Nog een watermotor !!!!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/03/06, 10:29

jean63 schreef:Eerlijk gezegd, als dit type motor omwille van het geld werd genegeerd, is dat SCHANDE:[...]
Ik heb een paar weken geleden al een onderwerp gemaakt dat spreekt over "Split-cycle" motoren...

Zien: https://www.econologie.com/forums/moteur-a-c ... t1437.html

Ik heb wat links gegeven om te begrijpen waar het allemaal over gaat.

Ik denk dat het eerste obstakel voor de ontwikkeling van dit type motor de buitensporige complexiteit is.



jean63 schreef:[...]Ik zou graag willen weten wat de "schone kracht" eigenlijk verbergt.....
Het is een door Toyota ontwikkeld systeem dat stikstofoxide en deeltjes zou moeten elimineren dankzij een dubbelcircuitkatalysator genaamd DPNR (Diesel Particulate - NOx Reduction system). Het combineert een poreus keramisch filter met een drieweg-katalysator voor de reductie van stikstofoxide.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 29/03/06, 13:15

"Het is een door Toyota ontwikkeld systeem dat stikstofoxide en deeltjes zou moeten verwijderen via een katalysator met twee circuits, DPNR (Diesel Particulate - NOx Reduction system) genaamd. Het combineert een poreus keramisch filter met een drieweg-katalysator voor de reductie van stikstofoxide.

dat is heel goed. Ik dacht ook dat de Japanners zeker een krachtig systeem hadden uitgebracht om vervuiling door dieselmotoren te bestrijden, maar filteren ze echt de zeer gevaarlijke microdeeltjes? Ik heb gehoord dat een studie heeft aangetoond dat de toevoeging (deeltje + pollen) het risico om allergisch/astmatisch te worden aanzienlijk verhoogt (gezondheidsmagazine FR5/ 14 uur / 28.03.06).

Het is afwachten hoe lang het effectief blijft en of, zoals bij PSA, het roetfilter verstopt raakt en je een flink bedrag moet betalen om het te vervangen. Hoe zit het met de katalysator? stuurt het ook fijne deeltjes edelmetalen de lucht van steden in?

Hebben ze een EGR-klep op hun motoren?

Maar waarom blijven PSA (en Renault?) de katalysator + een DPF aanbieden (bekritiseerd vanwege zijn inefficiëntie)?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 29/03/06, 14:41

Hallo,
Het roetfilter irriteert me, leg ik uit: als een motor goed is afgesteld, vooral een diesel, die werkt onder een regime dat te rijk is aan O2, zouden er bovendien geen van deze deeltjes moeten zijn, waarom het "filter", aangezien het koolstof is, is het voldoende om ze te oxideren, en presto, meer deeltjes. : Idee:

(Voor edelmetalen wordt het bijna winstgevend om de katalysator te prikken, gezien de prijzen : Mrgreen:
http://www.kitco.com/market/euro_charts.html
Online prijs van edelmetalen, uur per uur)

PS Is er iemand die een tiental kilo Rhodium heeft liggen en niet weet wat hij ermee moet?? : Mrgreen: : Mrgreen:
Prijs van de dag: € 143513 per kilo :schok: :schok:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Nog een watermotor !!!!




par denis » 29/03/06, 17:09

ja, daarom zijn de katalysatoren bij Ford in consignatie aan 60€, de andere moeten hetzelfde zijn. Bij psa snijden ze gewoon de doos voor recycling retour!!!(transport). hs, om het karkas te gebruiken en vooral de flexibele roestvrijstalen vlechtwerk, moeilijk te vinden Zouden al deze potten niet gewoon fabrieken zijn die deze metalen produceren???? Voor deze prijs moet het rendabel zijn!! vooral omdat, de energie voor dat alles, we ervoor betalen in benzine... alweer een groot perceel?? :!: :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/03/06, 22:01

Bibiphoque schreef:Hallo,
Het roetfilter irriteert me, leg ik uit: als een motor goed is afgesteld, vooral een diesel, die werkt onder een regime dat te rijk is aan O2, zouden er bovendien geen van deze deeltjes moeten zijn, waarom het "filter", aangezien het koolstof is, is het voldoende om ze te oxideren, en presto, meer deeltjes. : Idee:[...]
De productie van deeltjes is iets gecompliceerder dan een simpele kwestie van O2-toevoer...

Wat betreft hun eliminatie, oxidatie is precies wat alle "FAP" doen, of ze nu van PSA, Renault, Duitsers of Japanners zijn.
Vergeet niet dat verbranding een oxidatie is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 15/09/06, 09:06

Ik vond een artikel over een andere watermotor op deze site:

http://www.ovni.ch/~kouros/voiture.htm

Ik kan de foto's van de pagina niet bijvoegen door middel van kopiëren/plakken, dus ik laat het aan de professionals over om het te doen. Je zult daar andere interessante onderwerpen zien dan de watermotor, waaronder de super carburateur waarvoor ik een topic zal openen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 15/09/06, 11:32

Alstublieft :


Beeld

Beeld

Beeld
Dernière édition par Christophe de 07 / 09 / 09, 12: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
eleanoor
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/05/07, 20:42

het rousseausysteem




par eleanoor » 14/09/07, 19:10

Hallo,

heeft iemand P. rousseau ontmoet?

Het onderwerp fascineert mij net als jij. Van mijn kant heb ik andere tests gedaan, maar op een veel minder stabiele ondergrond en met overeenstemmende resultaten maar moeilijk te exploiteren: Reichs orgone.

je hoeft alleen maar een condensator te bouwen met een organische schaal (een organische laag, een metalen laag, waarbij de voorkeur wordt gegeven aan edele materialen.


Het is verbazingwekkend hoe goed het werkt. We hebben een temperatuurstijging en tintelingen.
A priori bijwerkingen, wees toch voorzichtig.
bedankt voor de antwoorden
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten