Mijn advies van het additief C99 Mecarun (het werkt!)

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/11/10, 14:20

De carrosserie rechtvaardigt niet zoveel verschil.

Ik weet het niet zeker, want je moet kijken naar het verschil in windweerstand, dat is het kwadraat van de hoogte bij dezelfde breedte!!
En het stijgt heel snel!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/11/10, 14:38

De luchtweerstand van een stationwagen is groter en vaak zitten er tralies op het dak.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/11/10, 18:04

:pijl: Je moet niet systematisch tegen additieven zijn...
Ik heb (een beetje) in de auto-industrie gewerkt en ook verschillende commerciële additieven geprobeerd.
Sommige producten zijn zeer effectief en de meeste komen overeen met een zeer specifiek gebruik.

Antiwrijvingsadditieven die bijvoorbeeld "siliconenolie" gebruiken, zijn opmerkelijk als ze worden gebruikt zodra de motor is ingereden.
Automobilisten ATTENTIE voor hun verbruik merken een daling van het verbruik tussen de aankoop van het nieuwe voertuig en een kilometerstand variërend tussen 10 en 30.000 km. Daarna stabiliseert de consumptie.
Ik heb op deze manier behandelde voertuigen van klanten in handen gehad die zich verbazingwekkend gedroegen: geen geklik, V6-motorgeluid op een 4-cilinder en acceleratie en aanzienlijk verbeterd koppel.

De verbruikswinst, als deze al gemeten kan worden, overschrijdt echter nauwelijks de 10%, wat de winst is die de meeste milieuvriendelijke automobilisten kunnen behalen met intelligent rijden...

Ik heb ook brandstofadditieven gebruikt, waarvan een deel door een grote fabrikant werd geleverd voor de eerste olieverversing. Ook hier waren de resultaten overtuigend. Mijn BX gekocht bij 200.000 km werkte alleen in de AAN/UIT-modus, hij reageerde niet op tussenliggende gaspedaalposities. De behandeling bracht de situatie weer normaal, maar geen winst in consumptie...

Kortom, deze producten dragen bij aan het juiste onderhoud en de lange levensduur van een voertuig. De meeste van deze additieven zitten ook in hoogwaardige smeermiddelen en brandstoffen...
:?
0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 10/01/11, 14:23

Ik ken het mecha-run bereik vrij goed en ik heb de C99 nooit erg formidabel gevonden, de "Top Racing" geeft goede resultaten op een geprepareerde motor (competitie, etc.)

het equivalent van “C99” voor huisbrandolie werkt redelijk goed.
het zeer goede product in het assortiment is de P18 (anti-wrijving)

Het is "militec", in bulk gekocht en opnieuw verpakt, maar het is een heel goed product.

De ZX BK weegt niet alleen niet dezelfde CX als de sedan, maar weegt ook ongeveer 70 kg meer.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat als het een samenleving is, de bruggen niet op dezelfde manier worden vermenigvuldigd.
0 x
Ik eet minder ik minder vervuilen, ik ben vol met water ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/03/13, 23:52

:pijl: Ik heb tussen oktober en december 3 99 doses Mecarun C2012 gebruikt...
Helaas rijd ik nu heel weinig met mijn benzineauto (Citroën Easion 2 liter benzine met 225.000 km op het moment van de test).

Mijn verbruik is niet significant veranderd, het zou zelfs gestegen zijn, maar niets meetbaars.
Ik voelde een verbetering (subjectief???) in flexibiliteit en motorische stilte, maar niet kwantificeerbaar.

Kortom niets dat in mijn ogen het gebruik van C99 rechtvaardigt. :?

Ik zou echter periodiek motoradditieven blijven gebruiken, vooral brandstofadditieven, omdat hun effect aanzienlijk is op de werking van de motor.

Ik ben terughoudend met het gebruik van bepaalde additieven die in de motor afbreken als de temperatuur stijgt en giftige stoffen vrijgeven, met name op PTFE gebaseerde verbindingen.

De producten die in supermarkten worden verkocht, vormen een passend compromis tussen prijs en kwaliteit. Mecacyl-producten zijn erg duur (te duur???), maar ik heb ze al een hele tijd niet meer gebruikt en het lijkt erop dat hun formulering is veranderd...
Ik gebruik af en toe een “siliconenolie” die vrij bekend en vermaard is in de industriële en militaire wereld.

Ik heb nog geen uitgesproken mening over de remetallizers, waarvan ik de spectaculaire effecten op korte termijn heb gezien. Ik weet niet of langdurig gebruik wenselijk is voor de levensduur van de motor.
:? :|
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 11/03/13, 01:38

Hallo Citro!

Er is één ding dat niet liegt, het is de transparantie van de olie, zelfs na 35 km!


Voor mij is dit een bewijs van de effectiviteit van het product.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/03/13, 21:49

Ik gebruik de pre-drain-reiniger en ik kreeg schone olie toen ik op LPG reed, waardoor de motoren niet verstopt raken...

Maar bij diesel werd mijn olie weer zwart... :?
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 11/03/13, 22:12

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik heb net gezocht met een voordrainreiniger

dit is wat ik heb gevonden lol

bron: http://www.toolatelier.com

citaat :
Hoe te gebruiken:
Vóór het aftappen:
Giet, terwijl de motor warm is, de inhoud van de fles tot 10 tot 15% van de capaciteit van de oliecarter.
Rijd 200 km of laat de motor ongeveer 15 minuten stationair draaien.
Vervolgens aftappen, absoluut het oliefilter vervangen en nieuwe olie toevoegen.



: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

dus als ik het goed begrijp is het alsof je 15 km hebt gereden als je de motor 200 minuten laat draaien

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 11/03/13, 22:31

Macro, kun je mij de naam van je pre-drainreiniger PM-en of hier? zolang ik de Titine 306 td moet aftappen, wil ik dat graag grondig doen :) ...

Anders las ik dat hydraulische olie hetzelfde zou kunnen doen???
nepnieuws?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/03/13, 05:32

Persoonlijk zie ik het nut niet van een pre-drain-reiniger, waarvan mij altijd is verteld dat deze alleen maar geld verdient over de rug van de consument, maar als je erin gelooft...

Als je bij elke olieverversing goede olie en een goed additief gebruikt, ontstaat er geen sludge!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten