Nieuwe multi-fuel motor voor vrachtwagens

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1

Nieuwe multi-fuel motor voor vrachtwagens




par crispus » 20/05/07, 17:50

Bonjour à tous,

Binnenkort komt er een revolutionaire motor op de markt!

Het is een multi-fuel motor: hij slikt benzine, diesel, kerosine en zelfs ruwe olie in. Maar de ontwerpers lieten hem brilliantine of zelfs levertraan proeven ...

De voordelen:
  • 20% meer koppel
  • 30% minder verbruik: de heldere uitlaat bewijst totale verbranding
  • Stilte en flexibiliteit (minder brute verbranding)
  • Onmiddellijke koude start, bij de laagste temperatuur, zonder enige kunstgreep
  • Bijna verdubbelde levensduur door verminderde trilling en stoten

Het presenteert 3 essentiële innovaties:
  1. Het injectieproces:
    Slechts 5% van de geïnjecteerde vloeistof wordt naar het midden van de kamer gebracht om de verbranding te starten. De extra 95% wordt tangentieel gericht op de wand van de kamer waarop de brandstof zich in een zeer dunne film verspreidt. Bij contact met de hete wand treedt progressieve verdamping op.
  2. Luchtinlaat:
    Het slakkenhuis of de "spiraal" die het inlaatspruitstuk in de cilinderkop beëindigt, geeft de lucht een wervelende beweging die doorgaat in de cilinder in de verbrandingskamer. De draaikolk van lucht zuigt de dampen aan en het mengen gebeurt rationeel zonder dat er ooit overtollige brandstof is.
  3. Multi-fuel motor:
    De injectiepomp heeft een drukverdeling voor maximaal vermogen en continue koeling, zodat de motor ongeacht de brandstof in warme klimaten kan werken.

_________________

En daarna zal er nog genoeg zijn om de vergadering MET te bekritiseren en te zeggen over de vortex-bekentenis "als het waar was, zou het weten!" "
Het is waar en "we" weten het al heel lang ... Maar "we" zien het niet.
_________________

Ik heb je: de info is niet vers!

Beeld

Dit artikel is afkomstig uit een persoverzicht uit de 20e eeuw over aardolie en de daarmee verband houdende geopolitiek.
Volledige recensie hier te downloaden. Let op: 68 MB!

We vinden daar meneer Chambrin en vele anderen. Ik heb nog niet alles meegemaakt ...

Dit artikel van Aurore van 5/10/1958 over de Berlier "MAGIC" -motor is nog steeds interessant.
Na controle is de motor geproduceerd en onder andere voorzien van militaire bussen en vrachtwagens.

Een zoekopdracht op "Berliet magische motor" zal u naar vele pagina's met enthousiastelingen leiden.

Natuurlijk kunnen we denken dat sommige van deze innovaties ‘discreet’ zijn verwerkt in onze ‘moderne’ motoren, maar we mogen toch enkele vragen stellen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/05/07, 19:09

De vreselijke MAN-vrachtwagens van het Belgische leger die in de jaren 60 werden gekocht, hadden ook dit soort motor: ze waren zelfs uitgerust met een verwarming waardoor ze op gesmolten margarine konden rijden.
Het moet gezegd dat de geallieerden de oorlog bijna hadden verloren. 40-45 pcq tanken volgde niet!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 20/05/07, 19:35

:pijl: Ja, berliet multi-fuel motoren hebben hun bloeitijd gehad. Ze hadden een zekere reputatie in Noord-Afrika.

In Frankrijk, waar de kwaliteit van de beschikbare brandstoffen en de dichtheid van petroleumdistributeurs hun gebruik niet rechtvaardigden ... raakten ze in de vergetelheid.

Ten slotte verschenen deze dieselmotoren in een tijd dat dieselmotoren voor auto's bijna niet bestonden en inefficiënt waren.
De komst van diesel in Frankrijk dateert uit het midden van de jaren 80 (1984) met de XUD-motor van PSA gemonteerd op de Peugeot (205-305-309-405 ...) citroen (visa, bx ...) talbot (horizon ) honda (concerto) lada (niva) enzovoort.

Anders is het niet ongebruikelijk dat een revolutionaire uitvinding wordt begraven om bepaalde belangen niet te schaden. Ik denk met name aan de gasketel pulserend waar we het al over hadden hier en wiens patenten eigendom zijn van ... ELF (wish ???) zijn pas gebruikt sinds ze in het publieke domein vielen. 25 jaar verloren voor de planeet, de portemonnees van consumenten, maar door die van olietankers ...

:onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 20/05/07, 21:22

welkom

als je wilt zien (kopen?) is de yen vol wat nog steeds draait in Madagaskar !!!! : Lol: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/05/07, 04:28

Dag

De komst van diesel in Frankrijk dateert uit het midden van de jaren 80 (1984) met de XUD-motor van PSA gemonteerd op de Peugeot (205-305-309-405 ...) citroen (visa, bx ...) talbot (horizon ) honda (concerto) lada (niva) enzovoort


Ho de jonge man, diesel in auto's in Frankrijk dateert uit de jaren 60 Peugeot 403 (auto in Colombo), degene die een aluminium cilinderkop had, je moest weten hoe je hem moest vastdraaien, de kwetsbare cilinderkoppakkingen ..
Veel transformatiesets van Indenor en Perkins, hij verkocht de adapter tussen motor en transmissie om bepaalde auto's, zoals de Chambord, Versaille, Fregatte, Renault grote zeugen, te dieselen, en hij werkte zelfs in het rood, niet in Bordeaux. verdomde oude tijd ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/05/07, 08:21

nou ja! en in België eind jaren zestig waren de meeste taxi's mercedes 60D. De echte rage voor diesel lijkt mij rond 200-77 te zijn verschenen met het uiterlijk van de Golf Diesel, die snel vertegenwoordigers en technici heeft uitgerust.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 21/05/07, 09:53

Het document is ook (een tijdje) beschikbaar over econologie:

https://www.econologie.com/revue-de-pres ... -2890.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 21/05/07, 13:25

Christophe schreef:Het document is ook (een tijdje) beschikbaar over econologie:

https://www.econologie.com/revue-de-pres ... -2890.html


Bedankt en duizend excuses Christophe,

Ik stelde mezelf de vraag omdat het onderwerp goed gerelateerd was aan de site. Maar ik was te lui om te controleren :? : Oops:

Het moet gezegd worden dat de site "bossig" wordt, het is de prijs voor succes.

Verschillende van deze items verdienen het om te worden benadrukt. Maar het is soms moeilijk om ze te ontcijferen in de vorm van afbeeldingen, met een soms beperkt contrast voor mijn arme, vermoeide ogen.

Aan de andere kant lijkt een persknipsel mij meer "geloofwaardig" dan een tekst, die heel goed recentelijk kan zijn getypt om de geschiedenis te "herschrijven".
Natuurlijk zijn er vervalsingen, maar het is nog beperkter om een ​​compleet artikel op vergeeld papier te "maken" ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 22/05/07, 10:39

Was de Berliet multi-fuel motor die me deed dromen toen ik jong was, een dieselmotor of een bougiemotor?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 22/05/07, 11:15

welkom

een diesel

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 185 gasten