De magneten ...

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 28/10/06, 22:21

elephant schreef:1) inductieproduct X snelheid: dat doet me echt denken aan dingen die ik op panton-sites heb gezien, over ionisatie, gassnelheid, gemagnetiseerde staaf of niet. Maar waar haal je dit idee vandaan?

2) door de dynamo een beetje aan te passen, kun je al het alternatief krijgen dat je wilt, toch?


Ik verwijs je om mijn te lezen hypothese waar ik elektrodynamische (zogenaamde Lorentz) krachten onderzocht.

Zie pagina 12 voor de meest plausibele verklaring van het effect van een magneet op de ionisatie van moleculen.

Voor de dynamo verdient het idee om gegraven te worden...

Voor Christophe, Bob_Isat, Andre en andere verontwaardigde (terecht!), beloof ik de orde te herstellen op pagina's 8 en 9. Geduld...
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/10/06, 23:19

Bedankt Crispus voor het zo snel reageren.
Sorry, maar als we er meerdere volgen forums tegelijkertijd raken we er uiteindelijk in verdwaald. heb ik zelf ook vaak de indruk dat bepaalde gesprekspartners (ik doel op absoluut niemand) geen rekening houden met mijn interventies.
Subvraag (bewijs van wat ik zeg): waarvan pagina 12 forum ?
de forums, het is heel interessant en heel vrolijk, maar vaak lossen interessante dingen op in de presentatie: de grenzen van de techniek. (In absolute termen zou het ideaal zijn om toegang te hebben tot een compacte vorm van de forum, maar dit is nog een verhaal zoals Kipling zou zeggen)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/10/06, 23:40

Dag
Voor Christophe, Bob_Isat, Andre en andere verontwaardigde (terecht!), beloof ik de orde te herstellen op pagina's 8 en 9. Geduld...


Verre van verontwaardigd te zijn, want ik heb wat montages geprobeerd en de resultaten zijn mager, het is verre van 25%, zoals sommige verkopers zeggen,
maar als je ons uitlegt welke montage je hebt gedaan, zal het niet lang meer duren dat ik het zal proberen, en bij veel motoren heb ik een grote die drinkt als een kalf. Bij hem zal het gemakkelijk zijn om te controleren of er een klein verschil is .
Als je me twee eenvoudige magneten vertelt die tegenover elkaar op de brandstofleiding zijn geplakt, heb ik dat op het grote paard geprobeerd! niets..
Maar zoals het lijkt, is het niet omdat ik geen resultaten had dat anderen niet slagen..
Voor de frequentie van een dynamo ligt deze tussen de 400 en 500 Hz, afhankelijk van het motortoerental. Ik heb een output gemaakt op de wikkeling van mijn dynamo voor verschillende toepassingen. De inductie van een elektromagneet, vooral in trillende modus, is bij deze frequentie lager, de spoel zal bij deze frequentie niet veel windingen hebben. Om het volledige magnetische veld te hebben, zelfs in gelijkstroom, is er een tijd voor het tot stand brengen van inductie, de grote elektromagneten in de industrie, deze tijd wordt geteld in seconden! We arriveren met een elektromagneet om een ​​bepaald aantal plaatwerk op een stapel te tillen, gewoon om te spelen op de tijd dat we de stroom in de elektromagneet zetten...
houd ons op de hoogte van je alternatieve build.

Maar vertel ons over uw huidige operationele opstelling, ik ben geïnteresseerd. Ik ben van nature nieuwsgierig en nooit dichtbij wetenschappelijke dingen..

Andre
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 28/10/06, 23:53

elephant schreef:Christophe, je maakt ons bang met je uitspraak over het gedrag van pantones op de bank, maar afgezien van jou, die op de bank uitgebreide tests deed in Franstalige pantone (copyright olifant :D ), met substantiële belastingen (zoals 30-40 kW?)


Uh ...
https://www.econologie.com/forums/public2/essaiconsojd4255.xls

Jean-Do57 schreef:Hallo,

De op de bank gemonteerde motor is een 2L benzinemotor met carburateur, het is een motor die op de BX of de 405 is gemonteerd.

