Nieuwe multi-fuel motor voor vrachtwagens

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 22/05/07, 17:47

zac schreef:hallo diesel @ +

Bedankt voor de info, Zac. Dus meer dan 50 jaar geleden werd een dieselmotor ontworpen voor ruwe olie, benzine, alcohol en olie ontworpen. En vandaag zeggen onze fabrikanten dat het moeilijk is om een ​​diesel te laten draaien bij de HVP ... Fuck onze mond.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 22/05/07, 17:56

Cuicui schreef: Geef niet om ons gezicht.


ja :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 22/05/07, 21:18

en daarom zette Mr. P. Pantone zijn vondst op het net : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 23/05/07, 21:11

Behalve dat de Pantone niet bedoeld was om op een dieselmotor te werken. Paul Pantone had niet gedacht dat zijn uitvinding gebruikt kon worden in de vorm van waterdoping. Blijkbaar werkt de multi-fuel berliet diesel zo goed dat de pantone niet nodig lijkt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 24/05/07, 12:59

Cuicui schreef:Blijkbaar werkt de multi-fuel berliet diesel zo goed dat de pantone niet nodig lijkt ...


Het valt nog te bezien ... Uiteraard stuurt de magische motor een deel van de brandstof rechtstreeks naar de cilinder, a priori via de wervelende inlaatlucht.

Moeten we logischerwijs een carburateur of een lagedrukinjector in de inlaat vinden?


De pagina's van M. David de mogelijkheid vermelden om een ​​diesel met 100% pantone te leveren, de injectie blijft op "stationair" staan ​​om de bougie te vervangen. Heeft iemand deze configuratie al getest?

Door een AVEC in de inlaat toe te voegen komen we dichter bij het Magic-systeem, de waterdamp bovendien ...
Met de hoop de 30% besparing die Berliet heeft behaald te overtreffen : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 25/05/07, 05:53

Het valt nog te bezien waarom Berliet Magic-technologie niet langer wordt gebruikt op de hedendaagse dieselmotoren. Het zou echter zeer nuttig zijn voor het gebruik van biobrandstoffen, met name voor rustieke voertuigen zoals de Logan-breack.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 25/05/07, 19:48

Crispus schreef:De pagina's van de heer David [/ url] vermelden de mogelijkheid om een ​​diesel te leveren met 100% pantone, waarbij de injectie "stationair" blijft staan ​​om de bougie te vervangen. Heeft iemand deze configuratie al getest?


welkom

zelfs bij waterdoping werkt het onder bepaalde omstandigheden.

Als mijn pantone "heet" is (10 km), behalve voor extra vermogen om een ​​"harde" rating te beklimmen of om snel in te halen, zo werk ik. plat met 500 kg belasting bij 110 km / u in de c25 wordt het gaspedaal ingevoegd van 5 tot 10 mm.

op de clio accelereer ik amper en op de flat ben ik op de injectie cut (148) in 2 tot 3 km. laatste volle 28 liter mac daube olie voor 598km.

het probleem is dat het niet geschikt is voor korte trips; daarom heb ik de "volledige pantone" op auto's verlaten.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/05/07, 20:48

Hallo Cuicui

Cuicui schreef:Het valt nog te bezien waarom Berliet Magic-technologie niet langer wordt gebruikt op de hedendaagse dieselmotoren. Het zou echter zeer nuttig zijn voor het gebruik van biobrandstoffen, met name voor rustieke voertuigen zoals de Logan-breack.


Toen ik onder de vlag was, sprak ik met een militaire monteur die me vertelde dat deze motoren (multi-fuel) erg nuttig waren om de destijds beschikbare brandstof te verbruiken, maar dat ze een dorst hadden van de meest afschrikwekkende.

Hij specificeerde niet met welke brandstof elders.

Het was voor hem: "Een onzin waarvan de soldaten het geheim hebben, maar die niemand buiten zou willen".

Dat wil niet zeggen wat het specifieke verbruik is van deze motor, met dergelijke of brandstof heb ik niet gevonden.

Bepaalde conventionele en exotische brandstoffen hebben de neiging om af te zetten / aanslag / cokes te vormen op de (te) hete punten van de motor (zuigerkleppen, etc.). Vandaar enkele storingen.

Het idee om een ​​Pantome-systeem te koppelen dat de neiging heeft om de hoge motor te reinigen, is een elegante manier om het concept van het spuiten van brandstof op de dop van de zuiger nieuw leven in te blazen.

Econologisch van jou
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 25/05/07, 21:13

Flytox schreef:Toen ik onder de vlag was, sprak ik met een militaire monteur die me vertelde dat deze motoren (multi-fuel) erg nuttig waren om de destijds beschikbare brandstof te verbruiken, maar dat ze een dorst hadden van de meest afschrikwekkende.


gemiddeld 400gr / h / cv :onheil: :onheil: :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 25/05/07, 22:01

Mijn vader zei dat een diesel 80gr / h / cv verbruikt
klopt dat?
400 is x 5 bedankt de economie
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten