De magneten ...

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 28/10/06, 01:09

Christophe schreef:Ik heb geen interesse in magneten.

Je bedoelt dat je geen percentage krijgt van de magneetfabrikanten? :schok: : Mrgreen:
Christophe schreef:maar slechts één verduidelijking: uw getuigenis schiet ernstig tekort in precisie... Welk type motor? Welk type test? Welke montage? Welke lading? Etc etc..

Eh, met wie praat je? :|
Christophe schreef:ps: delnoram, 4,9L/100 op je 14-jarige lichaam...wat is je geheim? een AX Diesel?

Nee, een 1992D Clio uit 1.9, waarom wil je dezelfde? : Cheesy:
(Dit is het verbruik van de laatste 6 maanden, als de kou komt, gaat het verbruik weer omhoog :| ).
Dernière édition par delnoram de 28 / 10 / 06, 10: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/10/06, 07:17

Jean-Do57 schreef:de testbank is de enige manier om serieuze metingen te doen.


welkom

de bank is niet de enige manier om serieuze metingen uit te voeren en omdat er zeer weinig externe parameters in aanmerking worden genomen, is dit de meest willekeurige manier die ik ken om de consumptiewinst te meten. :onheil:

Eindelijk ben je op de goede weg om ingenieur te worden : Mrgreen:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 28/10/06, 12:10

zac schreef:de bank is niet de enige manier om serieuze metingen uit te voeren en omdat er zeer weinig externe parameters in aanmerking worden genomen, is dit de meest willekeurige manier die ik ken om de consumptiewinst te meten. :onheil:


Je overdrijft... het stelt ons nog steeds in staat een motor te karakteriseren... het probleem is dat motorfabrikanten alleen maar zweren bij de bank... Dat is misschien de reden waarom de pantone blokkeert... in dit stadium...

ps: voor delnoram sprak ik met Jean-Do behalve de PS...
0 x
Jean-Do57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 25/11/04, 20:32
Plaats: Metz (57)
x 1




par Jean-Do57 » 28/10/06, 14:14

Hallo,

De op de bank gemonteerde motor is een 2L benzinemotor met carburateur, het is een motor die op de BX of de 405 is gemonteerd.

We hebben tot nu toe één werkingspunt getest:

1530 omw / min
57 Nm
300 ml benzine verbruikt in 3 minuten en 10 seconden, met of zonder magneten.

wat ons een uitgangsvermogen geeft van 9,1 kW, een ingangsvermogen van 55,3 kW en een rendement voor dit werkpunt van 16,5%.

Het is normaal om zo'n laag rendement te hebben, omdat de motor werd gebruikt met een rotatiefrequentie die lager was dan de maximale efficiëntiesnelheid. (ongeveer 3000-3500 tpm)
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/10/06, 14:29

Jean-Do57 schreef:Hallo,

De op de bank gemonteerde motor is een 2L benzinemotor met carburateur, het is een motor die op de BX of de 405 is gemonteerd.

We hebben tot nu toe één werkingspunt getest:

1530 omw / min
57 Nm
300 ml benzine verbruikt in 3 minuten en 10 seconden, met of zonder magneten.

wat ons een uitgangsvermogen geeft van 9,1 kW, een ingangsvermogen van 55,3 kW en een rendement voor dit werkpunt van 16,5%.

Het is normaal om zo'n laag rendement te hebben, omdat de motor werd gebruikt met een rotatiefrequentie die lager was dan de maximale efficiëntiesnelheid. (ongeveer 3000-3500 tpm)


welkom

zet uw molen op 5500 tpm, met een brandstofpomp met hoog debiet (+ tankretour zoals bij een diesel) en wellicht heeft u een positief resultaat.

De magneten zijn alleen effectief als de brandstof "snel" voor hen langs passeert.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 28/10/06, 14:32

Bedankt voor deze details, we kunnen het al duidelijker zien... waar werden de magneten geplaatst? Op brandstof neem ik aan?

Hoe dan ook, bij magneten is de effectiviteit nooit duidelijk aangetoond en als die er al zou zijn, zou deze "langdurig" zijn...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/10/06, 16:46

Dag

Om de magneten effectief te laten zijn, moet de brandstofstroom hoog zijn.



Afgezien van de oude carburateurmotoren, bij alle benzine-injectiemotoren zit er een enorme brandstofstroom in de leiding, hetzelfde voor diesel, gewoon de retour loskoppelen en in een container van 25 liter sturen, dat is niet het geval, lang totdat hij vol is !

Waar heb je bij een diesel de magneten geplaatst? gewoon op de leiding die naar de injectiepomp gaat, of 1 per injector? (de leidingen zijn gemaakt van dik staal), nu zijn er veel montagemogelijkheden, d.w.z. twee magneten in aantrekkingskracht tegenover elkaar en een paar cm verder nog een set tegenover elkaar met dezelfde polariteit, sommigen monteren de tweede set tegenover elkaar om een een soort afwisseling of beter gezegd een soort omkering van de polariteit.
Mijn montage is van neodymiummagneet met een prachtig gesloten magnetisch circuit, zoals de transformatoren op het benzinevoertuig. Het is al 2 jaar geïnstalleerd, maar het is me nooit gelukt iets echt meetbaars te zien, ik heb ze laten installeren omdat ik dat niet doe. Ik heb geen tijd om ze uit te doen.
Op de diesel heb ik een jaar met magneten gereden, deze heb ik onlangs verwijderd aangezien ik op 100% gebakken aardappelen reed, ik merkte dat de smalle doorgang in de magneten een restrictie maakte in het brandstofcircuit (olie).
Op iemand anders forum de enige man die resultaten had, plaatste een serie magneten met de uiteinden tegen elkaar op de leiding. Die van een bedrijf dat dit verkoopt, hij installeerde 3 series magneten met een omgekeerde polariteit op de middelste set, die ik nog niet heb geprobeerd.
Maar als ik niet eens een klein beetje kan meten, ga ik in principe niet verder op dit pad, tenzij ik een grote constructiefout heb gemaakt, maar als er iets is, is het erg zwak. het is wel zo dat ik de broek tegelijk had en veel aanpassingen, waardoor je niet meer weet wat wat is
Het zou nodig zijn om iets meer het type assemblage te specificeren dat u had gemaakt, zodat we het aantal magneten, de polariteiten, aantrekking of afstoting, de luchtspleet (alle rubberen leidingen) of de 4 verpletterde magneten op de dezelfde diameter, of een serie magneten? Ik zal het niet specificeren, het is zeker dat we bij zo'n montage alleen neodymium gebruiken!

Ik vroeg me al af waar mijn post gebleven was, nu weet ik het!

Andre
0 x
Jean-Do57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 25/11/04, 20:32
Plaats: Metz (57)
x 1




par Jean-Do57 » 28/10/06, 18:28

Het ideaal zou zijn om de koppel- en vermogenscurve met en zonder magneten uit te voeren. We hadden een beetje weinig tijd en brandstof om dit te doen, dus we hebben maar één operatiepunt gedaan.

Ik heb 2 neodymiummagneten (20x10x4 mm) gebruikt die op de brandstofinlaatslang net voor de carburateur waren geplaatst. Ik ga proberen 3 paar magneten op een rij te plaatsen om te zien of dat iets verandert.

Heeft iemand anders, wat betreft de elektromagneten, al getest? Moeten ze op dezelfde manier worden gerangschikt als magneten? (voor polariteit)

dank je wel.
A+
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/10/06, 18:54

Hallo,
met een elektromagneet worden we beperkt door de verzadiging van de stalen kern, zelfs de best georiënteerde kristallegeringen concurreren niet met neodymiummagneten, ook al moeten we voorkomen dat de stroom neodymium door de ijzerdiktes gaat, de magneten moeten in bijna direct contact staan ​​met de vloeistof indien mogelijk een kleine luchtspleet, het ijzeren karkas eromheen om het veld te kanaliseren helpt een beetje, maar vooral het krachtige magnetische veld op een volledige automatische desensor kortsluiten, anders kan het schadelijk zijn

Beeld

Beeld

Beeld

Upload afbeelding met PicTiger

Wees voorzichtig, sommige magneten zijn noord en zuid aan dezelfde kant gepolariseerd, vooral op harde schijven, je moet ze in tweeën knippen, met een andere magneet is het gemakkelijk te controleren.
Veel succes, verwacht geen wonderen, alleen een kleinigheidje over autorijden...
PS
Er is een prachtig dorpje Marange-Silvange niet ver van uw huis 15 km... alleen maar goede herinneringen..
Pegasus, je herkent op foto nr. 2 een Lycoming propeller spacer.
Andre
Dernière édition par Andre de 29 / 10 / 06, 16: 41, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/10/06, 19:31

Ik zou graag willen terugkomen op bepaalde opmerkingen van Crispus (die ons beetje bij beetje interessante dingen onthult)

Als bij een "kleine" motor ook een carburateur aanwezig is, is de hoeveelheid verpompte benzine te laag om een ​​bevredigend debiet te hebben. Maar het is het inductie x snelheidsproduct dat de brandstofmoleculen beïnvloedt.

Met een "klein" debiet kan de snelheid van de brandstof worden vervangen door een variatie in de magnetische flux, door wisselstroom te leveren aan een elektromagneet loodrecht op de slang. Het door de moleculen ‘gevoelde’ effect is identiek aan een snelle passage voor een permanente magneet.

Op een vaste bank is het niet moeilijk om via een transformator een elektromagneet op 50 Hz van stroom te voorzien...


1) inductieproduct X snelheid: dat doet me echt denken aan dingen die ik op panton-sites heb gezien, over ionisatie, gassnelheid, gemagnetiseerde staaf of niet. Maar waar haal je dit idee vandaan?

2) door de dynamo een beetje aan te passen, kun je al het alternatief krijgen dat je wilt, toch?


Christophe, je maakt ons bang met je uitspraak over het gedrag van pantones op de bank, maar afgezien van jou, die op de bank uitgebreide tests deed in Franstalige pantone (copyright olifant :D ), met substantiële belastingen (zoals 30-40 kW?)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 289-gasten