Honeycomb motorinlaat

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/04/13, 22:54

Dag
Remundo schreef:een plat rooster met gaten zorgt voor veel turbulentie.

afbuigende bladen en vrij ver weg, het is het tegenovergestelde.

Maar weet je, vloeistofmechanica is een grote boef... :P


het rooster is afhankelijk van het model 8 tot 12 mm dik.
aangezien de luchtinlaat voor de carburateur een zeer korte 90 maakt, zou dit de baan moeten corrigeren..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/04/13, 08:59

Er is veel gezegd, in een tijd van ionisatie, en Christophe bracht het weer naar boven.
Een dergelijk apparaat dat een groot oppervlak van de luchtdoorgang veegt, maakt het mogelijk om de lucht effectiever te ioniseren.

Nog een experimenteergebied om te verkennen... : Arrowl:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/04/13, 15:55

Ik denk van mijn kant dat het de lucht moet stabiliseren door een grote turbulentie (of de vlinder gedraagt ​​zich een beetje als een fluitje) te vervangen door microturbulenties. Kortom, een grote golf vervangen door golfjes en brekende resonanties.

Voor de rest, wie het probeert zal het zien.

Dit zijn vliegtuigmotoren, neem ik aan?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Honingraat in motoringang




par gildas » 03/05/13, 13:45

Hallo,
Andre schreef:Zicht op een forum Bepaalde Amerikanen plaatsen een honingraatrooster vlak voor de carburateur of de vlinder voor injectiemotoren

Ter herinnering: probeer ook het vingerhoedvormige rooster van de heer Bouteleux, dat de verbranding verbetert.

http://quanthomme.free.fr/qhsuite/2006N ... teleux.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Honingraat in motoringang




par Flytox » 03/05/13, 21:55

Gildas schreef:Hallo,
Andre schreef:Zicht op een forum Bepaalde Amerikanen plaatsen een honingraatrooster vlak voor de carburateur of de vlinder voor injectiemotoren

Ter herinnering: probeer ook het vingerhoedvormige rooster van de heer Bouteleux, dat de verbranding verbetert.

http://quanthomme.free.fr/qhsuite/2006N ... teleux.htm


De huls wordt stroomafwaarts van de carburateur geplaatst om de lucht en de benzine te homogeniseren. Ook moet het goed werken op een "opgewonden" 2-takt motor (pas niet op een motorfiets die meer dan 150 pk per liter maakt : Mrgreen: )
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/05/13, 03:21

Dag
De belangrijkste reden die we proberen te verbeteren is de gelijkmatige verdeling van het mengsel in de 4 cilinders om een ​​soepele werking zonder trillingen te hebben (dit probleem was bekend bij VW cocinel monocarburateur.)

Het is verre van eenvoudig om deze carburateurs en deze motoren te optimaliseren, een rustieke constructie waarbij alles draait om de veiligheid van de werking.
De observatie die is gedaan bij deze motoren die zijn uitgerust met een uitlaat- en cilinderkoptemperatuursensor op elke cilinder, toont aan dat de 2 achterste cilinders armer lopen, met name gedeeltelijk gesloten gas (cruise)
Als we de ingang van de emulsiebuis onderzoeken onder een hoek die uitkomt in de kleine secundaire venturie, bevordert de vlinder een rijkere brandstofstroom naar de voorste cilinders.
Dit is vooral merkbaar bij het afstellen van het mengsel, door een trilling en een hogere temperatuur van de achterste cilinders
uiteindelijk, om de motor goed te laten werken, zijn de voorste cilinders rijker en hebben de achterste cilinders de juiste verhouding.
Vanwege de constructie van de zeer rudimentaire luchtinlaatkast met een luik voor luchtopwarming, in geval van ijsvorming.
Deze steile 90 graden bij de inlaat van de carburateur, de doorgang in de honingraat, zou de inlaatluchtstroom naar de venturi moeten leiden (dit lost het probleem van de gasklep niet volledig op).
Alles is ingesteld, het blijft om naar de tests te gaan

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: Honingraat in motoringang




par Andre » 06/05/13, 04:12

Dag
Gildas schreef:Hallo,
Andre schreef:Zicht op een forum Bepaalde Amerikanen plaatsen een honingraatrooster vlak voor de carburateur of de vlinder voor injectiemotoren

Ter herinnering: probeer ook het vingerhoedvormige rooster van de heer Bouteleux, dat de verbranding verbetert.

http://quanthomme.free.fr/qhsuite/2006N ... teleux.htm


de vingerhoed is bij bepaalde motoren vervangen door een gaas
https://www.denniskirk.com/H16008.sku?u ... Mgod-iAAOw

Het staat hierop forum dan de gedocumenteerde uitleg van de honingraat van de carburateurinlaat..

http://www.vansairforce.com/community/s ... 025&page=4

Gisteren een beetje korte vlucht plaatselijk teveel dingen veranderd om weg te komen van het nest
op het eerste gezicht geen vermogensverlies eerder een kleine winst
de eerste observatie is dat ik de motor bij lage snelheden kan laten draaien zonder trillingen 1900 2000 tpm voor tien onder 2200 te veel trillingen
Mijn metgezel testte vandaag de honingraat 50 toeren meer in maximale vermogenstemperatuur van de 4 meer gelijke cilinders. Het moet nog worden getest door het mengsel af te stemmen op het gedrag van de motor.

Andre
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux
x 1




par Aumicron » 31/05/13, 07:45

En sindsdien?

Heeft u een eerste aanslag?

Merci.
0 x
Om te betogen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/06/13, 01:50

Dag
Aumicron schreef:En sindsdien?

Heeft u een eerste aanslag?

Merci.


In mijn geval heb ik net 3 uur gevlogen en aangezien ik een probleem heb met een cilinder (een vrij lage differentiële drukmeting.)
de eerste observaties motor loopt soepeler minder trillingen, gebruik bij lage snelheid zonder trillingen, geen vermogensverlies, geen nauwkeurige verbruikstests (ik ga deze cilinder verwijderen, vervangen, zuigersegmentkleppen en rigoureuze tests opnieuw uitvoeren. )
mijn metgezel op een nieuwe motor van 180 pk, uitgerust met veel meetinstrumenten, hij merkte een toename in vermogen, een lichte daling van het verbruik, moet over een langere periode worden gecontroleerd, een meer gebalanceerde temperatuur op de EGT (uitlaat) van 4 cilinders, cilinderkop temperatuur redelijk gelijk op de 4 cilinders Hij is een nieuwe piloot dus het weer is niet beter dan in Europa, het vergt een betere conditie voor een piloot die niet veel uren heeft opgebouwd.

Ook om wat reacties te lezen, ik ben niet zo happig op schrijven over de forum resultaten van ervaring na het lezen van soortgelijke onzin.

Behalve in het geval van de "Canadese homie" met zijn luchtgefilterde Lycomchozing-vliegtuig van VW Polo, "made-in-made-by-meself". In dit geval, en alleen in dit geval, zou het additief - in overeenstemming met de voorschriften van de fabrikant - "goed" zijn. Verdomme, het werkt niet, het is een navion.


een man vraagt ​​zich af wat de wetende Jo aan het uitgaan is? Tijd verspillen hem te antwoorden, over onderwerpen die hem niet interesseren die het niet beheerst, nee dank je.....

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 04/06/13, 20:14

Hallo,
Andre schreef:De belangrijkste reden die we proberen te verbeteren is de gelijkmatige verdeling van het mengsel in de 4 cilinders om een ​​soepele werking zonder trillingen te hebben (dit probleem was bekend bij VW cocinel monocarburateur.)

De andere reden is dat het benzinemengsel kan worden verrijkt als de verbranding wordt verbeterd.
Op oude motor met carburateur (zonder katalysator) zouden er geen "gaten" meer zijn bij acceleratie, en misschien zou de doorgang naar de technische controle goed zijn op het niveau van CO. (meting van vervuiling)
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 215-gasten