We hebben tot nu toe één werkingspunt getest:

1530 omw / min
57 Nm
300 ml benzine verbruikt in 3 minuten en 10 seconden, met of zonder magneten.

wat ons een uitgangsvermogen geeft van 9,1 kW, een ingangsvermogen van 55,3 kW en een rendement voor dit werkpunt van 16,5%.

Het is normaal om zo'n laag rendement te hebben, omdat de motor werd gebruikt met een rotatiefrequentie die lager was dan de maximale efficiëntiesnelheid. (ongeveer 3000-3500 tpm)


300 ml/190 seconden = 5,684 L/uur voor 9.1 kw

d.w.z. 5,684/9,1 = 0,625 L/kw.h specifiek verbruik

Als de optimale prestatie van een benzinemotor 25% is met een spec verbruik van 0,3 L/kw.h (benzine weet ik niet zo veel, bij diesel zijn we blij met 0,25 L/kw.h) :P

Dat is 25% x (0,3/0,625) = 12% energie-efficiëntie van de gebruikte benzine

HERINNERING: voor het beste specifieke verbruik is het beter:

1) maximale motorbelasting

2) toeren dicht bij het maximale koppel

Ofwel, voor een auto (omdat dit over het algemeen niet mogelijk is met een auto met een te groot vermogen):
Ongeacht de behoefte aan tractievermogen van het moment, moet de motor zo langzaam mogelijk draaien om de volledige belasting zo goed mogelijk te benaderen (dit is overheersend bij de snelheid die dicht bij het maximale koppel ligt)
Zet dus altijd de hoogst mogelijke snelheid (uiteraard naar behoefte van het moment)

zie de specifieke consumpties voor verschillende diëten en bij verschillende ladingen op bovenstaande link

(12 liter per uur onbelast op maximale snelheid, dat daagt je niet uit) (zonder belading = alleen paarden met mest) : Mrgreen:

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/10/06, 05:41

Dag

2) toeren dicht bij het maximale koppel


Precies hoe we de kruissnelheid op vliegtuigmotoren aanpassen. als algemene regel geldt dat wanneer ik de spoed van de propeller verander, of wanneer ik een grotere installeer, ik het vliegtuig vast aan de grond bevestig en de motor aan de onderkant spoel, de aangegeven RPM's zullen mij dienen voor de RPM's van cruisen, het is de maximale koppelsnelheid.Omdat het vliegtuig stilstaat, pompt de propeller alle lucht waartoe hij in staat is, tijdens de vlucht vermindert het de belasting, omdat het vliegtuig vooruit beweegt.
De zuinige modus komt overeen met een belaste motor met maximaal koppel.

Bij toerentallen en lage belasting dwingt de motor te veel om aan te zuigen (laag gas) en vult hij de cilinder niet goed, is de compressiedruk lager en kan hij geen magere mengsels verdragen en normaal gesproken moet men de vervroeging en de compressieverhouding verhogen compenseren.

onder toeren en zeer zware belasting begint er te veel mechanische wrijving en warmteverlies door de wanden in de cilinderkop en cilinder, de motor warmt op, op dit niveau moet de vervroeging worden verminderd, de motor wordt maximaal gevuld is meer tolerant voor mager mengsel, maar meer vatbaar voor
zelfontbranding als de brandstof een beetje beperkt is voor de motor.

Bij volle toeren en (aangepaste belasting) voor dit toerental wordt het maximale uit de motor getrokken, maar ten koste van een hoog verbruik volgt het vullen van de cilinders niet meer het toerental, het koppel daalt, de vermogenscurve begint bij vlak uit en het vermogen in deze laatste bochten is niet zo bruikbaar op een vliegtuig met een propeller met vaste spoed (niet meer op een auto vanwege de versnellingsbakverhoudingen).

Ik baseer zijn observaties op de verschillende tests die ik doe op de Lycoming- en Continental-motoren van de vliegtuigen, hoewel het rustieke en langzame motoren met een hoog koppel zijn, verschilt het principe niet zo veel op de benzinemotoren, alleen de snelheden en de bochten van vermogen en koppel die varieert afhankelijk van het ontwerp van de motor.

Het enige waar mensen naar kijken is maximale pk's, ze vergeten naar koppel te kijken.
Je moet vermogen beschikbaar hebben over een breed toerengebied, niet alle vermogen hebben bij hoge toerentallen en bijna niets in de tussenliggende toerentallen, het voertuig met deze scherpe motor is onaangenaam om te bedienen, er is een hele versnellingsbak voor nodig met veel verhoudingen. Het is dit soort motor dat me laat zweten als het tijd is om een ​​propeller voor dit vliegtuig aan te passen.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 29/10/06, 08:55

elephant schreef:Subvraag (bewijs van wat ik zeg): waarvan pagina 12 forum ?

Ik had het niet over een forum, maar vanaf pagina 12 van het pdf-document in de "hypothese"-link hierboven:
http://vortex.francophone.free.fr/docum ... vortex.pdf
Idem voor pagina's 8 en 9 (de "spiraal" die het aanhalen van de bochten illustreert maar niet overeenkomt met de werkelijkheid)

Andre schreef:als je ons hebt uitgelegd welke montage je hebt gedaan, zal ik het niet lang meer proberen

Tot nu toe niet veel, ik liep gewoon het risico degenen te vertrouwen die zeggen dat ze resultaten hebben geboekt. Dus probeerde ik de oorsprong van het effect van magneten op brandstof te begrijpen.
Je hebt me zelfs laten twijfelen aan de -7,5% op mijn voorlopige montage met lijm - gesmolten :frons: vorig jaar op 1 volle geprobeerd.
Ik heb net een paar dagen geleden naast de WITH opnieuw een montage geprobeerd:

Beeld

Ionen van tegengesteld teken bewegen uit elkaar terwijl ze in beweging zijn, maar kunnen opnieuw combineren:
- als de stroom stopt,
- door contact via de metalen wanden.

Uw montage (die ik bewonder) van de geplette koperen buis omringd door magneten verhoogt de inductie aanzienlijk, maar aan de andere kant vrees ik dat het de recombinatie van ionen in neutrale moleculen door geleiding bevordert... Misschien moet de binnenkant van de buis om de muren te isoleren?

Van mijn kant heb ik de slang een beetje "verpletterd" om een ​​paar% inductie te krijgen.
Te vroeg om te concluderen, maar een experimentator op Xantia (dezelfde motor als mijn 806) zegt dat hij -25% behaalde tegen -20% voor de WITH alleen.

Aan mijn kant op 3 vol behaalde ik -12 tot -18% voor de MET zonder magneten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/10/06, 11:22

André, ik vraag niet of in je magneetsamenstel de brandstof echt door een intens magnetisch veld wordt gekruist, ik heb de indruk dat je magnetisch veld in cirkels kortsluit, dat het je kleine magneet is die in de luchtspleet zit van de U-magneet.
Ik denk dat de prestatie van Crispus efficiënter is.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 29/10/06, 13:02

Hi guys,

Ik ga het volgende systeem bouwen:

2 halve PVC-buizen, diameter 30 mm, ongeveer 15 cm lang (lengte beschikbaar op de brandstofinlaatslang vóór injectie)

12 "normale" magneten gekocht in supermarkten (gevonden in mijn bordeel) waarvan ik de plastic coating heb verwijderd.

De magneten zijn 6 naast elkaar in elke halve buis geplaatst en in dezelfde richting georiënteerd.
Ze zijn daarom in lijn en van aangezicht tot aangezicht en parallel.

Ik denk allereerst om de tegenovergestelde magneten in de richting te plaatsen waar ze de halve schaal er tegenover "aantrekken" ...

Op dit moment zijn bij een halve buis de magneten aan het neopreen gelijmd, bij de andere halve buis zijn de magneten aan de siliconenkit gelijmd om ze later te verwijderen en om te keren.

Deze kleine magneten lijken me behoorlijk krachtig voor hun formaat en de slang is van plastic-rubber-bij-de-moeren, ik denk dat er geen noemenswaardig obstakel zal zijn voor de magnetische velden.

