Mijn advies van het additief C99 Mecarun (het werkt!)

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6514
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 27/10/10, 10:26

In de aankondiging van de ZX staat conso..

Over het algemeen ben ik eerder iemand die consumeert kan met een auto... Mijn zx was uit de eerste hand. De vorige eigenaar hield een logboek bij met alle tankbeurten sinds 1995 evenals alle interventies aan de auto. Hij reed nogal opa.. Zelfs op een lange reis ging hij ook nooit onder de 6 liter...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/10/10, 10:34

Door extreem zuinig te rijden (anticiperen op remmen, vrijuit rijden bij afdalingen) komen we met onze ZX TD stationwagon uit 4,9 uit op 1996 l (156000 km tot nu toe).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/10/10, 12:21

Toevoeging toevoegen?

De goedkoopste (!) en waarschijnlijk (?) de meest effectieve:
— voeg 5% super 95 benzine toe aan een volle tank diesel.
- voeg ~ 60 ml aceton toe aan een volle tank benzine.

...En in het bijzonder:
— gebruik het vervoermiddel dat het meest geschikt is voor wat u wilt doen, pak bijvoorbeeld niet de auto om drie straten verder te gaan, maar pak de fiets!
— gebruik een gps en combineer meerdere ritten in dezelfde rit. enz

Bronnen:
Diesel
https://www.econologie.com/forums/voiture-di ... t5849.html
http://www.youtube.com/watch?v=UHAUsGlfbx8 (Engels: tips om het verbruik in het algemeen te verminderen, maar vervang de aceton door SP95)


Essentie
https://www.econologie.com/forums/economies- ... t1151.html
http://www.youtube.com/watch?v=UHAUsGlfbx8 (Engels: tips om het verbruik te verminderen, in het algemeen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal




par olivierdauch » 03/11/10, 08:25

Ik heb een ZX Diesel zonder turbo, 1,9 l (ik geloof voor de cilinderinhoud).
Ik heb het al 4-5 jaar en ik gebruik het 3-4 keer per jaar. Ik heb nooit meer dan 5 l gedronken, behalve als ik een aanhangwagen trek. Ik zit altijd rond de 4,5l, soms rond de 4l. Met redelijk zuinig rijden, meer niet. Hoe dan ook, sportief rijden met een ZX zegt niet veel...
Maar ik heb vrienden die een ZX dieselbreak hebben die meer verbruikt, rond de 6l. Hij heeft extra snufjes, stuurbekrachtiging, airconditioning maar is nooit gebruikt, enz... Misschien is dat de verklaring.
Hoe dan ook, ik ben nog steeds wanhopig om het brandstofverbruik in moderne auto's te zien. Met uitzondering van de Smart in bepaalde modellen die 3,3 l verbruiken (maar voor 2 plaatsen), zijn bijna alle andere meer dan 4 l of zelfs heel veel meer...
Mijn ZX dateert uit 94, is ontworpen in de jaren 80. Over 20-30 jaar geen vooruitgang aan de verbruikskant?
Zelfs hybrides, te beginnen met de Toyota Prius, leveren ongeveer 6 liter in reëel verbruik (vgl. forums van gebruikers). Wat interesseert de hybride om een ​​hoger verbruik te halen dan een Laguna II diesel uit 2001 die tussen de 5l en 5,4 l verbruikt (zie die van mijn ouders)? Als het niet om het merkimago gaat...
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 03/11/10, 09:46

dus trappen ze hard op het gaspedaal om tot 6 liter in de prius te komen.
Ik heb nog nooit meer dan 5 liter gedaan (en dat is wanneer ik alleen in de stad doe), zo niet meer dan 4,4 l.
maar het is zeker geen 4 liter waard in ZX
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/11/10, 09:49

een deel van het probleem is dat velen zwaarder zijn geworden vanwege comfort en veiligheid en krachtiger, met name dankzij het beheer van de injectie.

Toch is er vooruitgang: mijn broer maakte in 3,7 2008 l op BXL-Venetië op een dieselpoloshirt met 4 personen aan boord.
Voor een identiek voertuig hebben we de motor van mijn partner uit 1997 veranderd: ik ging van 7,5-8 liter naar 7,1-7,2. (ts beide 1,9 liter atmos, maar de nieuwe is recenter: we zien dat details veranderd zijn.)

Wat benzineauto's betreft, weten we waarom: ze verbruiken meer (6 liter Datsun 120 A in 1977), maar produceren minder NO2 en CO en zijn veel krachtiger.
De auto's zijn zwaarder (mijn golf 1 woog 850 kg), maar roesten minder snel waardoor ze langer meegaan, zijn ruimer, veiliger en comfortabeler.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal




par olivierdauch » 03/11/10, 12:38

renaud67 schreef:dus trappen ze hard op het gaspedaal om tot 6 liter in de prius te komen.

Ik heb geen Prius, dus dit is geen persoonlijke ervaring, maar ik was een paar maanden geleden geïnteresseerd in het onderwerp en het is te vinden op verschillende forums gemiddeld verbruik tussen de 5 en 6 l, a priori zonder sportief rijden, maar ik ben het niet die rijdt.
Cf:
http://www.forum-auto.com/marques/toyota/sujet740.htm
http://generationsfutures.chez-alice.fr ... _prius.htm
http://prius-touring-club.com/vbf/showt ... p?p=103568
Bijvoorbeeld.
Sommige consumpties zijn af en toe onder de 5l, maar blijkbaar meer uitzonderlijk.
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/11/10, 12:55

...Heeft iemand de spullen van Kip Kay geprobeerd? Want wat hij voorstelt om het verbruik te verminderen, werkt!

Afgezien daarvan, als je S95 (voor diesel) of aceton (voor benzine) niet probeert, hoe kun je dan zo onvermurwbaar zijn?
Want om tot een overtuigend resultaat te komen, is het ook nodig om dat met goedkopere brandstoffen te testen!
0 x
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 08/11/10, 12:15

Om Spam te herkennen, staat er ook de klassieker "het werkt" in de titel.

Hier, wanneer u typt "econology forum" in Google op de eerste pagina komen we een bericht tegen waarin de man klaagt dat zijn berichten meerdere keren zijn gemodereerd ... uiteraard zonder reden ... Je bent hier echt te gemeen over forum!!!


Terugkomend op het bericht:

Persoonlijk, met dezelfde Zx break diesel atmo, draaide mijn vader over 200 km gemiddeld rond de 000 - 5,6 l op 5,5.

Een vriend met dezelfde motor maar in een sedan kreeg ook 5,5 l per 100 over een aantal maanden, hij liet alles vervangen (olie verversen - luchtfilter en c) en wat mechanica plaatsen... ding en resultaat 5,5 l tot 100 hetzelfde .

Dus volgens mij is het spam...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal




par olivierdauch » 08/11/10, 12:48

Dus ik zou graag willen weten waarom er zo'n groot verschil is tussen klassieke ZX D's en stationwagons. Ik heb twee vriendenparen die een stationwagon hebben en ze verbruiken allebei ongeveer 6 liter of zelfs iets meer.
De carrosserie rechtvaardigt niet zoveel verschil. Er zijn meer opties etc, maar ze gebruiken geen AC.
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten