New warmteregeling 2005 (RT2005)

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 22/02/07, 00:13

Er zijn tal van systemen om de inertie te vergroten of om mee te spelen: groendak, geothermische energie (in sommige gevallen omkeerbaar), Canadese putten...
Op dit moment werk ik aan een project waarbij een heel deel van het gebouw wordt begraven om precies te profiteren van het geothermische effect van de grond en de airconditioning te vermijden. Naar mijn mening (nou ja... mijn mening vandaag) kan alleen deze methode op de lange termijn echt goede resultaten opleveren.


dat OK ik geloof erin; Ik zag de oude Noorse houten huizen bedekt met aarde en waar het gras groeit, is het zeker zeer isolerend. Je project is erg goed, maar het is niet het soort constructie dat het daglicht ziet in de onderverdelingen die ik al meer dan 15 jaar als paddestoelen uit de grond zie groeien in mijn dorp, en toch is het het PLATTELAND!!!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland




par vttdechaine » 23/02/07, 19:09

Citro schreef:We willen nieuwelingen niet laten geloven dat het "gemakkelijk" is, maar HET IS MOGELIJK We komen er zelfs aan door onze hersens een beetje te graven om 50Kw/m²/jaar te maken in de renovatie van weleer!

We kunnen dus redelijkerwijs denken dat het bouwen van een nieuw gebouw dat zal verbruiken 100kw/m²/jaar is een schandaal!
Om dezelfde reden waarom ik weiger een nieuwe auto te kopen, zou ik het zelf doen. :frons:


Nou, laten we eens kijken... En je krijgt deze kwaliteiten tegen welke prijs?
Aan 3000€/m² werkkost kan ik zelf negatieven maken 8) en met des te meer gemak als met andermans geld.
Voor 1200 € is het veel moeilijker... En het is leuk om "je hoofd een beetje te graven" als je Canadese putten, geothermische energie, panelen... enz. Nodig hebt. Dit alles heeft eenvoudigweg een prijs.

Ik geloof allang niet meer in Sinterklaas of bedenk (erger nog) dat sommigen kennis hebben en anderen niet kunnen denken en er niets van begrijpen.

Ik kijk uit naar uw "magische formule" om ongeduldig terug te gaan naar 50kW terwijl u binnen redelijke werkkosten blijft. Ik zal uw ideeën met enthousiasme toepassen en we zullen zien of 100 kW zo schandalig is als u zegt.

Editie: correctie op de kosten van werken. Verward met totale kosten.
Dernière édition par vttdechaine de 26 / 02 / 07, 01: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Marty
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland




par vttdechaine » 23/02/07, 19:11

En om het effect van traagheid op een gebouw met een houten frame te vergroten, kunt u betonnen dekvloeren plaatsen.
0 x
Marty
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 24/02/07, 13:07

vttdechaine schreef:En om het effect van traagheid op een gebouw met een houten frame te vergroten, kunt u betonnen dekvloeren plaatsen.


Natuurlijk heb ik dat voor de verwarmde vloer, maar ik had een "waterhoos" -muur in het zuiden moeten maken, als je weet wat het is .... Ik denk het wel ... alle ecologen die passieve zonne-energie kennen, weten Het.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/02/07, 21:24

DE oplossing is een Hobbit-gat :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/02/07, 09:20

Persoonlijk sta ik op mijn 30 jaar oude paviljoen op 105 KW.h / m² / jaar in brutowaarde, c. naar D. ongeveer 2500l stookolie per jaar voor verwarming en warm water

Citro schreef:We kunnen dus redelijkerwijs denken dat het bouwen van een nieuw gebouw dat zal verbruiken 100kw/m²/jaar is een schandaal!
Om dezelfde reden waarom ik weiger een nieuwe auto te kopen, zou ik het zelf doen. :frons:


Nou ja, als je wilt, maar Toyota heeft de AYGO uitgebracht die alleen 3l of 4l/100 pompt
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 28/02/07, 10:22

vttdechaine schreef:
Citro schreef:We kunnen dus redelijkerwijs denken dat het bouwen van een nieuw gebouw dat zal verbruiken 100kw/m²/jaar is een schandaal!


Nou, laten we eens kijken... En je krijgt deze kwaliteiten tegen welke prijs?
Aan 3000€/m² werkkost kan ik zelf negatieven maken 8) en met des te meer gemak als met andermans geld.
Voor 1200 € is het veel moeilijker... En het is leuk om "je hoofd een beetje te graven" als je Canadese putten, geothermische energie, panelen... enz. Nodig hebt. Dit alles heeft eenvoudigweg een prijs.