De auto is een toyota corolla 1.6 benzine uit 92 en heeft 275000 km op de teller.

foto's zodra het droog is...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/10/06, 15:59

Dag
Uw montage (die ik bewonder) van de geplette koperen buis omgeven door magneten verhoogt de inductie aanzienlijk, maar aan de andere kant vrees ik dat het de recombinatie van ionen in neutrale moleculen door geleiding bevordert... Misschien moet hij de binnenkant van de buis om de muren te isoleren


Je maakt een goed punt waar ik nog niet aan had gedacht! Ik heb altijd niet-magnetische koperen en roestvrijstalen metalen buizen gebruikt, de reden dat ik de luchtspleet tot een minimum wilde beperken (magnetische wet), maar ik had er niet aan gedacht om een ​​isolerende buis te gebruiken, zoals slangbuizen, het is relatief dik. leende zich niet goed voor deze vergadering, maar ik zal de juiste apparatuur vinden om tests opnieuw uit te voeren en deze theorie te verifiëren (het is de enige manier om te verifiëren, niet altijd om het te begrijpen, maar om het systeem te verbeteren en later te begrijpen)

André, ik vraag niet of in je magneetsamenstel de brandstof echt door een intens magnetisch veld wordt gekruist, ik heb de indruk dat je magnetisch veld in cirkels kortsluit, dat het je kleine magneet is die in de luchtspleet zit van de U-magneet.
Ik denk dat het bereiken van Crispus effectiever is
.

Voor een perfecter magnetisch circuit zou het de vorm moeten hebben zoals de luidsprekers, of de grote cilindrische elektromagneet, maar het circuit in gesloten M-circuit is van nut in alle transformatoren met een hoog vermogen zonder lekkage. deed het het maximale veld dat tussen de magneten kruist, alle magnetische lekken worden gekanaliseerd door de buitenste takken in de middelste tak en focus in de luchtspleet.

Andre
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 30/10/06, 00:01

Andre schreef:Je moet vermogen beschikbaar hebben over een breed toerengebied, niet alle vermogen hebben bij hoge toerentallen en bijna niets in de tussenliggende toerentallen, het voertuig met deze scherpe motor is onaangenaam om te bedienen, er is een hele versnellingsbak voor nodig met veel verhoudingen. Het is dit soort motor dat me laat zweten als het tijd is om een ​​propeller voor dit vliegtuig aan te passen.


goedenavond André, wat je zegt klopt voor praktisch gebruik,

maar elke keer dat een motor is ontworpen om een ​​enorme koppelreserve te hebben (en hier ben ik het mee eens, het is prettiger om te gebruiken), is hij altijd hebzuchtiger bij hoge toerentallen dan een motor met een lage koppeltoename

vanuit het oogpunt van verbruik wordt het bij een motor met een grote koppelreserve essentieel om de hoge toerentallen te negeren en er tevreden mee te zijn alsof het een trage motor is

gemakkelijk te begrijpen op deze tafel:
Beeld

in deze tabel kunnen we enerzijds raden naar de invloed van de gebruiksmodus op het werk op het spec-verbruik: ga vooral niet boven de maximale koppelmodus

en anderzijds de invloed van de belasting bij een gegeven snelheid:
hebben de zwakst mogelijke motor om het vaakst vollast te zijn


motoren met uitgekiende ECU's (vooruit etc.) kunnen waarschijnlijk een grote koppelreserve en redelijk specifiek verbruik bij hoge toerentallen waarschijnlijk beter combineren :? :?


Crispus schreef:Om de magneten effectief te laten zijn, moet de brandstofstroom hoog zijn.


Je bedoelt waarschijnlijk "snelheid" brandstof

Dus als we een kleine luchtspleet maken (liever tussen magneten), zou een kleine stroom de slag kunnen slaan
Voeg anders (maar er is energie voor nodig) een spoelpomp toe in parallelle serie met het uiteinde van de magnetische buis: de brandstof zou dan zeer snel en ook meerdere keren door de magneten gaan voordat hij begint te verbranden :P

bout
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten