De klep MET bestond ... 1922!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/01/07, 16:19

vttdechaine schreef:
Houthakker schreef:Wat me vooral verbaast, is dat men nog steeds kan denken dat een effectieve uitvinding op een gebied dat verband houdt met de interne aerodynamica van motoren, uitgevonden om een ​​probleem uit 1922 op te lossen, 85 jaar later nog steeds iets kan brengen... :|
De pagina's van de tijdschriften (1919-1935) staan ​​vol met innovaties die vandaag hun plaats zouden hebben in de auto. Bijna alles werd in die tijd uitgevonden, maar we wisten niet per se hoe we het moesten maken. Ik heb motorstudies uit die tijd gezien en ik kan je vertellen dat de ingenieurs het allemaal door hadden en dat we niet veel vooruitgang hebben geboekt, behalve natuurlijk op het gebied van fabricage en elektronisch beheer.
Het is geen toeval dat ik spreek over een gebied (aerodynamica) dat toen nog niet bestond, althans in zijn huidige gemodelleerde vorm (er was enige empirische kennis). Dus de interne aerodynamica van de motoren, daar heb ik het nog niet eens over!
Vooruitgang bestaat niet alleen in elektronica...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
f4cvv
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 17/02/07, 22:20




par f4cvv » 17/02/07, 22:28

Le forum experimenteerders van AVEC
Forum discussie om het MET-systeem te verbeteren en te begrijpen (Air + Vortex = Fuel Saver)
http://vortex.francophone.free.fr/
0 x
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland




par vttdechaine » 18/02/07, 16:09

Houthakker schreef:Het is geen toeval dat ik spreek over een gebied (aerodynamica) dat toen nog niet bestond, althans in zijn huidige gemodelleerde vorm (er was enige empirische kennis). Dus de interne aerodynamica van de motoren, daar heb ik het nog niet eens over!
Vooruitgang bestaat niet alleen in elektronica...


Je zou verbaasd zijn over houthakkerstudies van die tijd 8) . We kenden de aerodynamica goed, maar ook de interne stromingen in de motoren. Zo heb ik studies gezien over turbulentie in de verbrandingskamers, afhankelijk van de locatie van de kleppen en de vorm van de zuiger. Zeker, deze studies waren niet zo geavanceerd als vandaag (hoewel...) maar we wisten al veel.
Het is niet omdat het dateert van vóór 1930 dat de gebruikte technologieën "verachtelijk" waren. We wisten hoe het moest. Het was echter nodig om tijd vrij te maken om dingen te doen. Proberen een molen 9000 tpm te laten draaien terwijl de oliën en legeringen van die tijd dat niet toelieten, betekent niet dat we niet wisten hoe we het moesten doen.
Voor mij is het duidelijk dat ze wisten waar ze heen gingen met de klep op de 1e pagina.
0 x
Marty
f4cvv
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 17/02/07, 22:20




par f4cvv » 20/03/07, 19:28

Zorg dat er geen vortex zonder gaten of te sluiten in zichzelf
rijden in een turbomotor
http://vortex.francophone.free.fr/viewsujet.php?id=95

Voor septische en vortex ..
Ga kijken op
http://ozons.eco.free.fr/vortex.html
http://vortex.francophone.free.fr/
Het geeft ideeën, en hoop
0 x
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 05/04/07, 07:56

hallo allemaal.. Ik heb onlangs de forum met..en ik maakte meteen een draaikolk voor mijn dyane 435...
met de motor die zo zwak is, merkte ik meteen een forse toename van het koppel..
ik laat mijn verbeelding niet in mijn zak, en gezien het feit dat de draaikolk iets minder efficiënt is bij lage toerentallen, en helemaal niet efficiënt bij hoge toerentallen volgens wat ik heb gelezen.. Ik heb een manier gevonden om de rotatiesnelheid gemakkelijk te variëren...; volgens het proces ongeveer vergelijkbaar met wat ik zojuist hierboven heb gelezen met de "dingetje" turbines...
een kegelvormige "bushel", waarschijnlijk direct bestuurd door het gaspedaal voor de eerste tests ... daarna met de toerenteller, maar daar kan ik niet aan elektronica sleutelen ....
hier is een tekening, en ik zou graag uw mening hebben....
Beeld
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland




par vttdechaine » 17/06/07, 09:13

Ik vind het principe erg leuk.
Maar in plaats van een elektronisch gestuurd systeem zou ik het liever met een geijkte veer proberen en spelen op de zuigkracht van de motor.
De motor trekt de klep naar binnen die wordt vastgehouden door de veer en die zo in de buis evolueert om de sectie te vergroten of te verkleinen.

Nou... en als je van Bugatti's houdt, ben je ongetwijfeld een heel goed mens.
0 x
Marty
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 17/06/07, 10:14

Nou, ik ook niet, ik hou helemaal niet van elektronica... behalve internet natuurlijk, dat kan niet zonder computer...
goed .; de eerste tests die ik heb gedaan met deze verstelbare "bushel" zijn een mislukking ...
-ofwel dat de "met" die ik heb geplaatst perfect overeenkomt met mijn motor
-ofwel beïnvloedt het systeem de rotatie zodanig dat de stroming niet meer "zo goed" is...
als ik zeg mislukt, bedoel ik dat ik geen verbetering voelde .... of storing, het werkt nog steeds net zo goed ...

wat betreft een goed mens zijn omdat we van bugatti's houden,
denk nog eens na....
er zijn ook grote idioten en "super pretentieus" in de bugattisten..

mijn ding is passie, en niets anders....
Ik ben gepassioneerd door "energiebesparing",
de deuches, de bugatti's en het leven op het platteland ... indien mogelijk in deuche ...
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/06/07, 16:34

Dag
en aangezien de vortex iets minder efficiënt is bij lage toerentallen, en helemaal niet efficiënt bij hoge toerentallen van wat ik heb gelezen
.

Ik denk dat hij bij hoge toeren efficiënter is
Voor het gat in het midden ben ik het er niet mee eens. Ik gebruik het al jaren lang voordat AVEC bestond, en ik heb niets uitgevonden, zoals hierboven werd gezegd, het bestaat al heel lang in andere vormen, heb alleen het principe verbeterd van het maken van een wervelwind na de vlinder..
Het is meer de hoek van de pallets die moet worden aangepast aan de modus
Bij lage snelheid hoge hoek bij hoge snelheid grotere hoek
Ik verloor een 10 tot 15 km / u op de topsnelheid
Geïnstalleerd op een Lycoming-vliegtuigmotor, verliezen we 50 tpm op vol vermogen als we naar 2400 tpm gaan in plaats van 2450 tpm.
de positie van de turbulator in de slang is belangrijk
de turbulator moet in een kanaalgedeelte worden geplaatst met de uitlaat nog steeds in een kanaal, niet in een pleinium
je moet de tourbillon zijn centrale vacuümgat op natuurlijke wijze laten doen..
Degenen die automatische transmissies hebben, afhankelijk van de plaats van de depressie, merken bij een turbulator dat de snelheden sneller veranderen, vanwege een valse indicatie van depressie,

De koppelwinst die wordt waargenomen op een motor met carburateur zonder correctie komt overeen met een iets rijkere werking, wat het maximale vermogen is (dus geen waarneming van zuinigheid, maar gewoon meer vermogen en betere verbranding)
op een voertuig met csond eLambda wordt deze correctie automatisch uitgevoerd, vandaar de besparing..
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten