diesel naar waterstofmotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 18/10/05, 23:08

Hier zoek ik informatie om een ​​dieselmotor om te zetten in 100% waterstof.
Ik vermoed dat het niet zo eenvoudig is als met een benzinemotor, maar de pb is dat het bij de generatoren vooral diesels zijn. Ik denk dat het een kwestie van onderzoek zou moeten zijn als waterstof op een dag gemakkelijker geproduceerd kan worden!

Ik hoop dat we me een beetje kunnen vertellen!

Yahi
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?
Gratis object!
Sdc77
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 22/06/05, 16:52
Plaats: Frankrijk




par Sdc77 » 19/10/05, 09:31

Het is STRIKT ONMOGELIJK.
De dieselmotor heeft zelfontbrandende brandstof nodig met druk en warmte, en waterstof is dat niet. Dus vergeet zeker uw project.
In het beste geval en als het je lukt om genoeg gas te produceren (omdat het systeem dat ik probeer te ontwikkelen niet alleen waterstof levert, maar zuurstof als bonus, dus hydroxy ...) kun je laat een benzinemotor draaien (met ontsteking en bougie), maar NOOIT een dieselmotor.
De enige troost die ik je kan geven, is dat je gemakkelijk je hydroxymotor (Moreau) kunt boosten, wat je al geld zal besparen ...
Ndc.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 19/10/05, 11:49

Gebaseerd op een CNG-motor (gemodificeerde dieselmotor inclusief een ontstekingssysteem) is het mogelijk ... Mercedes deed het in de jaren 80 ... Het blijft de H2 vinden ...

Voor Moreau moet het nog bewezen worden ....
0 x
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 19/10/05, 13:09

Ik dacht er in ieder geval aan om bruin gas te produceren voor H2, maar als er een mogelijkheid is om een ​​ontstekingssysteem op diesel te zetten, kan het bespeelbaar zijn! valt nog te bezien als het integreren van dit ontstekingssysteem! als iemand een idee heeft!

Yahi
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?

Gratis object!
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 19/10/05, 13:28

Verander eenvoudig uw auto voor een "benzine" !!

zo niet, probeer dan je diesel te boosten met bruin gas ... dat zal ik ook proberen. Probeer het, zeg ik, want voorlopig is de gasproductie niet indrukwekkend ... Dan, volgens de resultaten, zal het mijn volgende aankoop bepalen ...

Ik kan me voorstellen dat ik in 1 jaar een benzinemotor zou aanpassen om waterstof in te schakelen? Trouwens, zou een pantone hier interesse in hebben?
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 19/10/05, 13:42

Sdc77 schreef:Het is STRIKT ONMOGELIJK.
De dieselmotor heeft zelfontbrandende brandstof nodig met druk en warmte, en waterstof is dat niet. Dus vergeet zeker uw project.
In het beste geval en als het je lukt om genoeg gas te produceren (omdat het systeem dat ik probeer te ontwikkelen niet alleen waterstof levert, maar zuurstof als bonus, dus hydroxy ...) kun je laat een benzinemotor draaien (met ontsteking en bougie), maar NOOIT een dieselmotor.
De enige troost die ik je kan geven, is dat je gemakkelijk je hydroxymotor (Moreau) kunt boosten, wat je al geld zal besparen ...
Ndc.

Strikt onmogelijk ... op een dieselmotor zoals hij is.

Maar in theorie is het mogelijk om een ​​motor met waterstof en zonder ontsteking te laten draaien. De zelfontbrandingstemperatuur van waterstof is ongeveer 585 ° C. Het zou daarom voldoende zijn om de compressieverhouding te berekenen om in het bovenste dode punt te komen, het mengsel wordt boven deze temperatuur gebracht.

Het zou leuk zijn om ergens anders te rekenen :)
0 x
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 19/10/05, 13:50

voor muzo 31:
het zou niet voor een auto zijn, maar eerder voor een generator!
momenteel is mijn auto benzine!

voor Benoit: je moet ontdekken, maar ik heb niet de vaardigheden om dit soort berekening te doen!

Yahi
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?

Gratis object!
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 19/10/05, 15:59

je kunt ook van groep veranderen ... de site van JL NAULIN toont een nogal verrassende gasgenerator. Maar ik ben bang dat de elektroden te snel zullen slijten ...

Draai het anders in olie!
je kunt gratis brandstof hebben als je de moed hebt om te filteren.
0 x
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 19/10/05, 20:02

ba ja, het zijn veel oplossingen die ik heb onderzocht, maar er is dat in koude fusionversie dat het me kan interesseren (wat hij deed JL N) en dan voor de olie, het mij regelen geen bcp-productieketen nodig die belangrijker is dan voor hydro!
er zijn veel generatorsets in benzineversie, maar zodra u de 10Kva overschrijdt, is het stookolie! dus mijn doel zou eerder zijn om er een aan te passen om hem op gas te zetten!

Yahi
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?

Gratis object!
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 19/10/05, 20:53

Samenpersen totdat de waterstof ontbrandt? In feite zal het tot ontploffing komen en het zal de zuiger en het achterstuk verknoeien!

In het geval van diesel is er een verbranding van dieselbrandstof in de oververhitte lucht van de zuiger, dit blijft progressief ten opzichte van een ontploffing. Bij benzinemotoren wordt het verbrandingsfront door bougie en krijgt de hele cilinder. Bovendien voegen we in dit geval verbindingen toe om zelfontbranding te voorkomen (ze zijn antiklopmiddelen) om de motor te sparen.

Het lijkt erop dat de quasiturbine dit soort behandelingen kan weerstaan, maar voor een zuigermotor met zuiger is het beter om te vergeten ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten