LiFePo4 technologie op camper

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

LiFePo4 technologie op camper




par bleusideral » 25/08/19, 23:07

Dag
Ik ontdekte deze batterijen pas een paar maanden geleden, waarvan de prijzen steeds betaalbaarder worden, ik heb eindelijk een 4x 3,2V - 200Ah-installatie geoptimaliseerd om 12,8V-200Ah + BMS + Balancer + 160W rigide + flexibele 120W zonne-energie te verkrijgen paneel om mijn camper uit te rusten met een energiebron die meer in overeenstemming is met autonomie. Ik zag discussieonderwerpen waar deze batterijen worden gebruikt op elektrische auto's, wat ik gemakkelijk begrijp, bovendien zag ik een kleine fout opgemerkt, het opladen is geen 14,4V maar 14,6V.
Wie is er net als ik aan dit avontuur begonnen? meningen en advies zijn welkom en ik kan ook helpen met alle info die ik zou kunnen leren!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: LiFePo4-technologie




par Christophe » 26/08/19, 17:17

Op celniveau is de nominale spanning van de LifePo4 3,20 V en 3,65 V in maximale spanning

3,65V is de oplaadspanning die de cel chemisch niet kan overschrijden (als dat wel het geval is, is het schadelijk) maar het is mogelijk om hem alleen op te laden tot 3,60V om een ​​beetje aan levensduur te winnen en flexibiliteit van de balans om alleen te verliezen een paar % van de capaciteit. Het is als het opladen van een loodaccu op 13V in plaats van 13,5V...

Dit maakt het ook meer compatibel met 12V-systemen.

4*3,65=14,6V
4*3,6=14,4V
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: LiFePo4-technologie op camper




par bleusideral » 18/10/19, 14:50

Hallo !
Met een beetje vertraging Christophe, bedankt voor je aanwijzingen!
Vertraging door trip in camper waardoor ik mijn nieuwe batterijen kon testen, inderdaad, ik ging naar de waarden die je communiceert, wat me in het begin een beetje bang maakte toen de zonnelading bovenaan was, en ook tijdens de laatste paar dagen vast in de Alpen met slecht weer, aansluiting via 230V lader. De batterijen gingen goed naar 14,4-14,6.
Daarentegen viel ik de afgelopen dagen in het gordijn, bij gebrek aan voldoende rijden en afwezigheid van zon (regen/bewolking), twee nachten zonder sap en zonder verwarming, brrr! Wat me uiteraard sceptisch maakte over de kwaliteit van deze batterijen, maar ik ben nu gerustgesteld en heb zelfs elke cel voorzien van een schakelbare voltmeter (dus 4) om de toestand van tijd tot tijd te controleren onder verschillende laadomstandigheden!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten