Goedkopere stookolie

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 16/02/07, 10:20

Als het een regio is, is het nog ERGER omdat het miljoenen (?) mensen treft...Grrrr!!

Capt_Maloche schreef:Kan ik wat dat betreft niet ten volle plantaardige olie laten leveren voor mijn cv-ketel?


Ecolo maar (nog) niet zuinig... de (nieuwe) olie wordt "op z'n best" verkocht aan de (hoge) prijs van stookolie, namelijk 0.6€/L en je moet je ketel aanpassen en onderhoud is belangrijker...

Dan is er altijd de recyclingolie, maar die moet je vinden (en behandelen)...
Dernière édition par Christophe de 16 / 02 / 07, 10: 22, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 16/02/07, 10:26

die in een geklasseerde gemeente wonen met een verbod op het plaatsen van zonnepanelen om het landschap niet aan te tasten


dit is de beste van de dag!! Ik wed dat adverteerders het recht hebben om borden op te hangen.. ze!!???

Nee, maar ik geloof het niet. Zonnepanelen zijn er om de planeet te redden en dat gaat boven elke andere overweging!!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/02/07, 12:05

Nou, raad eens, er is geen enkel reclamebord in de buurt.

Mijn stad is omgeven door verschillende monumentale kastelen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/02/07, 12:53

Gisteren was ik op de door ADEME georganiseerde conferentie over de nieuwe RT2005 thermische voorschriften die van kracht zijn sinds september 2006 en ter voorbereiding van RT2010: http://www.environnement.ccip.fr/agenda/index.htm

en precies, het kader is aangescherpt om hernieuwbare energiebronnen te promoten, met name voor huishoudelijk warm water.

De te behalen besparingen ten opzichte van de RT2000 bedragen 20% voor nieuwe gebouwen, met de verplichting om te komen tot het behandelen van dubbele stroomventilatie met energierecuperatie, behandelen van koudebruggen, dus voorkeur voor zwevende dekvloeren en de integratie van verwarmde vloeren, verlichtingsbeheer (referentie 12w/m²), oriëntatie van erkers op het zuid/westen, zonnefactor voor beglazing, belastingvermindering voor het recupereren van vloeistoffen, hulp van ADEME en de regio enz... Dat is goed.

Ik heb al een project ontworpen dat onder deze regelgeving valt, de architect moest zijn project heroriënteren om in het kader te passen.

Dit alles is een goed teken voor zonne-energie, ook voor geclassificeerde gemeenten :D

PS: er zijn een paar vragen geweest over waterelektrolyse, maar nog niets over de z-machine...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 16/02/07, 19:11

De te realiseren besparingen ten opzichte van de RT2000 bedragen 20% voor nieuwe gebouwen, met de verplichting om te komen tot het behandelen van dubbele stroomventilatie met energierecuperatie, behandelen van koudebruggen, dus voorkeur voor zwevende dekvloeren en de integratie van verwarmde vloeren, verlichtingsbeheer (referentie 12w/m²), oriënteren van erkers op het zuid/westen, zonnefactor voor beglazing, belastingvermindering voor het recupereren van vloeistoffen, bijstand van ADEME en de regio enz..


Ouhhhhhh!!! dit is precies mijn huis met houten kozijnen, gebouwd ..................................................25 JAAR geleden!!!! (begin van de werken = 1983; in die tijd hielden ze me voor een gek in de buurt) maar geen subsidies in die tijd, het was allemaal voor "mijn appel" behalve dat ik er veel in werkte, het redde me van het geven van al mijn geld aan ambachtslieden van ALLE HAAR... als je begrijpt wat ik bedoel... en een beetje zwart ook : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 17/02/07, 08:37

Capt_Maloche schreef:Gisteren was ik op de door ADEME georganiseerde conferentie over de nieuwe RT2005 thermische voorschriften die van kracht zijn sinds september 2006 en ter voorbereiding van RT2010: http://www.environnement.ccip.fr/agenda/index.htm
De te behalen besparingen ten opzichte van de RT2000 bedragen 20% voor nieuwe gebouwen, met de verplichting om te komen tot het behandelen van dubbele stroomventilatie met energierecuperatie, behandelen van koudebruggen, dus voorkeur voor zwevende dekvloeren en de integratie van verwarmde vloeren, verlichtingsbeheer (referentie 12w/m²), oriëntatie van erkers op het zuid/westen, zonnefactor voor beglazing, belastingvermindering voor het recupereren van vloeistoffen, hulp van ADEME en de regio enz... Dat is goed.
...

Bedankt voor de info Kapitein. Zo kunnen we niet zeggen dat ze veel publiciteit hebben gemaakt, moet gezegd worden dat de RT's over het algemeen totaal onverteerbare kasseien zijn om te lezen.
Ik had gelezen dat wat betreft de isolatie de RT 2005 een verhoging van 10 vroeg ten opzichte van de RT2000. Kan je bevestigen ?
Anders gaat het zeker de goede kant op.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 17/02/07, 15:19

bham schreef: Ik had gelezen dat wat betreft de isolatie de RT 2005 een verhoging van 10 vroeg ten opzichte van de RT2000. Kan je bevestigen ?
Anders gaat het zeker de goede kant op.


Ja, het is eigenlijk +20% verbetering die wordt gevraagd door de RT2005, het zal 40% zijn met de 2010

Ze raden al 20 tot 30 cm isolatie aan voor de zolder
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 17/02/07, 16:57

Ja, het is eigenlijk +20% verbetering die wordt gevraagd door de RT2005, het zal 40% zijn met de 2010

Ze raden al 20 tot 30 cm isolatie aan voor de zolder


Mijn mening is dat je niet te ver moet gaan in de isolatiediktes.

Bovendien gaf Targol (denk ik) een diagram in een post waaruit blijkt dat het vanaf een bepaalde dikte niet langer "rendabel" wordt qua isolatie om cm en cm isolatie toe te voegen ...... het is peanuts en de isolatie is duur + je moet toch het huis ventileren, ook al is het in dubbele stroom VMC, we sturen hete lucht naar buiten om de mussen te verwarmen !!! : Mrgreen:

In 1985 heb ik 15 cm in de muren en 20 cm in het dak gedaan.....destijds was het ruim boven de normen die nodig waren voor andere verwarming dan elektrisch (ondervloer lage temperatuur / voeding natuurlijke gz-ketel).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 17/02/07, 17:05

Uh, je zou hier verder kunnen gaan: https://www.econologie.com/forums/nouvelle-r ... t3137.html

Maloche heeft zojuist een onderwerp speciaal voor RT gemaakt :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 17/02/07, 23:19

AAAABSOLUUT

Ik volg in dit draadje
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten