Simplistische test: ioniseer de inlaatlucht van een motor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/09/06, 14:38

aanvulling op mijn bericht:

http://www.lenntech.com/fran%E7ais/ozon ... rietes.htm

het is zeer waarschijnlijk dat, in voldoende hoeveelheid, de aanwezigheid van ozon in plaats van zuurstof de reactie met de brandstof zal stimuleren.

Maar er rijzen 2 vragen:

1) zal het metaal van de motor echt bevallen?

2) bestaat er geen risico dat de NOx-concentratie toeneemt?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/09/06, 14:58

In mijn rapport uit 2001 praat ik een beetje over ozon als een "vervuiler" in thermische motoren als de bedrijfshypothese van pantone.

pantone engine engineer rapport
Dernière édition par Christophe de 11 / 09 / 06, 14: 59, 1 keer bewerkt.
0 x
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 11/09/06, 14:59

Hallo,

Sorry dat ik niet vaker kijk en niet sneller heb geantwoord.
Dit is de Picasso 1,8 benzine - 117pk en groene kleur.

Voor Bob_Isat: nee, de montage zit in het kitgedeelte, dit is het
pandrecht

Ik heb doorgezet en de assembly aangepast:
- Ik heb een WITH-systeem toegevoegd zoals te zien op de Quanthomme-site,
- Ik heb stijve draad van 1,5 mm² gelast op de elektrische draad die in het luchtkanaal baadt. Ik nam 5/6 uiteinden die ik als prikkeldraad heb gelast. De hoofddraad loopt om de leiding heen.
- Ik heb een contactor op de gasklep gezet om de batterij niet te ontladen als de motor is gestopt (ongemak, werkt niet stationair),
- Ik heb de potentiometer volledig ingedrukt.

Elke keer dat deze auto naar Citroën ging, verbruikte hij in het verleden iets meer. Ze had wat aarzelingen bij het starten die sinds het passen volledig verdwenen zijn.

Tijdens verschillende korte ritten in de kou en tijdens het hardlopen, ging het brandstofverbruik van 11,5 naar 9,8 l/100 km, afhankelijk van de boordcomputer, wat redelijk betrouwbaar is (maar het maakt niet uit, want het is een vergelijking). Ik heb geen aparte metingen MET en/of ionisator gedaan dus ik weet niet wie de winst in verbruik brengt.
Aan de andere kant zorgt de ionisator voor een zeer duidelijke winst in koppel en flexibiliteit en veroorzaakte vermogensverlies bij hoge toerentallen. De WITH maakt het mogelijk om dit verlies te compenseren, of misschien zelfs te winnen.

Ik heb een andere auto geprobeerd (met en ionisator): een Toyota Camry 2,2 benzine 130pk. Het gemiddelde verbruik is 10 L en op de snelweg 11 tot 12 L bij 130/140 en trekkend met een aanhanger. Ik heb 2800 km getest. De winsten in flexibiliteit en koppel zijn minder duidelijk.
Daarentegen gaat het verbruik van 10 naar 8,5 op een kleine weg in een snel tempo, 5 personen binnen; en op 10/11 L op de snelweg met een aanhangwagen beladen als een muilezel en bijna de limieten respecterend.
Verbeter ik de score omdat ik weet dat ik verbruik meet? Zeker omdat er met één versnelling meer op dezelfde plek en met dezelfde snelheid geschakeld kan worden zonder dat de motor gaat ratelen.
Het gedrag bevredigde me niet, ik zal binnenkort proberen de richting van de luchtstroom van de WITH te veranderen, met verschillende positioneringen.

Op de 2 auto's lukt het me, zodra de auto start, het gaspedaal bijna volledig los te laten zonder veel snelheid te verliezen. Er wordt ook veel minder op de motor afgeremd.
Ik denk niet dat het systeem ozon maakt gezien het lage vermogen. Daar staat tegenover dat als de motor warm is de uitlaatgassen niet meer (of minder) stinken.
Als ik wat tijd heb tijdens de beoordeling (over een paar maanden), zal ik een test op de fiets doen om te valideren. Omdat de motor scherper is dan een auto, zullen de resultaten zeker gemakkelijker te karakteriseren zijn. Daarnaast neem ik op de motor altijd dezelfde route naar mijn werk.

Ziezo, je weet alles.

Bougonnator.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/09/06, 19:18

nou, nou, het is al beter, maar het is nog erg vaag.

we hadden ons liever laten overtuigen, aparte testen.
Ik ben geneigd te denken dat het de AVEC is die het werk doet.

heb je ooit geprobeerd te zien of het uit- en inschakelen van de ionisator het stationair toerental verandert?

als dat zo is, heb je er alle belang bij om je schakelaar op de gasklep te vergeten en gewoon achter de contactsleutel aan te sluiten: het verbruik van de gadget is zo laag.

Ik ging naar de site van Conrad, die gaat over welzijn: natuurlijk, als de auto beter aanvoelt! :P
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/09/06, 23:38

Hallo olifant

Kunt u de sonde voor geïoniseerd verder toelichten?

let op het gedeelte van de draden waarmee je een ionisatie hoopt te produceren: ze moeten heel fijn zijn (1/10e mm), of anders sleutelen aan een egel met pinnen. (chroomstaal is redelijk goed te lassen met een soldeerbout voor elektronica
)
Ik dacht dat een simpele tip op een bougie-elektrode voldoende was! hoewel de module die ik nam (honeywell) behoorlijk krachtig is, voedde hij een reeks kleine draden die voor het elektrostatische filter waren gespannen, maar om dit aan de uitlaat van de reactor op te vangen, levert het veel isolatie- en bulkproblemen op, de eerste sessies die ik stuurde een hoogspanningsboog rechtstreeks naar het uiteinde van de staaf, boog gelijkgericht in gelijkstroom (ik heb beide polariteiten geprobeerd)
Ik regel de spanning door een open boog in een externe bliksemafleider de diodes zijn beter bestand (ze komen van een oude tv op de flybak)
Om het op 110volt te laten werken neem ik een omvormer van 400watt
Het egelgedeelte interesseert me, het zal nodig zijn om een ​​extra volume aan het einde van de reactor te maken de egel moet ver van de massa zijn en bestand zijn tegen een bepaalde temperatuur (althans de isolatie) daarom gebruik ik lange kaarsen aangepast)
Met een eenvoudige 12 mm lange AC-boog is er een kleine winst. Ik zou de boog kunnen verlengen, ik heb 30 volt beschikbaar, maar de interne buis moet worden geïsoleerd (haalbaar met afgeschermde vliegtuigkaarsbuizen)

Andre
0 x
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 12/09/06, 10:18

Hallo,

Ik ontken niet dat de AVEC een groot deel van het werk doet. Ik denk dat de twee systemen complementair zijn. Hoeveel weet ik niet.
Trouwens, als iemand zin heeft om het eens te proberen... het is niet verboden. De investering in tijd en geld is zeer redelijk. Op een stookolie bijvoorbeeld, of een niet-gekatalyseerde benzineauto zie je weer eens wat anders.

Het aan- en uitzetten van de assemblage doet niets omdat het Euro-standaard injectiesystemen zijn (III geloof ik) vol met sensoren in OBDII-protocol, en het stationair draaien is stabiel omdat het beter wordt gecompenseerd dan op een carburateur of motor met mechanische injectie. generatie elektronische besturing. De test overtuigt dan ook niet: er is een toerensprong van 850 naar 950 tpm in minder dan een seconde, daarna zakt het toerental. Maar deze schommelingen zijn niet ongewoon wanneer een stroomverbruiker (airco, ventilator, etc.) aan of uit gaat.
Het doel is om de auto beter te laten aanvoelen. Als ze blij is, ik ook en voor haar 100Mkm bied ik haar een elektronische montage aan. Het is een klein cadeautje maar het maakt hem zo blij...
Ja ik weet het, ik ga uit...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/09/06, 13:20

motorcontrole, zie ik.
Over een jaar weet ik meer als ik mijn jaar auto-elektronica heb afgerond.
deze sprong van 850 naar 950 tpm is interessant: wil je de test meerdere keren doen, in stabiele toestand (warme motor)
zelfs als de regeling ingrijpt (altijd met een beetje vertraging, wat normaal is), is dat een goed teken

Ik waardeer uw aandacht voor uw auto. Ik hoop dat u ook attent bent op Madame. :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 12/09/06, 14:03

elephant schreef:Ik waardeer uw aandacht voor uw auto. Ik hoop dat u ook attent bent op Madame. :D


Ja, maar het is niet omdat we lekker vol aandacht zijn voor zijn compagnon dat ze minder consumeert : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 12/09/06, 15:13

Bougonnator schreef:Hallo,

Ik ontken niet dat de AVEC een groot deel van het werk doet. Ik denk dat de twee systemen complementair zijn. Hoeveel weet ik niet.
Trouwens, als iemand zin heeft om het eens te proberen... het is niet verboden.
...
...


hi to all :!:

dit kleine systeem ziet er erg mooi uit :D
het brengt me op een idee ... misschien is het ook complementair voor de pantone :!:
Ik heb al gezien, met name op een tractor, een kegel van doorboord plaatstaal of ijzervijlsel toegevoegd aan de luchtinlaat en aangesloten op de batterij (op de + pool, lijkt mij)
en het onderwerp is al besproken op de forum... maar ik kon niet vinden waar (sorry)

: Idee: als iemand een werkende pantone heeft :pijl: waarom test u deze gizmo niet bij de inlaat van de bubbler of het luchtfilter : Idee:

Ik wacht op uw reacties van zuurexperimenteerders :!: :?

++
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/09/06, 06:26

lio74 schreef:
Bougonnator schreef:Hallo,

Ik ontken niet dat de AVEC een groot deel van het werk doet. Ik denk dat de twee systemen complementair zijn. Hoeveel weet ik niet.
Trouwens, als iemand zin heeft om het eens te proberen... het is niet verboden.
...
...


hi to all :!:

dit kleine systeem ziet er erg mooi uit :D
het brengt me op een idee ... misschien is het ook complementair voor de pantone :!:
Ik heb al gezien, met name op een tractor, een kegel van doorboord plaatstaal of ijzervijlsel toegevoegd aan de luchtinlaat en aangesloten op de batterij (op de + pool, lijkt mij)
en het onderwerp is al besproken op de forum... maar ik kon niet vinden waar (sorry)

: Idee: als iemand een werkende pantone heeft :pijl: waarom test u deze gizmo niet bij de inlaat van de bubbler of het luchtfilter : Idee:

Ik wacht op uw reacties van zuurexperimenteerders :!: :?

++

Beeld
Dag
heb je het over de elektrostatische kegel?
dit is degene die ik heb geprobeerd op mijn chervrolet-motor
het is gewoon een geïsoleerde gaaskegel die is aangesloten op de positieve, ik heb hoogspanning gelijkstroom geprobeerd en ik heb niets verbazingwekkends opgemerkt
de bebel is op de baan terecht gekomen, als ik na een paar testen niets meetbaars zie ga ik verder..

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten