Nog een watermotor !!!!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
The Passing
x 17




par The Passing » 22/03/06, 09:27

Econology schreef:
Houthakker schreef:Ik zou graag de rol van Candide in het verhaal op me willen nemen en bij al deze aardige uitvinders aankloppen om hen te vragen mij hun sublieme uitvindingen in werking te laten zien...


Hou op met je onzin! Je zou hun zaken kapot maken! :mrgroen: :mrgroen:

Doet me denken aan de perpetuum mobile(-nederig gestopt) die ik met eigen ogen heb gezien bij een zekere D. Dingel!!
Dernière édition par The Passing de 22 / 03 / 06, 09: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 22/03/06, 09:29

Hallo,

Franck49 is hier ook mee bezig forum, Ik denk zelfs dat hij de weduwe van JL Perrier of zijn familie kent (weet niet zeker, ik moet in zijn berichten kijken), daar heeft hij al aan deelgenomen :pijl:

https://www.econologie.com/forums/groupe-ele ... t1551.html

Ik heb veel getest op een watergasproject (koolstofproces) maar zonder resultaat denk ik dat ik ben opgelicht door de verkoper van de plannen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 22/03/06, 09:35

bob_isat schreef:De motor van M ROUSSEAU is niet noodzakelijkerwijs een oplichterij.


Alleen zou het mij verbazen als je het systeem voor € 50,- in je auto zou kunnen toepassen... Alleen een goed gemaakte verdamper kost die prijs...

Hoe zit het dan met de prijs van koolstof?

Ik durf te wedden dat deze watermotor (al 200 jaar bekend watergas) meer CO2 uitstoot dan een "oliemotor" met gelijke geleverde energie...

Misschien moet je ook niet te veel pushen...maar deze slimme jongen verdiende zijn geld...€30 aan inkomsten in een paar weken...

ps: Het was Frank49 wiens opmerkingen ik hierboven vetgedrukt heb opgenomen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 22/03/06, 09:56

Van mijn lezing in de andere forum waar franck49, gegyx en nlc tussenbeide komen, leid ik af dat de laatste beloften van de heer Moreau voor een "bezoek" uit zijn zwarte doos om waterstof te maken het is april...hij zei niet of het de 1e is : Lol: : Idee: : Mrgreen: 8)
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 22/03/06, 17:29

Dat wist ik niet, Jean, verwar je hem niet met Leclerc? heb je anders info?
Ik weet dat hij op de Mérindol-beurs (84) zal zijn en ik zal hem niet missen.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 22/03/06, 17:54

lau huur?, kijk daar eens:

voor gegyx, ja een voor de ebay-aankondiging is franck49 van de essenceciel-site, hij heeft de heer rousseau verschillende keren ontmoet, ze wonen in hetzelfde gebied, dus hij probeerde:
u kunt zowel de resultaten als de inhoud van de map op de site bekijken:
http://essenceciel.tk.free.fr/phpBB2/index.php


informatie verstrekt door ????? op pagina 3 van dit onderwerp.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 22/03/06, 18:21

Benoit- schreef:Doet me denken aan de perpetuum mobile(-nederig gestopt) die ik met eigen ogen zag bij een zekere D. Dingel


Dit beeld is zo goed... ik denk dat het veel dingen samenvat!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 28/03/06, 18:53

hier is er een die er iets serieuzer uitziet dan een motor, maar ach...

hij zal in Vouar 2/3 water en 1/3 benzine kunnen drinken!!! :pijl: http://membres.lycos.fr/splitcycle/
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/03/06, 22:29

Eerlijk gezegd, als dit type motor om geldredenen werd genegeerd, is het SCHANDALIG:

Ter vergelijking: een Split-cycle met een cilinderinhoud van 50 cm3 (d.w.z. het volume dat door alle zuigers wordt geveegd tijdens één omwenteling van de uitgaande as) heeft een koppel dat gelijk is aan dat van een Ferrari F40 met een V8-motor met 32 ​​kleppen, 3 liter 478 pk bij 7000 tpm, wat 59.6 m.kg ontwikkelt bij 4000 tpm. Dit resulteert in een soepeler rijgedrag.


...en bovendien zou het werken met 2/3 water en 1/3 benzine...alle hybrides zouden verslagen zijn.

Er kunnen problemen zijn met de betrouwbaarheid en levensduur (smering?), maar in theorie is dit uitzonderlijk.

Als ik het goed begrijp is de IFMA van Clermont Ferrand (thuis) erin geïnteresseerd http://www.ifma.fr/

Het is in ieder geval niet morgen dat fabrikanten aan de slag gaan als we zien dat zelfs de Japanners zijn overgestapt op diesel (TOYOTA diesel clean power). Ik zou graag willen weten wat ‘schone energie’ eigenlijk verbergt...
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 29/03/06, 00:15

in het gegeven voorbeeld vergelijken ze alleen het koppel en niet het vermogen...

het is normaal dat er koppel is, aangezien de snelheid wordt gedeeld door 6 (aan de nok) en door 12 (aan het vliegwiel) of (6x12) of 72
en 50 cc x72 geeft 3600 cc, het equivalent in koppel van een 3 liter 600-motor

dus de Ferrari-motor is beter omdat hij dit koppel krijgt met slechts 3 liter
Er is dus niets speciaals of uitzonderlijks aan...

het is waar dat als we het vergelijken met een normale motor (10 mkg per liter) deze efficiënter is en vergelijkbaar is met een turbomotor zonder turbo, maar omdat de motor een 2-takt is en we hem vergelijken met een 4-takt, is het een beetje oneerlijk...
een tweetaktmotor heeft theoretisch twee keer zoveel koppel als een viertaktmotor, dus hij zou dus 4 mkg koppel moeten hebben, maar hij heeft slechts 72 mkg, dus dit is gemiddeld voor tweetaktmotoren...

maar wat de financiers zou moeten tegenhouden is dat het systeem nogal complex lijkt, het vermenigvuldigen van de zuigers met een lage cilinderinhoud betekent voor mij het vermenigvuldigen van de oorzaken van storingen (toen ik in het leger zat, zag ik nooit een V8-tuner op deze 8 cilinders, er was altijd 1 of 2 wat een puinhoop is!) Aan de andere kant moet de prijs van een cilinder belachelijk zijn als deze moet worden vervangen
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten