Plasma-stoommachine

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 02/12/05, 20:29

Sdc77 schreef:Iets om op te letten, Terro heeft al veel experimenten gedaan, maar vanaf het begin hebben ze geprobeerd de schema's van sir9 te vereenvoudigen of aan te passen! resultaat tot nu toe is er niets dat werkt! Hij slaagt er zeker in om een ​​plasma te maken dat wordt geactiveerd door de HT-boog, maar hij kan geen motor in water laten draaien. Dan moet terro in de hoek zijn, het gebruikt een 12-220v voeding behalve dat sir9 spreekt van 12-110v (Amerikaanse standaard). Het is dus waar dat een voeding van 400w 12-220 en 12-110 ba hetzelfde vermogen oplevert, maar we weten ook dat sommige effecten te wijten zijn aan de HT en andere aan de intensiteit: ex: electrolys DC, alleen de intensiteit telt (U> 1,24v toch); een kaarsboog zal niet werken in 12V, je hebt HV nodig ... kortom, voordat je probeert te wijzigen of te vereenvoudigen, waarom zou je niet direct beginnen met de eerste diagrammen?

Ndc.


Je hebt gelijk. Omdat we niet alles kunnen begrijpen, is het voorlopig noodzakelijk om te proberen het te reproduceren. Daarna kunnen we je (eindelijk) verbeteren.
Het tegenovergestelde doen is het paard achter de wagen spannen.

Ik geloof dat als het je lukt om je voort te planten, ik in de verleiding kom om een ​​benzineauto te kopen...
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 02/12/05, 22:53

Misterloxo schreef:
MisterLoXo schreef:
S1R-Terro? Kesako? Ik heb dat niet eens gezien in de dokter ... : Roll:



oke, ik snap het ... :schok:


Ik, nog steeds niet voor twee pagina's.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 02/12/05, 23:07

Het staat in vertaald document 01 van het eerste onderwerpbericht.

Tegen het laatste derde deel heb je een gesprek tussen SR1 en Terro en een elektrisch schema. Dit is waar het mee behandeld wordt. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 02/12/05, 23:39

Ja, dit is het schema aangepast door Tero:

Beeld
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/12/05, 02:12

Hallo,
Het diagram is eenvoudig, maar heeft twee tekortkomingen
De diode B die op de hoogspanning vrij eenvoudig te vinden is
De diode kent de lage spanning waarbij het nodig is om onmiddellijk alle ontladingen van de condensor door te laten gaan, dus een 15 of 20 ampère totdat dat gaat, maar het is noodzakelijk dat hij weerstand biedt aan niet-geleiding voor een spanning van 20000 volt van de ontsteking.
dus een redelijk solide diode, moeilijk te vinden op de markt.
Een ander probleem: wanneer een motor op 3000 tpm draait, wordt de oplaadtijd van de elektrolytische condensator wat kort.
vooral omdat de meeste eencilindermotoren een
vonk elke keer dat de zuiger omhoog staat.
in werkelijkheid is het een halve cyclus met lage spanning die naar de bougie moet worden gestuurd,
Kijk eens naar het hoogfrequente hoogspanningssysteem om de boog van aluminium TIG-lasmachines te raken waarin de hoge spanning en de lage spanning op een heel eenvoudige manier over elkaar heen worden gelegd, de montage is allemaal gedaan, en dat is alles. doet, (een kleine pilootvonk om de AC in de wolfraambal te starten, dat weten alle lassers),
Onderzoek en zie het circuit van kleine 110 volt AC-machines om plaatmetaal te snijden met plasma, het is hetzelfde principe.
Er worden plasmastekkers verkocht, gevoed door laagspanning, zie de Smart plug-site

Andre
0 x
Sdc77
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 22/06/05, 16:52
Plaats: Frankrijk




par Sdc77 » 03/12/05, 20:46

Ik dacht dat ik ook een reflectie zag over de duur van het plasma en de beperking van zo'n systeem op het niveau van het toerental van de motor!! Aan de andere kant bestaat het appartement niet in het diagram van Sir9, dat is precies waar ik het over had: Tero experimenteerde rechtstreeks met zijn benadering van het systeem in plaats van te proberen die van Sir9 te reproduceren. Bovendien maakt hij gebruik van een voeding van 12-220V en niet van 12-110V (dus een lagere intensiteit dan die van Sir9 voor een voeding met hetzelfde vermogen). Bovendien specificeert Sir9 dat het moeilijk of zelfs onmogelijk zou zijn om een ​​dergelijk systeem bovendien op een eencilinder met lage cilinderinhoud te laten draaien!! Zodra ik klaar ben met het vertalen van de documenten en heb geprobeerd tot de kern van de zaak te komen, ben ik van plan de plasma-ontlading te testen op een kleine 4t 125 cm³ motorfietsmotor, alleen maar om het effect van de stroomvoorziening op de bougie te controleren, en dan Ik monteer het ding op de 6 liter V3,8 dubbelloops carburateur (en geen elektronica) van de boot van mijn vader, dan zijn we er wel uit, want grote cilinderinhoud en meercilinder : Wink:

Ps: Bedankt Misterloxo voor je aanmoediging 8)

Ndc.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 03/12/05, 21:50

Sdc77 schreef:
Ps: Bedankt Misterloxo voor je aanmoediging 8)

Ndc.


Het was niets ! Ik volg uw onderzoek hier en op "frequenciel" met interesse. Bovendien enige tijd weinig beweging voor de frequentie-elektrolyser.

Wat ik in ieder geval waardeer is jouw aanpak: ook al beheers je al die elektronische verhalen niet... je gaat zelfs aan de slag en deelt het met anderen.

Dus voor mij en voorlopig is het een beetje bij proxy... want momenteel heb ik heel weinig tijd en toegang tot bepaalde materiële voorzieningen (gereedschap, materialen - roestvrij staal -...)

vala
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
rafpantone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 30/11/04, 21:00
x 1




par rafpantone » 03/12/05, 22:12

de aardedraad op de bougie, ik zie het punt niet, tenzij ik het verkeerd heb vertaald

het kan zijn dat je zo snel een heel korte weg terug moet hebben?
0 x
rafpantone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 30/11/04, 21:00
x 1




par rafpantone » 03/12/05, 22:28

Andre schreef:Kijk eens naar het hoogfrequente hoogspanningssysteem om de boog van aluminium TIG-lasmachines te raken waarin de hoge spanning en de lage spanning op een heel eenvoudige manier over elkaar heen worden gelegd, de montage is allemaal gedaan, en dat is alles. doet, (een kleine pilootvonk om de AC in de wolfraambal te starten, dat weten alle lassers),
Onderzoek en zie het circuit van kleine 110 volt AC-machines om plaatmetaal te snijden met plasma, het is hetzelfde principe.
Er worden plasmastekkers verkocht, gevoed door laagspanning, zie de Smart plug-site

Andre


Er komt een idee in me op: waarom zou je niet een TIG-toorts in het bougiegat van een grasmaaier plaatsen waarvan de cilinder eerder met water is gevuld, waarbij je ervoor zorgt dat de stikstof uit de toorts wordt gesneden?
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 182
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 12




par rpsantina » 03/12/05, 22:44

Alstublieft,

Ik heb de bedrading opnieuw gemaakt

Beeld

Maar ik begrijp nog steeds niet hoe de box werkt...
vooral om te beginnen

Welke contacten worden nergens zonder spanning gelegd???
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten