Meer speciale kaarsen

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
rosco12
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 01/09/05, 10:52

Meer speciale kaarsen




par rosco12 » 11/07/07, 09:23

Bonjour à tous,

Er zijn al nogal wat "revolutionaire kaarsen" geweest zonder dat dit zo is, maar deze lijken iets geavanceerder technisch te zijn dan overal gaten (!).

Om te kijken of het zo goed is...

http://www.pulstarplug.com/howtheywork.html

http://www.directhits.com/

Met vriendelijke groet,

Rosco 12
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/07/07, 13:30

Het verbeteren van de kwaliteit van de vonk is altijd een factor geweest van zuinigheid en vermogenswinst. Ik herinner me dat ik in de jaren 70 met succes experimenteerde met Lodge's "Golden" in plaats van de originele bougies in mijn auto.
Ook Alfa Romeo maakt gebruik van een dubbele vonk

Het zou het proberen waard zijn, het is veel goedkoper dan sommige "spaarders" die we kennen.

Waar ik me meer zorgen over zou maken, is de betrouwbaarheid en de levensduur: een beetje rekenwerk zou nodig zijn om te zien of het het waard is op strikt economisch vlak

Het andere om te zien: het lijkt me zeker dat er op auto's van voor 2000 bespaard kan worden, voor de meest recente lijkt het me minder evident.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/07/07, 13:43

Ik keek via de link op directhits...

Het is vrij duur... voor mijn volvo 5 cilinder: $225 zonder verzendkosten...

Ze publiceren een brief over het testen van hun product door de laboratoria SANDIA, alleen dat, bekend op de forum voor hun werk aan de Z-MACHINE !

Hier is een beknopt vertaald fragment uit de brief in kwestie:

“We hebben door middel van experimenten en analyses aangetoond dat het gebruik van DirectHits-condensatoren in een conventioneel auto-ontstekingscircuit de conversie-efficiëntie van elektrisch naar plasma aanzienlijk kan verhogen.
In het artikel waarnaar in het onderzoek wordt verwezen: Ontstekingscircuits werden geanalyseerd met een model en computermetingen werden uitgevoerd om de nauwkeurigheid van het model te bevestigen.
We ontdekten in beide gevallen dat de overdrachtsefficiëntie van het ontstekingssysteem van de fabrikant doorgaans rond de 2% lag.
Door de DirectHits-condensator toe te voegen, steeg de efficiëntie tot bijna 50%. Dit vertegenwoordigt een toename van de efficiëntie van de energieoverdracht van 250 keer.
De DirectHits-piekcondensatoren produceren aanzienlijk meer piekstroom dan het originele ontstekingscircuit. De stroom gemeten in de vonk van typische fabrieksontstekingen ligt in de orde van grootte van 30 tot 100 milliampère.
Het installeren van de condensator van DirectHits verhoogde de piekstroom bij 120 psi cilinderdruk en 035 bougieafstand tot meer dan 1000 ampère. Dit is meer dan 10.000 keer meer "maximale" stroom. Deze rapporten kunnen worden geverifieerd en werden ook geverifieerd door computeranalyse, experimenten en metingen.
Als ik u nog ergens mee van dienst kan zijn, laat het me weten.

Gelieve de uitdrukking van onze vriendelijke groeten te aanvaarden,

G.Rohwein"

wie gaat hier commentaar op geven? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/07/07, 14:36

De site en de animaties zijn redelijk goed gedaan, maar ik heb een paar vragen:
- heeft het feit dat de bougie "1 miljoen watt levert" echt invloed op de kwaliteit van de verbranding?
- is het feit dat de verbranding sneller is echt interessant?
- dezelfde vraag in termen van druk: is de toename van de drukpiek in de cilinder echt interessant, wetende dat het de effectieve gemiddelde druk is die wordt ondersteund door de zuiger die wordt gebruikt om arbeid en dus kracht te creëren? (en niet de zeer korte maximale drukpiek)

Eindelijk hier, daar is zeker het idee en het werk erachter, maar voor welke resultaten?

Niemand heeft een enkele cilinder (het kost minder : Mrgreen: ) bij de hand om te testen?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/07/07, 18:55

:frons: De "1 miljoen watt" laat me sceptisch...

Dat gezegd hebbende, hoe krachtiger de vonk, hoe beter de ontsteking van het lucht/brandstofmengsel.
(Op mijn LPG-auto's is dit erg gevoelig omdat LPG meer energie nodig heeft dan andere brandstoffen om te ontsteken en een langzamere ontstekingssnelheid heeft.
Logischerwijs zouden we dieselmotoren liever ombouwen naar LPG en niet naar benzinemotoren, dan zou het rendement veel hoger zijn.)

De snelheid van ontsteking kan kloppen veroorzaken.
Moderne ontstekingssystemen compenseren de voortplantingssnelheid van het vlamfront met een aangepaste kaart... wonderbougies dreigen het te verstoren...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/07/07, 19:41

Dag
De snelheid van ontsteking kan kloppen veroorzaken.



Auto's met een piëzo-elektrische klopsensor passen het voorschot aan
voor de anderen wanneer de verbrandingssnelheid wordt verbeterd, kaars of turbulator is het noodzakelijk om de vervroeging te verlagen..
het voorschot wordt daar alleen gemaakt om de brandsnelheid te compenseren.

Te veel energie op de bougie-elektroden leidt tot oververhitting en slijtage van de elektroden
gewoon de elektroden uit elkaar bewegen, als de spanning het toelaat, maakt de bougie heter bij de elektroden.

Het is in ons belang om een ​​krachtige en lange vonk te hebben waarmee u magere mengsels sneller kunt ontsteken.

huidige ontstekingssystemen zijn een reeks vonken die de oscillatie dempen, het is hoogfrequente wisselstroom
sommige bevatten een magnetrondiode in serie, om een ​​condensator te kunnen gebruiken ...

De gegeven waarden lijken misschien enorm, maar deze energie wordt in een relatief korte tijd geleverd, een beetje zoals een explosief dat de uitstraling heeft van een grote energie, alle energie geconcentreerd, in een oneindig korte tijd..

André.
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten