snelheid aangaf die niet gelijk was aan nul. De deuren gingen vanzelf op slot en het ABS gaf een foutmelding. Sensor vervangen en alles werkt. Laten we dezelfde sensor nemen en deze een snelheid laten uitzenden die lager is dan de ingestelde snelheid. De auto begint op volle snelheid te rijden...

Ter informatie: om computerbugs op de space shuttle te voorkomen, hebben ze 3 computers en elk van hen is geprogrammeerd in een andere taal om een ​​fout te voorkomen als gevolg van een verkeerde interpretatie van een programma uit de taal.

Kortom, persoonlijk zou ik elk systeem vermijden dat de auto voor mij bestuurt. Als mijn been pijn doet, stop ik, adem ik, drink ik koffie en als ik me weer goed voel, ga ik weg...
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 07/12/05, 23:02

Fijn dat je gepassioneerd bent over dit onderwerp;)

Voor het debat over Renault zou ik neigen naar een bug in hun software. Ik hoorde anekdotes van een vriend die aan berekeningen werkt voor een concurrerend merk: de pre-sale tests zijn niet correct uitgevoerd om het model op tijd vrij te geven.

Als test op hoge temperatuur gaan we een uitstapje maken naar Marseille. Koud en hoog, ze beklimmen de Mont Ventou en bam! gecertificeerd OK. :onheil:

Voor de Renault-regulator moesten ze testen op 90, op 130, en misschien voerde de junker een niet-conforme operatie uit voor hogere snelheden!
aangezien het probleem bij meerdere auto's werd herhaald, denk ik niet dat het een grap is. Te veel media-aandacht, ja.
maar we hebben nog nooit gehoord van de landschappelijke landschappen met de DCI-berekening die sterk zouden accelereren in plaats van vertragen bij het winnen van hoogte :!: een vriend heeft er veel plezier mee gehad! in de garage flitsten ze opnieuw en het probleem verdween. Geen excuus of zo, ze hebben niet eens zijn remblokken vervangen :x en hij moest betalen voor een interventie op de computer (ze zijn te sterk, nietwaar?)

Om terug te keren naar mijn oorspronkelijke onderwerp, ik heb ook navraag gedaan en de beroemde cilinder gebruikt een bron van motordepressie als energie om aan de gaskabel te trekken. dus ik kan er niet op rijden omdat ik niet zoveel energie heb :?Ik heb een volledig hydraulische Citro Diesel. geen vacuümpomp aan de onderkant van de dynamo...

Als motor had ik ook aan het servomodel gedacht (ik vlieg met vliegtuigen), maar met zulke inspanningen bereiken we de zeer zeldzame en dure bereiken. Ik heb koppelmetingen gedaan: ik heb ongeveer 1.3 kg nodig om de injectiepomphendel op zijn plaats te houden aan het uiteinde van een hefboomarm van 9 cm. De kabelafstand is 5 cm.

Zijn uitgeschakelde motoren echte servo's? of vacuümcilinders zoals degene die ik zag?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne

Re: Cruise Control op elke auto




par Jean-Francois » 07/12/05, 23:41

muzo_31 schreef:Ik ontdekte gisteren in een winkel met autogadgets dat er een kit is om een ​​snelheidsregelaar op elk model te installeren. Aan de andere kant van de Atlantische Oceaan noemen ze het "cruise control" en ik vind het prettig om het te hebben en het zou vooral een effectief hulpmiddel zijn om ons verbruik op de snelweg een beetje te verminderen ...

De kit lijkt te bestaan ​​uit een soort elektronische doos, een paar knoppen en sensoren en een cilinder waaruit een fietsremkabel komt om de bestaande injectiepomphendel of gasklepregeling te bedienen (afhankelijk van diesel of benzineverkopen). De prijs een beetje hoog: 400EUR gesteld, 250EUR voor losse stukken.

Gezien de prijs voel ik me in staat om de elektronische controller te maken die deze functie beheert. Met het extra voordeel van het kunnen personaliseren van gedrag.
Waar ik blokkeer is de actuator: deze beroemde jack die de versnellingskabel trekt in plaats van de voet. Je hebt iets nodig dat behoorlijk stevig is, vrij snel, regelbaar door elektriciteit. : Roll: ...

Heb je ideeën? Hebben we misschien leuke stukken om te herstellen op zeer recente auto's op schroothopen?

Het is een tijdje geleden dat het idee in mijn hoofd zit, en nu het in de handel bestaat, zeg ik tegen mezelf dat het uiteindelijk niet zo stom is ...


Ik herinner me dat de meeste auto's die hij in de jaren negentig had getest, 90-1000 Ff kostten. Het bestond uit een schakelkast; een servomotor voor het regelen van het gaspedaal; en een snelheidssensor die op de snelheidsmeterkabel moest worden geïnstalleerd. en een aanpassingsregelaar voor de snelheid......(en als ik denk dat ik een r1500TX heb gesloopt met een normalur .grrr)

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)
... ______
... / ______ \
. (00 00 = H =)
..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 09/12/05, 00:25

Andre schreef:De meeste auto's in Amerika hebben deze uitrusting sinds de jaren 90, vooral op auto's met automatische transmissies.
Tijdens een door de universiteit georganiseerde reis in augustus 1973 naar de VS ontdekte ik dit systeem voor het regelen van de snelheidsdrempel, dat al op heel wat auto's aanwezig was.
Soms zagen we bestuurders op snelwegen met beide voeten op het voorpaneel, rechts achter de voorruit en links door het raam...
Gegyx
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 09/12/05, 00:48

gegyx schreef:Soms zagen we bestuurders op snelwegen met beide voeten op het voorpaneel, rechts achter de voorruit en links door het raam...
Gegyx


een beetje zo Beeld : Twisted: : Twisted:

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)

... ______

... / ______ \

. (00 00 = H =)

..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/12/05, 06:03

Hallo,
Je bent soms veranderlijk in je gedachten, het lijkt mij dat je deze zomer in een post sprak over Cruse-controle
en de meningen leken mij ongunstig, en vandaag, ben je geïnteresseerd? Ik herinner me dat ik sprak over de voor- en nadelen van dit systeem,
U moet er niet aan denken om dit systeem te gebruiken bij hoge snelheid, d.w.z. meer dan 180 km/u, en bij lage snelheid 40 km/u besteedt de transmissie zijn tijd aan het veranderen van snelheid. In de winter is het op ijzige wegen beter om de kentekenplaat niet te activeren, en ook niet als u te moe 's nachts rijden, dat + airco en een beetje kamermuziek, een rechte snelweg en je wordt wakker in een greppel.
Ik heb dit systeem op al mijn voertuigen, ik gebruik het alleen op lange ritten, je weet zeker dat je de toegestane snelheden niet overschrijdt. Als meerdere voertuigen met dit systeem rijden rijdt hij goed in het verkeer met voldoende ruimte tussen het voertuig.
en het geeft minder krampen in de voeten

Als ik één optie zou moeten kiezen, zou ik voor efficiënter verwarmen en ontdooien kiezen. Dit is de schuld van jullie voertuigen hier, ze zijn te waterdicht en geven te veel vocht af binnenin, tapijten die het water vasthouden of wat dan ook, de ramen opzij
mistig blijven, onvoldoende ontdooiing van de achterruit.

Andre
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 09/12/05, 21:33

Dag
Ik hou ook van de cruise control (het "tempomaat" bij Mercedes), het is ontspannend op lange ritten, vooral als de flitsers steeds talrijker zijn... Net als André had ik een 300TD uit de jaren 80 serie 123, en nu een serie 124 ( vanaf 92), in automatische versnellingsbak is het ook best ontspannend. Voor André: de regelaar van de 123 begon zwaar te verouderen, hij liep af op momenten dat het koud was, of was een beetje brutaal, ik dacht dat de condensatoren, de elektronica, met de leeftijd en temperatuur verouderd waren... Op de 124 is dat zo zachter en aangenamer, hoewel ze blijkbaar erg op elkaar lijken.
Voor de nieuwste regelaars die in nieuwe auto's zijn geïntegreerd, ben ik nogal op mijn hoede voor digitale elektronica; de bug is niet ver weg en vaak moeilijk te reproduceren. Ik werk samen met collega's die kwalificaties uitvoeren van apparaten die nu digitaal zijn en we komen nog steeds ongewenste handelingen tegen, ook al garanderen de fabrikanten hun producten. En deze apparaten zijn veel duurder dan wat er in auto's of zelfs de auto zelf zit. Het is waar dat dit niet dezelfde geproduceerde hoeveelheden zijn... Maar in alle beoordelingen die we maken over de werking van de apparaten, zijn de meest betrouwbare ofwel elektromechanische (die 50 jaar oud is!) ofwel analoge elektronica met hoogwaardige, gesorteerde componenten (dus geen elektrochemische condensatoren, behalve in de voedingen).
Digitale technologie brengt veel schijnbare storingen met zich mee, omdat ze niet kunnen worden gereproduceerd... En vooral apparatuur die zeer snel veroudert en componenten die niet kunnen worden gevonden! Hoewel we nog steeds problemen met elektronica uit de jaren 60/70/80 kunnen oplossen...
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 09/12/05, 22:08

Voor muzo,
Zijn uitgeschakelde motoren echte servo's? of vacuümcilinders zoals degene die ik zag?


Het is een grote elektromotor, zeg maar diameter 10 cm, lengte 30! met een verloopstuk, en een positiedetector (uiteindelijk komt het terug op het principe van de servo) maar het is veel groter.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten