Lucht verwarming

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15




par Tiboshadow06 » 31/01/07, 15:14

Dank u voor uw antwoorden jullie allemaal!

Ik laat daarom dit idee van het opnieuw opwarmen van de lucht vallen, maar hebben jullie dan nog tips om de verbranding te verbeteren?

Ik hoef alleen nog de toevoeging van aceton en de magneten op de slang te vinden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 31/01/07, 15:27

Bolt schreef:en om "NOx" te begrijpen:
http://www.educauto.org/Documents/Infot ... DesNox.pdf

Er is één ding dat me verbaast in dit document, het is dat de NOx- en HC-waarden vast zijn ongeacht de verplaatsing :schok:

Wat zou betekenen dat een kleine stadsauto het recht heeft om evenveel/Km te vervuilen als een V12... Bovendien zou dat betekenen dat voertuigen, als ze niet beperkt worden door hun vermogen, beperkt worden door hun vervuiling: de V12 zou geen recht hebben op meer dan de kleine stadsauto, OF ik heb niet echt het gevoel dat de fabrikanten zichzelf beperken in macht.
Het kan nodig zijn om deze waarden te begrijpen als zijnde door fiscale pk's???
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 31/01/07, 15:30

Ik vond deze alinea leuk:
"Roetfilter (DPF) in diesel: dit systeem vermindert NOx niet direct, maar er moet worden opgemerkt dat EGR-strategieën altijd leiden tot een toename van de uitstoot van deeltjes (het gebrek aan O2 voorkomt de naoxidatie van roet) en het is moeilijk om vind een compromis tussen deze twee beperkingen.
Door de DPF te installeren, zijn hoge EGR-waarden mogelijk en maakt het mogelijk om NOx-reductiedoelstellingen te bereiken, wetende dat de uitgestoten deeltjes zullen worden opgevangen, wat het compromis over de instellingen verbreedt"
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 31/01/07, 16:32

ja, nou tussen de deeltjes in de longen en de nox voor het broeikaseffect blijf ik liever gezond!
+ de deeltjes zijn klein en + ze zijn gevaarlijk (asbest, verarmd uranium, aardolie, enz.).

onderwijs uw auto met éducauto! [/ I]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten