Honeycomb motorinlaat

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/06/13, 21:12

Andre schreef:Ook om wat reacties te lezen, ik ben niet zo happig op schrijven over de forum resultaten van ervaring na het lezen van soortgelijke onzin.

Behalve in het geval van de "Canadese homie" met zijn luchtgefilterde Lycomchozing-vliegtuig van VW Polo, "made-in-made-by-meself". In dit geval, en alleen in dit geval, zou het additief - in overeenstemming met de voorschriften van de fabrikant - "goed" zijn. Verdomme, het werkt niet, het is een navion.


een man vraagt ​​zich af wat de wetende Jo aan het uitgaan is? Tijd verspillen hem te antwoorden, over onderwerpen die hem niet interesseren die het niet beheerst, nee dank je.....

Andre


maak je geen zorgen over dit soort..... het is niet voor hen dat je schrijft! er zijn anderen zoals ik die lezen en genieten!

Helaas heb ik niet de middelen om een ​​vliegmachine te hebben... maar ik ken piloten en ik waardeer dit soort mechanica

laminair of turbulent? als er een grote turbulentie is die alle benzine in dezelfde cilinder stuurt, is dat slecht: als een rooster een groot aantal kleine turbulenties veroorzaakt, is dit een manier om alle cilinders gelijk te maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 21/09/13, 10:21

Hallo, een heel eenvoudig principe voor het ioniseren van de inlaatlucht:
Sluit de carrosserie eenvoudig aan op een puntig voorwerp dat in het luchtinlaatkanaal zit.

http://www.pointeffectneedle.fr/
0 x
lemust09
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 27/02/07, 21:41




par lemust09 » 21/09/13, 11:18

Ik had een draaikolk op de luchtinlaat ervaren, ja een winst in topsnelheid maar een iets hoger verbruik bij gemiddelde snelheid daarentegen een hogere snelheid en een lager verbruik bij hogere snelheden...
Ik heb deze keer een foto geprobeerd, maar het lijkt niet te werken
0 x
als je iets nodig hebt we bespreken ... met plezier!
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 15/10/13, 00:06

De Hypnow-tip in mijn vorige bericht lijkt alleen met een klein volume lucht om te gaan.

In feite zou het nodig zijn om de vortex uit te voeren met puntige messen en deze eventueel aan te sluiten op de carrosserie:

Geïnspireerd door de montage (MET 9) van Jean Luc heb ik de vinnen met een kniptang ingekerfd bevorderen piekeffect, als er ionisatie is (het is meer dan waarschijnlijk!).

http://quanthommesuite.pagesperso-orang ... 6marcc.htm
Bijna 20% korting op een 806 TD!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 30/10/13, 09:53

Hallo,

Ik heb een vortex (staal ~3/10 mm) gemaakt met puntige messen om te hopen op ionisatie van de inlaatlucht.

Beeld
De draaikolk van mijn Clio 1-diesel kwam stroomafwaarts van het luchtfilter de motor binnen en raakte een metalen onderdeel.
Goede resultaten na een rit van 572 km (landweg, stad, korte ritten) normaal rijden.
Doorgang naar de pomp 26,49 liter diesel of 4,63 liter per 100.
Voorheen zat ik op 5,5 tot 6 liter per 100.
Besparingen van ongeveer 15 tot 20%.
Verrassend! Ik zal nogmaals metingen doen om dit te bevestigen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 07/11/13, 11:48

Hallo,

Nieuwe verbruikstest over 250 km, zelfde rijgedrag, zelfde ritten (met de vortex); gemiddeld resultaat 5,7 liter per 100.

Het enige opvallende verschil bij deze regenweertest is dat de auto wellicht minder statische elektriciteit oplaadt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/11/13, 21:36

Gildas schreef:Nieuwe verbruikstest over 250 km, zelfde rijgedrag, zelfde ritten (met de vortex); gemiddeld resultaat 5,7 liter per 100.

Het enige opvallende verschil op deze regenachtige weertest is misschien wel de auto laadt minder statische elektriciteit op...


Je zou een tegentest kunnen doen door je WITH te isoleren van de massa.
Of schilder het, of doe hetzelfde in isolatiemateriaal (plastic, hars, etc.)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 07/11/13, 23:51

Hallo Flytox,

Bedankt dat je geïnteresseerd bent in mijn essays.:P
Je zou een tegentest kunnen doen door je WITH te isoleren van de massa.
Of schilder het, of doe hetzelfde in isolatiemateriaal (plastic, hars, etc.)

Om dit op deze manier te controleren, maar niet onmiddellijk.

Om te zien of de regen invloed heeft op de WITH, zal ik op een zonnige dag een test doen met de WITH, daarna zonder.
(Zoveel paradoxen! Ik kan niet stoppen met bewerken!:cheesy:)

Ik ga er ook nog eentje mee maken, degene die ik heb zijn te flexibel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/11/13, 18:34

verbruik in L/100 is te variabel afhankelijk van de wind en de leeftijd van de kapitein om bruikbaar te zijn bij een enkele tankbeurt

als 2 voertuigen een verschillend verbruik geven over een heel jaar kunnen we wel een conclusie trekken... maar aanpassingen doen en meten op één of twee volle tanks levert niets op

wantrouwen tegenover iets dat de luchtdoorgang vermindert: op de dag dat u het monteert, vermindert het het vermogen van de motor om de snelheid te verhogen... en dus vermindert het het verbruik, vooral omdat het u dwingt langzamer te rijden, wat altijd de beste manier is om het verbruik te verminderen

maar de bestuurder raakt gewend aan het nieuwe gedrag van zijn motor en slaagt erin sneller te rijden, waardoor het verbruik toeneemt en zelfs slechter kan worden
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 19/11/13, 22:59

chatelot16 schreef:verbruik in L/100 is te variabel afhankelijk van de wind en de leeftijd van de kapitein om bruikbaar te zijn bij een enkele tankbeurt

als 2 voertuigen een verschillend verbruik geven over een heel jaar kunnen we wel een conclusie trekken... maar aanpassingen doen en meten op één of twee volle tanks levert niets op

1 + ...
Ik heb de MET verwijderd om te kijken, ik merkte een verbruik van rond de 5 liter/100km, dus het is niet eenvoudig om te zien of de MET iets oplevert...
Dat gezegd hebbende, mijn resultaten zijn interessant omdat ik geen eco-driving doe.
Toen ik 10 jaar geleden het verbruik van mijn Clio D meette zat ik vaak op 5,5/6 liter.
Misschien hebben mijn SP 95-tests of waterdoping (eenvoudig flesje water) de motor gereinigd (?)
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 255 gasten