Nieuw type hybride turbinemotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/06/09, 11:59

Hallo vincent1606
vincent1606 schreef:maar het is duidelijk dat hoe kleiner de turbine, hoe sneller hij moet draaien. waarvoor grote verloopstukken nodig zijn


Het aandrijfrondsel dat werkt bij 100000 rpm moet iets substantieels doen om goed te smeren .... Weet iemand of dit al betrouwbaar is gedaan? In het 50000-toerental bestaat dit op een helikoptermotor in het 500CV-bereik.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 27/06/09, 12:23

vincent1606 schreef:het voordeel van de turbine is de vermogen / gewichtsverhouding

Het grote probleem met de efficiëntie van turbines is hun verlies door hete bronnen.

Ik denk dat we met de huidige technologie in staat zouden zijn om de efficiëntie iets te verhogen door deze vrije energie op te vangen en om te zetten in elektriciteit

Hallo Vincent,

Er wordt namelijk veel thermische energie, nog van goede kwaliteit (> 200 of 300 ° C), uitgespuugd.

Dit is de reden waarom de meest optimale installaties zijn gecombineerde cyclus : een 1er gasturbinetrap (Brayton Joule-cyclus) + warmte-recycling in een andere machine, vaak een stoomturbine, Rankine-cyclus met gekookt water uit de TAG-uitlaat.

De beste komen zo in de buurt van 60% opbrengst. Gereserveerd voor elektriciteitsopwekking. Zie je dat op auto's? Capstone ja. 2-microturbines tanken tot 100 000 RPM 8)
0 x
Beeld
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 27/06/09, 15:13

Flytox schreef:

Het aandrijfrondsel dat werkt bij 100000 tpm moet iets gul doen om goed te smeren


Het maakt gebruik van luchtlagers zonder enige smering

http://www.capstoneturbine.com/prodsol/ ... /index.asp

Klik op "Meer informatie over onze luchtlagers"

Rémondo schreef:

Er wordt namelijk veel thermische energie, nog van goede kwaliteit (> 200 of 300 ° C), uitgespuugd.


Hetzelfde gaat uit van een zuigermotor, na te zijn afgekoeld in de cilinderkop, het uitlaatspruitstuk en de uitlaat.
:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 27/06/09, 16:31

het komt uit, maar niet zoveel.

Ik herinner me gewoon:
- micro-TAG efficiëntie 25% (100 kW)
- TAG-efficiëntie: 30 tot 35% hoog vermogen (> 1000 kW)
- TAG gecombineerde cyclus TAV: 60% (energiecentrale> 500 kW)
- Dieselrendement: 40% vol vermogen <10 MW

Op het gebied van transport zijn TAG's voor de lol: elke 10 minuten brandstof roosteren per hectoliter als een radiator voor de lucht ...

Mensen die een auto kopen bij TAG hebben geen centrale verwarming meer nodig ... of een portemonnee :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/06/09, 20:15

Remundo schreef:[...] Elke keer als je van de ene versnelling naar de andere gaat, verlies je minstens 5% van het vermogen. Het is daarom een ​​slecht punt voor de TAG die inherent te snel draait. [...]
:schok: Uh ...
Weet je dat zeker?
Het leek mij dat het eerder draaide om 0.98-0.99 de efficiëntie van een transmissie tussen twee goed verpeste versnellingen?

Als uw 5% gelijk heeft, zou dat dan betekenen dat we in een versnellingsbak al ongeveer 20% vermogen verliezen?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/06/09, 20:48

Alain G schreef:
Het maakt gebruik van luchtlagers zonder enige smering

http://www.capstoneturbine.com/prodsol/ ... /index.asp

Klik op "Meer informatie over onze luchtlagers"


Het duurt lang voordat het bestand aankomt en wil niet openen na verschillende pogingen ... :frons: : Mrgreen:

Een lucht- of hydraulisch lager is bekend (turbotechnologie) maar dat zegt niet hoe ze de tanden van het aandrijfrondsel smeren.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 27/06/09, 22:34

Houthakker schreef:
Remundo schreef:[...] Elke keer als je van de ene versnelling naar de andere gaat, verlies je minstens 5% van het vermogen. Het is daarom een ​​slecht punt voor de TAG die inherent te snel draait. [...]
:schok: Uh ...
Weet je dat zeker?
Het leek mij dat het eerder draaide om 0.98-0.99 de efficiëntie van een transmissie tussen twee goed verpeste versnellingen?