U kent vttdechaine, er zijn bepaalde bewezen recepten die het mogelijk maken om de energieafhankelijkheid van een woning sterk te beperken zonder het oog van het hoofd te kosten.
  • Maak klein collectief in plaats van individueel
  • goed isoleren van buitenaf (en niet met binnenbekleding zoals in 98% van de gebouwen in Frankrijk wordt gedaan)
  • Bestudeer de indeling van de kamers om bufferruimten in het noorden te creëren (kelder, garage) om de woonkamers te isoleren van verliezen,
  • bestudeer de locatie van het gebouw volgens het klimaat en de openingen (ik zou graag willen weten hoeveel bouwers zich de vraag stellen naar de oriëntatie van de erkers en de heersende winden)

Daarnaast is er een BELANGRIJK element waarmee je vergeet rekening te houden: als de kostprijs van een huis sterk afhangt van de bouwkost, neemt het belang van deze initiële kost af met het verstrijken van de tijd. van onderhoud en exploitatie. Aangezien men in het algemeen bouwt om een ​​bepaalde tijd in het huis te wonen, kan het zelfs op relatief korte termijn (5 jaar) zeer rendabel worden om iets meer in de bouw te investeren om de terugkerende kosten te beperken.

vttdechaine schreef:Ik geloof allang niet meer in Sinterklaas of bedenk (erger nog) dat sommigen kennis hebben en anderen niet kunnen denken en er niets van begrijpen.

Ik kijk uit naar uw "magische formule" om ongeduldig terug te gaan naar 50kW terwijl u binnen redelijke werkkosten blijft. Ik zal uw ideeën met enthousiasme toepassen en we zullen zien of 100 kW zo schandalig is als u zegt.


Ik denk dat de slechte verhouding investering/energiekosten van de meeste huizen voortkomt uit het feit dat de meeste individuele nieuwbouw door ontwikkelaars wordt gedaan.
Deze hebben, om ontwerpkosten te drukken, een catalogus met kant-en-klare huizen (10 jaar geleden ontworpen en van tijd tot tijd een beetje bijgewerkt). De belangrijkste specificaties van deze huizen zijn echter om standaard technieken te gebruiken om zo te besparen op de uitvoering en dit aan elk bedrijf te kunnen toevertrouwen.
Wanneer iemand een huis wil kopen, kiest hij uit de catalogus en het lukt ons om het huis op de grond te "plaatsen" zonder al te veel naar de oriëntatie te kijken.

Kortom, ook zonder in Sinterklaas te geloven denk ik dat we het verbruik van dit type woning in ieder geval met een derde kunnen verminderen. ZONDER DE REKENING AAN TE RAKEN simpelweg door ze beter te ontwerpen, bouwtechnieken te veranderen en ze aan te passen aan hun locatie.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/02/07, 11:52

bestudeer de locatie van het gebouw volgens het klimaat en de openingen (ik zou graag willen weten hoeveel bouwers zich de vraag stellen naar de oriëntatie van de erkers en de heersende winden)

Ja, maar hoeveel woonwijken zijn "due North" georiënteerd, ik ken er een in mijn stad waar alle huizen zo zijn. Daarnaast geen bescherming tegen koude wind omdat de grond hellend + georiënteerd is naar het noorden en bovendien doen de mensen die bouwen het tegen lagere kosten en hebben de bouwers/verkopers van "turnkey" huizen maar één doel: veel geld verdienen op de constructie.

Mensen en bouwers zouden nu al moeten worden voorgelicht over het idee van een passiefhuis dat zoveel mogelijk zonne-energie terugwint en beschermt tegen de kou die uit het noorden komt. Als er in Frankrijk deze cultuur zou zijn, zou het al goed zijn..........maar de woonwijken hebben niet te maken met oriëntatie maar met onderhoud: water, elektriciteit, riolering...en hier is de baan :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 28/02/07, 14:18

jean63 schreef:...maar de onderverdelingen zorgen niet voor de oriëntatie maar voor het onderhoud: water, elektriciteit, riolering...en dat is het werk :onheil:


Ja, en vooral auto. We oriënteren het huis zo dat de garage zo dicht mogelijk bij de weg staat: het kost minder teer :onheil:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 28/02/07, 17:52

Kleine reportage om 13u van TF1 over de isolatie van oude huizen, waar PPDA ons vertelt dat de habitat verantwoordelijk is voor 20% van de broeikasgassen en waar we onder andere spreken over houtwol. Hier :
http://tf1.lci.fr/infos/jt/0,,3401670,0 ... nnes-.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten