Benzinemotor zonder bougie

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 25/08/10, 11:02

Methanol of nitromethaan zijn geen benzine...CQFD...

Toen ik 10% (of 20%, onthoud mij) nitro in mijn maffia mbk51 testte, was de vertraging veel groter, maar de prestaties waren identiek... Moet zeggen dat de maffia niet meer helemaal origineel was... : Cheesy:

Ik denk dat het nitomethaan is dat fungeert als een "virtuele bougie", aangezien methanol een zeer hoog octaangetal heeft (meer dan 130 denk ik)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/08/10, 11:15

oiseautempete schreef:
chatelot16 schreef:smering is geen probleem: zelfs als er benzine in de cilinder wordt gespoten, voorkomt dit niet dat de olie via de inlaat wordt ingeslikt

de trekkers van het Franse bedrijf zijn inderdaad 2-takt met voorcompressie in het carter: diesel als ze warm zijn, en met benzine-injectie om te starten: de oliepomp wordt niet eens ingespoten door de inlaat, maar door de krukaslagers en een wijs op de doorgang van de segmenten: zelfs geen speciale 2-taktolie nodig: het eet gewone minerale olie



Uh, het trekkersysteem moet zeer vervuilend zijn: denk er niet eens over na: je moet niet vergeten dat mensen destijds niets om het milieu gaven, bovendien daar hadden heel vaak 4-taktmotoren met smering van verloren olie, vooral op het niveau van de distributie, en in de dagen van de Sovjet-Unie maakten de vele auto's met 2-taktmotoren de wegen glad omdat er zoveel olie op de weg was. ..


niet per se zo vervuilend: je moet een echte Franse bedrijfstractor hebben gebruikt om het te realiseren: het is een grote cilinder: we smeren alleen het oppervlak, niet het volume: het verbruikt heel weinig olie: zelfs als de olie erin verloren gaat principe is het geen hoger verbruik dan wat een oude normale 4-takt verliest

bovendien verbrandt in een diesel de meeste verloren olie met de compressie

het is helemaal niet hetzelfde als benzine 2-takt waarbij de smeerolie uit de uitlaat komt
Dernière édition par chatelot16 de 25 / 08 / 10, 11: 21, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/08/10, 11:48

de gloeibougie van de modelmotor wordt niet alleen gebruikt om te starten

hij wordt alleen bij het opstarten van elektriciteit voorzien om een ​​hotspot te creëren, daarna blijft hij bij normaal gebruik de essentiële hotspot voor ontsteking: ik weet niet eens zeker of hij alleen warm blijft door de hitte van de explosies, maar ook door verbranding katalytisch op het oppervlak omdat het een platinafilament is

de afstelling van de carburateur wordt niet gedaan om het beste mengsel te krijgen, maar om de goede temperatuur van de bougie en de goede ontsteking te hebben, indien nodig een te rijk mengsel dat de brandstof verspilt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 25/08/10, 11:52

Het is heel eerlijk chatelot maar er is toch geen ontsteking meer bestelling (d.w.z. op het juiste moment besteld).

Ik vraag me af wat de maximale afmetingen zijn van een ongecontroleerde bougiemotor...

Sommige "ultieme" motorcross (races op ijs) gebruiken methanol in brandstof, maar ze hebben nog steeds een motor met vonkontsteking...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/08/10, 12:11

het enige voordeel van de gloeibougie is eenvoud: maar gezien de verspilling van brandstof die het produceert, zouden alle modelbouwers blij zijn als iemand wist hoe hij een goede vonkontsteking voor kleine motoren kon maken

helaas is er niet veel te doen om de grootte van een bougie of de bobine te verkleinen: voor een motor van 3 cm3 zou de vonkontsteking zwaarder zijn dan de motor

zodra we 20cm3 bereiken is de vonkontsteking acceptabel en vergeten we de gloeibougie graag
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 25/08/10, 12:47

Het moment van ontsteking heeft een grote invloed op het rendement en de kwaliteit van de verbranding, ontsteking door gloeiing is daarom absoluut niet geschikt behalve voor mini motoren...
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 25/08/10, 13:34

Het verbruik is inderdaad buitensporig... Voor een 7.5 cc is dat ongeveer 300 ml/10 minuten. De uitlaatgassen bevatten veel kleine druppeltjes. Ik heb veel meer geleerd dankzij jou. Dit forum is een echte schat aan informatie...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 25/08/10, 17:11

oiseautempete schreef:Het moment van ontsteking heeft een grote invloed op het rendement en de kwaliteit van de verbranding, ontsteking door gloeiing is daarom absoluut niet geschikt behalve voor mini motoren...


Nou ja, zelfs over de bediening: als je niet het voorschot hebt dat je nodig hebt, start je motor niet...

Het zou interessant zijn om een ​​mob met een gloeibougie te testen : Mrgreen:

ggdorm schreef:Voor een 7.5 cc is dat ongeveer 300 ml/10 minuten


En dat betekent prestaties van een orde van grootte?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/08/10, 17:34

een 7.5cm3 kan 1kw maken

300ml / 10 min
0.3lx 60/10 = 1.8l/u

1.8l/u / 1kw = 1.8l/kwh

een goede benzinemotor kan 300g/pk halen

300g/cvh / 0.735 = 408g/kwh

benzinedichtheid ongeveer 0.7
0.408kg/kwh / 0.7 = 0.58l/kwh

de motor van het gereduceerde model verbruikt slechts 3 keer meer, en mijn vermogen van 1kw is enigszins optimistisch: het zal erger zijn als het minder is

dit verbruik is niet alleen te wijten aan slechte verlichting: thermodynamica is erg ongunstig voor te kleine motoren
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/08/10, 22:00

chatelot16 schreef:de motor van het gereduceerde model verbruikt slechts 3 keer meer, en mijn vermogen van 1kw is enigszins optimistisch: het zal erger zijn als het minder is

dit verbruik is niet alleen te wijten aan slechte verlichting: thermodynamica is erg ongunstig voor te kleine motoren


Bijna alle energie gaat inderdaad naar de koeling en de uitlaat :frons: . Over vervroeging en compressie, op een heel klein model (0.8 cm3) gemonteerd op een cirkelvlucht, had ik gemerkt dat het veel, veel beter werkte door een stukje tape tussen de propeller en de cilinder/cilinderkop te steken om afkoeling te beperken. De temperatuur liep beduidend meer op en de carb werd verstelbaar : Mrgreen: Controle van de motortemperatuur werd zo een middel om het voorschot te veranderen : Mrgreen: De molen weerstond de grap heel goed ... hij stierf omdat hij een slechte ontmoeting met de planeet had gehad : Cry: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten