Lucht verwarming

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15

Lucht verwarming




par Tiboshadow06 » 29/01/07, 17:34

Bonjour à tous!

Dus ik dacht aan één ding: zou de verbranding bij een benzinemotor niet beter zijn als de brandstof verwarmd werd, ik hoorde dat voor benzine de ideale temperatuur 40°C zou zijn, klopt dat? maar hoe kunnen we doorgaan met het verwarmen van de benzine en het handhaven van dezelfde temperatuur? en zou het opwarmen van de lucht consumptieresultaten kunnen opleveren? Zo ja, hoe kunnen we het opnieuw opwarmen? dank u bij voorbaat
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: Luchtverwarming




par Targol » 29/01/07, 17:43

Tiboshadow06 schreef:Bonjour à tous!

Dus ik dacht aan één ding: zou de verbranding bij een benzinemotor niet beter zijn als de brandstof verwarmd werd, ik hoorde dat voor benzine de ideale temperatuur 40°C zou zijn, klopt dat? maar hoe kunnen we doorgaan met het verwarmen van de benzine en het handhaven van dezelfde temperatuur? en zou het opwarmen van de lucht consumptieresultaten kunnen opleveren? Zo ja, hoe kunnen we het opnieuw opwarmen? dank u bij voorbaat


Ik weet niet of het nog steeds bestaat op recente auto's, maar op mijn oude R12 waren er 2 mogelijke luchtinlaten bij het luchtfilter die we kozen met behulp van een handmatige klep:
  • men ging lucht aanzuigen bij de grille (koude lucht)
  • de ander zou het bij het uitlaatspruitstuk nemen (hete lucht - tenminste als de motor eenmaal is opgewarmd)

Deze 2 posities werden meer gepresenteerd als een zomer-/winterkeuze, maar ja, ik heb nooit de test gedaan om de winterpositie in de zomer in te stellen...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 29/01/07, 17:45

Hier valt niet (of liever gezegd meer) veel winst uit te halen en de motoren zijn al op dit niveau geoptimaliseerd (zie de precisie van Targol...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15




par Tiboshadow06 » 29/01/07, 17:51

En denk je dat we er iets aan kunnen doen bij een gewone 2T-motor (50cc), mijn doel is om de verbranding te verbeteren bij dit type motor, wat echte vervuilende machines zijn. Is er niet een materiaal dat tegen de muren kan worden gevoerd? de luchtkast?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/01/07, 17:56

Voor de "winter" luchtinlaat van de R12 werd een dunne plaat metaal aangebracht op ongeveer 1 cm van het oppervlak van de collector. Dit vel had een gat van ongeveer 5 cm waaraan een luchtslang aan de filterinlaat was bevestigd.
U kunt misschien hetzelfde principe gebruiken: een dunne plaat metaal die rond uw uitlaat wordt gewikkeld op een paar mm van het oppervlak ervan en de luchtinlaat van de motor, die lucht onder deze plaat verzamelt.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/01/07, 19:07

Hallo,
Lucht- en brandstofverwarming is alleen geldig op oude voertuigen met carburateur of enkelpuntsinjectie,
maar op de meerpuntsinjectiemotor met Lamba-sonde en temperatuursonde op de luchtinlaat + luchtstroommassa is het nutteloos, de correctie wordt uitgevoerd ongeacht de luchtinlaattemperatuur,
Wat de brandstof betreft, de stroming onder de motorkap houdt deze zelfs in de winter rond de 30 graden Celsius.
Laten we zeggen dat het verwarmen van de brandstof bij -25 een klein voordeel heeft, maar -10 weinig verschil.
Bij een carburateur heeft het inslikken van koude lucht tot gevolg dat het mengsel armer wordt, terwijl bij hete lucht het mengsel verrijkt wordt.
normaal gesproken verwarmt de fabrikant het mengsel in de inlaatpijp, dit verandert niets aan de verhouding als het te veel wordt verwarmd, het vermindert het vullen en het verlies van maximaal vermogen (zoals het stoppen van het gaspedaal...)
Op een carburateur of een enkel punt zit geen luchtstroommassa maar een verwarmingssysteem waardoor de inlaatlucht altijd rond de 25c tot 28c blijft, dit is voordelig na een koude start er is een zekere (zuinigheid) op korte ritten en vooral beter stationair draaien als het koud is.
Bij GM's is het een plaatstalen behuizing rond de uitlaat met een flexibele leiding, een thermostatische klep regelt de temperatuur in het luchtfilter.
Dit principe is sinds begin jaren negentig verdwenen.

Andre
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 30/01/07, 09:22

Hallo André,

Ik ben bang dat je niet alles goed hebt gelezen:

Tiboshadow06 schreef:En denk je dat we er iets aan kunnen doen aan een gewone 2T-motor (50cc)?


Het is op een 2-takt bromfietsmotor die Tiboshadow06 graag zou willen aanpassen.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/01/07, 22:48

Hallo targol
Ik reageerde op het bericht van R12
Bij de 2-takt zijn de slechte prestaties niet het opwarmen en mengen, het hele mengsel komt in het carter terecht en wordt voldoende, zelfs te veel, geroerd.
er is verlies tijdens het overbrengen van uitlaatgassen en het overbrengen van het brandstofmengsel dat in de lampen wordt gerold,
een korte expansie en een slechte vulling, een vertraging bij het binnenkomen in het carter (ik heb het altijd over de eenvoudige motor met lichten geopend door de zuigerpositie, geen 160 pk Shidoos met roterende kleppen die evenveel verbruikt als een vliegtuig) maar rijdt sneeuwscooters met 200 km/u.
De grootste verbetering komt van de afgestemde in- en uitlaten (tuns) in Skidou-liefhebberstaal.

Naast hun eenvoud en lage gewicht zijn deze motoren, op enkele zeldzame directe injectiemotoren na, niet erg zuinig.

Andre
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 30/01/07, 23:13

enkele gedachten over de verdamping van de brandstof (injectie voor of na het binnenkomen van de cilinder) en de invloed van T° en het vullen:
http://www.educauto.org/Documents/Infotech/vapocarb.pdf

andere interessante pdf's op de site:
http://www.educauto.org/InfoTech/infotech.php, waarvan:
http://www.educauto.org/Documents/Infotech/HCCI_2.pdf
het is met name gemarkeerd: als het over waterinjectie gaat:
Hoewel de HCCI vaak verwarming van de lucht vereist, kunnen er situaties zijn
of er is eerder behoefte aan koeling; voor zeer industriële motoren
overvoed bijvoorbeeld. Als de RAS onvoldoende blijkt, is een bekende oplossing dat wel
waterinjectie bij de inlaat waardoor dit eenvoudig geregeld kan worden
koeling.
Het verdampte water zal ook een positief effect hebben op de reductie van NOx.


en om "NOx" te begrijpen:
http://www.educauto.org/Documents/Infotech/ReductionDesNox.pdf

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 31/01/07, 00:37

Deze Educauto-site is echt goed, om duidelijke uitleg te vinden!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 345-gasten