Als uw 5% gelijk heeft, zou dat dan betekenen dat we in een versnellingsbak al ongeveer 20% vermogen verliezen?

Goedenavond houthakker ... kleine cursussen over de energetica van tandwielen ...

In mechanica wordt aangenomen dat een tandwieloverbrenging typisch 5% van de wrijvingskracht verliest.

Goed gesmeerd zonder te borrelen, met spiraalvormige tanden, kan het oplopen tot 98%, verder wordt het valse reclame.

Voor ingevette rekken kunnen we dalen tot 75%, voor conische paren gesmeerd door borrelen, 85% (orde van grootte).

Voor onomkeerbare wielen / wormen, minder dan 40%.

Wat een versnelling "haat" is snelheid et glijden van de ene tand naar de andere, omdat het gedissipeerde vermogen evenredig is aan beide.

Ik laat je je voorstellen bij 10 000 rpm, of beter, bij 100 000 rpm, de gevolgen voor de glijsnelheid ... dan van een cascade van versnellingen. Het mechanisme begint op een radiator te lijken : Cheesy:

Anders eet de versnellingsbak inderdaad veel kracht: ik "pleit ook" voor de hybride-serie met het verwijderen van de BdV omdat elektronische conversies veel flexibeler en efficiënter zijn dan versnellingen.

maar de 5% wordt niet strikt toegevoegd. Gewoonlijk zijn er 4-passages tussen de krukas en de as, wat betekent dat de transmissie-efficiëntie 0.95 ^ 4 = 81.45% is

0.8 vermenigvuldigt dit, wat de prestaties van de banden is. 0.9 wat de efficiëntie van de brug is, 0.25 motorefficiëntie, een andere 0.98 hier en daar voor de prestaties van statiefverbindingen ...

Ik heb de berekening eenmaal uitgevoerd, wanneer we alles in beschouwing nemen, de brandstofefficiëntie op de weg (stap het wiel) is in de orde van 10% :?

Op 10 L-benzine wordt 9 rechtstreeks ergens in de auto gedissipeerd, de resterende liter wordt kinetische energie, zelf wordt uiteindelijk gedissipeerd in de lucht verdrongen door de auto ... :P
0 x
Beeld
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 27/06/09, 22:52

Flytox

maar dat zegt niet hoe ze de tanden van het rondsel smeren.


Er is geen rondsel, de generatorrotor is een integraal onderdeel van de turbinerotor.

Verdomme! Zie je hetzelfde document als ik? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/06/09, 23:59

Hallo Alain G
Alain G schreef:Er is geen rondsel, de generatorrotor is een integraal onderdeel van de turbinerotor.

Verdomme! Zie je hetzelfde document als ik? :?


Nou nee, ik zeg je dat ik hun video niet kan zien (lege link) en ik duik in de vragen : Mrgreen:

Als ze geen elektrische generator hebben uitgevonden die in staat is om stroom te maken tijdens het draaien op 100000 rpm, zie ik niet goed hoe ze het kunnen doen zonder reductiemiddel.

Als het een gekoppelde turbine is, roteren de gasgenerator en de motorturbine met dezelfde snelheid. In het geval dat ze een vrije turbine zouden gebruiken die ze veel langzamer zouden maken om direct een alternator aan te vallen zonder reductiemiddel, zou er ook een groot probleem zijn met de output, soort execrable inferieur.

Maak een screenshot van de motor en plaats deze op de post zodat we elkaar kunnen begrijpen :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 28/06/09, 00:26

Flytox

Sorry, de screenshot werkt niet op Windows Media.

Gelukkig vond ik dezelfde video op YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=IJ_XJLTc ... re=related

Het lijkt erop dat ze een generator hebben ontwikkeld die op deze snelheid werkt en ik begrijp niet waarom het zelfs bij 100 000 rpm niet zou werken.
:D

Nog een video die laat zien hoe 3D werkt:

http://www.youtube.com/watch?v=Q1ytvkusAx4

En de bedrijfsvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=P3xDZLO3 ... re=related

Ik hoop dat je er je tanden in zet! LOL

Serieus hiermee zul je beter begrijpen waarom het een groot succes is.
:D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 252-gasten