Energieterugwinning in de uitlaat

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 13/01/07, 19:41

binbins4 schreef: waarom niet stroomafwaarts een tweede turbo toevoegen, het zou nodig zijn om de wastegate iets te openen om de snelheid te verminderen, we zouden er een dynamo aan kunnen koppelen
en het zal voorkomen dat de 1e turbo wordt beperkt


waarom zet je je dynamo niet direct op de 1e turbo? zolang de drukvulling de maximale druk niet heeft bereikt, is er geen bekrachtigingsstroom, dus geen stroomproductie en geen rem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/01/07, 22:17

zei andre

Ik ken iemand die zijn elektriciteit opwekt met een dieselmotor, en hij gebruikt het water van de motor en de watergekoelde uitlaat om zijn chalet te verwarmen, hij recupereert het maximale


nou ja, waarom niet? we hadden het een paar maanden geleden over de warmteterugwinning van melk van koeien door een Duitse fokker (en goed genaaid over de warmteterugwinning uit urine in de toiletten van tankstations langs de snelweg)

in België beginnen we met de installatie van TGV-installaties (Turbine Gaz Vapeur), het is vrij eenvoudig
De branders laten een gasturbine draaien (type turbojet) en met de hete gassen wordt stoom gemaakt om een ​​stoomturbine aan te drijven (o.a. de Baudour-centrale). De uitvoering is absoluut buitengewoon: ik heb klanten die daar werken, ik zal om het cijfer vragen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 205-gasten