Prototype Chambrin van SuperCarburateur in realisatie

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Sdc77
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 22/06/05, 16:52
Plaats: Frankrijk




par Sdc77 » 29/01/07, 16:36

mijn eerste reactie toen we aan de plannen begonnen te werken, was dezelfde als die van jou: de oppervlakte! Terwijl we bij 2 werken, nam mijn vriend een vel papier dat hij oprolde om een ​​diameter van 40mm te krijgen en legde het vervolgens plat op 5mm om uiteindelijk ongeveer 6cm lang te worden. Dus redeneerde hij op de omtrek en niet op het oppervlak. Wat we nodig zouden hebben als we redeneren op het oppervlak, is een vel van ongeveer 25cm hoog :?
Als garageot verklaarde hij mij dat zelfs als de gassen zouden worden vertraagd, de motor zelfs qd zou draaien. Hoe dan ook, het is maar een prototype.

En inderdaad, we hebben afdichtingsproblemen, maar als we iets krijgen, zou het ideaal zijn om uit een massieve massa aluminium of staal te beginnen en de spiraal digitaal te snijden om slechts één verbinding te hebben onder het deksel. Maar het is centen waard en we hebben geen centen : Lol:

In zijn 2e patent maakt Chambrin frisse lucht tussen de reactor en de motorinlaat.
Op deze molen hebben we het vacuüm van de rembekrachtiger en een recirculatie van uitlaatgassen in de inlaat die we hebben veroordeeld en die indien nodig kunnen worden gebruikt om frisse lucht te injecteren.

Wat mij betreft, blijf ik ervan overtuigd dat men in werkelijkheid alleen in zo'n apparaat moet slagen en alleen de emulsie. De motor heeft frisse lucht nodig. Ik werk al in een ander vliegtuig, maar eerst gaan we naar het einde van onze turbinator en dan schakelen we naar het andere principe waar we de emulsie van een carburateur zullen omleiden om alleen deze in een veel meer spiraal te sturen eenvoudig en vooral waterdicht ...
Blijf op de hoogte.

ndc
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/01/07, 17:05

Sdc77 schreef:Blijf op de hoogte.

ndc


angstig :D
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 29/01/07, 20:25

Christophe schreef:Waaw heel goed initiatief!

Ik zou dit onderwerp met belangstelling volgen! Ik vind de foto's erg goed voor een GSM-apparaat;)


HHHHAAAAA :D :D : Cheesy: : Cheesy: :D :D eindelijk een econoloog die collimasson aanvalt ... hoop dat het besmettelijk is ... genoeg is om hersenen nog meer te laten roken : Lol:

goed voor de realisatie van de dubbele spiraal ... de lasser moet plezier gehad hebben !!!

@ +++++
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 29/01/07, 23:09

hallo allemaal, ik ben ook begonnen met het proto (de foto's komen morgen)

het is waar dat je voor het sealen een serieus probleem hebt!
moet een materiaal worden gevonden dat 800-graad bezit en niet ontleedt met benzinedamp die op de platen zit

maar de tekeningen van Chambrin tonen uw idee niet, maar het wikkelen van de gassen van de 2-toren om de admison te verwarmen gaat vervolgens naar buiten met een goede isolatie, vervolgens een ionisatie met kaarsen, onder een gedefinieerde frequentie

https://www.econologie.com/file/brevets/ ... 302420.pdf
https://www.econologie.com/file/brevets/ ... 263390.pdf

in welke regio woon je het niet in je avatar?
0 x
Sdc77
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 22/06/05, 16:52
Plaats: Frankrijk




par Sdc77 » 07/02/07, 11:20

Hallo allemaal.

We hebben nog steeds afdichtingsproblemen met onze turbinator, maar dit weekend hebben we een zeer onthullende test gedaan !!

We hebben gewoon de emulsie goed afgeleid van de oorspronkelijke brandstof van de motor (dus verlaat onze spiraalvormige, originele configuratie).
We boorden een gat in de carburateur tegenover de uitlaat van de put, stopten de put door het mondstuk om te keren en monteerden het lucht- en brandstofmondstuk op een stalen buis. We hebben een S gemaakt met de relatief lange buis om hem met een zaklamp te kunnen verwarmen.

Doel van het spel: om te zien of de motor nog steeds op benzine loopt met een lengte van meer dan 20cm, en om te zien of het water dissocieert door door de roodgloeiende buis niet ver van 900 ° C te gaan.

Resultaat: de motor draait op benzine, met een klein gaatje tijdens het accelereren, maar dan draait het zijn bochten. Gezien de precaire situatie van onze assemblage is het te gevaarlijk om de slang met benzine erin te verwarmen. maar we denken erover na.

Door nadelen hebben we verwarmd met water raden wat komt er uit het mondstuk?

WATER !!! en in vloeibare vorm !! Temperatuur bij spuitmonduitlaat 12 ° C.

Natuurlijk loopt de motor stationair (omdat we de stationairstraal of de terugwinningspomp niet hebben omgeleid) maar zodra we versnellen, wordt hij vast en loopt hij vast.
en we moesten een groter 2x-mondstuk plaatsen zodat het water wordt gespoten (dat is wat s1r9a9m9 zegt om de jets op zijn water + plasmamotor te vervangen)

Conclusie: u stuurt wagenpark naar uw motoren met uw G-systemen! Je kunt net zo goed een druppel boven de inlaat zetten, zonder boos te zijn op het aanpassen van de uitlaat, het maken van een bubbler enz ...

Mijn collega die aarzelde om een ​​pantone te maken, daar weet hij tenminste dat hij het niet zal doen!

Ik zal proberen vanavond foto's te maken.

We gaan door met ons principe, maar we hebben al gedacht aan iets meer waterdicht, moeilijk om alleen met woorden te beschrijven, maar in principe zouden we een gegloeide koperen buis hebben, gebogen in een slak. In deze buis passeert de opname en rond de uitlaat. Deze buis is ingeklemd tussen 2-staalplaten, wat betekent dat de uitlaat de spiraal volgt. En zelfs als er een kleine hoeveelheid tussen de buis en een plaat passeert, is er geen inlaat- / uitlaatlek.

ndc
0 x
Pastekos
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 30/03/04, 10:57




par Pastekos » 07/02/07, 11:35

WATER !!! en in vloeibare vorm !! Temperatuur bij spuitmonduitlaat 12 ° C.


het lijkt misschien verrassend voor een buis die is verwarmd tot nabij 900 ° C, maar het kan eenvoudig worden verklaard.

We hadden allemaal de ervaring om een ​​druppel water op een elektrische kookplaat te plaatsen (iedereen moest dat koken als we een student zijn :) )

En vreemd genoeg rolt de druppel vrij op de plaat, maar gaat niet onmiddellijk in damp.

In werkelijkheid wordt, wanneer de druppel in contact komt met de verwarmingsplaat, een damplaag gevormd die in sommige opzichten als thermische isolatie dient. Dus de druppel water wordt op een laag gas (waterdamp) geplaatst.

Misschien gebeurt hetzelfde in uw pijp bij 900 ° C.
Het is misschien om dit fenomeen te vermijden dat in pantone-type reactoren er een staaf in zit.

Nico.
0 x
Sdc77
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 22/06/05, 16:52
Plaats: Frankrijk




par Sdc77 » 07/02/07, 12:03

Daarom hebben we een S. gemaakt. Het water komt tegen de ellebogen van de S aan en heeft voldoende tijd om te dissociëren / verdampen. En daar hebben we geen smaak maar een spray.
De klap van het 12 ° park tegen hem is eenvoudig te verklaren: een depressie gecreëerd van frisheid! De inlaatpijpen van auto's worden doorkruist door koelvloeistof of zelfs door uitlaatgassen van bepaalde motoren, anders zouden ze bevriezen!

ndc
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/02/07, 13:27

Andre schreef:Voor de 100% panton is wat er in de reactor gaat zo rijk dat zelfs verwarmd op 900c het nooit zal oplichten
In een panton laten we brandstof passeren met heel weinig lucht
het lijkt een beetje op een gasgenerator of op het maken van houtskool, een reactie die wordt uitgevoerd met een kleine hoeveelheid zuurstof, het komt uit een gas en alleen daar voegen we de lucht toe om de juiste mix in de motor
de regel van de juiste verhouding voor de motor die we niet mogen missen
het is net als alle verbrandingsmotoren.
Chambrin liet hem alle brandstofmengsels passeren die door de carburateur werden geproduceerd, maar de output mag 300c niet overschrijden, er is een zeer grote wisselaar nodig om de temperatuur van alle lucht te verhogen dan de stroomafwaartse motor (alle brandstof met slechts een beetje lucht om de druppels in suspensie te houden is het mogelijk)
maakt een snelle berekening van het gewicht van de lucht die in een uur in een motor wordt ingeslikt, en van uitlaatgassen die de enige warmte achterlaten die bruikbaar is in deze processen.
In een te grote 100% panton hebben we dezelfde temperatuur als de uitlaat van de motor en de uitlaat van de motor, die de helft is van de uitlaatgastemperatuur van de motor, deze waarden verbeteren licht bij de volledige motorbelasting.

Andre


In Pantone moeten we dus gastemperaturen bij de uitlaat van de reactor verkrijgen, veel hoger dan die van Chambrin.
Maar als we de pantongassen met de inlaatlucht van brandstof voorzien, moet deze temperatuur dalen, toch? met het risico dat het gas opnieuw wordt gecondenseerd, toch?

Voor het oppervlak of gedeelte van de doorgang dacht ik eerst als anderen dat het nodig was om hetzelfde te houden als dat van de uitlaat.
Deze sectie is echter bemeten voor volledige belasting, dus er is ruimte en door de sectie te verminderen optimaliseren we de warmtewisseling (en ionisch?) Er is een drukval van de uitlaat bij de uitlaat van de reactor (dus druppel temperatuur).
We kunnen dan de uitlaat "loslaten" ter hoogte van de geluiddemper of het expansieventiel als die er is. Het is vervelend om 2 "triggerpots te hebben die elkaar storen ... Nee?
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 07/02/07, 14:52

hallo de nieuwe!, heel goed, ik had een soortgelijk project (gebrek aan tijd), er is een platte pakking om te snijden, die kan dienen als een koppakking! bij rector (zie bij AD)

voor condensatie ben ik ook bang voor de wisselaar, meer mijn focus tddi, is traditionele directe injectie, wat niet geweldig is van wat ik je heb voorgelezen. Ik zal doorgaan op de essenties (deuch + bmw)
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 07/02/07, 15:09

Sdc77 schreef:Bovendien zou de pantone aan dezelfde straf worden onderworpen!
En toen bedacht ik ook niets, Pantone en Chambrin.
Onze vader tot alles zal ik zeggen dat het zo is Charles Pogues.
Ik interpreteer hier gewoon een mix van al deze systemen.


hallo de turbinators : Cheesy:

wie is deze heer Pogues?

@+

ok ik zag dit net: https://www.econologie.com/forums/super-carburateur-pogue-nelson-de-1930-t2297.html
sorry dat ik rommelig ben met mijn vraag : Lol:

opnieuw @ +
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten