New warmteregeling 2005 (RT2005)

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Chartrousin
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 66
Inschrijving: 28/11/08, 23:37
Plaats: allemaal hoog




par Chartrousin » 23/04/09, 18:24

We kunnen het verwarmingsverbruik van huizen en appartementen niet vergelijken.
Als we een huis nemen van 5mx10m (50m²) bij 3 m hoog, dan is dat 140m² oppervlakte in contact met buiten, plus contact met de grond via de vloer. Voor een appartement van dezelfde grootte omgeven door verwarmde appartementen, vertegenwoordigt de enige muur die naar buiten is gericht in het slechtste geval 25 m²! Een verbruik van 70kWh/m².jaar is dus enorm voor deze enkel verliesoppervlakte (in principe moeten de ramen enkel glas zijn, en de muren niet geïsoleerd, om dat te bereiken?).
0 x
"Het heeft geen zin voor de mens om de maan te winnen als hij de aarde verliest."
[François Mauriac]
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/04/09, 17:22

AVEVA schreef: Mijn zorg (oconologisch) is de verspilling van energie om een ​​ventilator te laten draaien die zo zuigt dat verschillende mede-eigenaren de ventilatieopeningen hebben geblokkeerd.
Ik neem aan dat je ecologisch bedoelt. :?
Als je buren de afzuigopeningen hebben geblokkeerd, verhogen ze de onderdruk in de andere ventilatieopeningen en daarmee het geluid. :?
De kans is groot dat hierdoor ook de motor afremt en het verbruik toeneemt.
:onheil:
AVEVA schreef:Als mijn benadering correct is, dat wil zeggen dat 400 Wh genoeg is, verbruikt de vmc 0,7 kWh x 8760 uur / jaar = 6000 kWh te veel, wat je, net als ik, zou moeten doen schrikken!

700 W lijkt me enorm. :schok:
Zou het niet liever 70W zijn :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten