De injectie van water vernietigde de motor het ???

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
septicus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 29/06/08, 18:05

De injectie van water vernietigde de motor het ???




par septicus » 02/07/08, 16:12

Hallo allemaal,

Dit is de vraag die ik mezelf stel.

Ik zie veel Pantone of andere soorten assemblages op voertuigen die sowieso veel meer vrezen.

Maar hoe zit het met een moderne TDI / DCI waar de jacht op het kleinste watermolecuul permanent is, op straffe van het zien van het vrijkomen van zijn injectiepomp en injectoren; en meer in het bijzonder de bekende VW pompverstuivers.

De injectie van water is gunstig voor de motor, c ((is bewezen en toegepast op industriële machines die zijn ontworpen voor.

Maar is het echt industrieel aanpasbaar aan een voertuig, en legt het uit dat geen enkele fabrikant erin is geslaagd een uitgerust voertuig aan te bieden?

De verhalen over de machtige olielobby zijn niet toelaatbaar omdat ze de uitgang van hybride motoren, die er wel zijn, zouden verbieden. Hun belang is ook niet de overconsumptie van brandstof, maar de duurzaamheid van de levering op lange termijn.

Moet de snelle en voorspelbare vernietiging van de motor niet worden gecompenseerd door dure en vervuilende smeermiddelinjectieapparatuur? Als het zelfs mogelijk is om het economisch te doen.
Om nog maar te zwijgen van de kwaliteit van het gebruikte water; leidingwater verstopt de elementen met zijn kalkaanslag. Als u bijvoorbeeld gedestilleerd water moet gebruiken ... hallo kosten!

Als water in de lucht wordt geïnjecteerd, klinken de turbo en de hoge cilinders en moeten ze door olie-injectie worden gesmeerd.
Ha, ik ben de kleppen vergeten die ook niet erg lang meegaan!
Wat de waterinjectiemodus ook is, ik zie elke keer verschillende motoronderdelen, anders gaat het niet goed.

Ik ben op dit punt gekomen in mijn overwegingen over de vraag en ik heb het gevoel dat veel mensen aan vergaderingen beginnen waarvan ze de mechanische impact op lange of middellange termijn niet meten.

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 02/07/08, 17:43

Er zijn zeker belangrijke punten in uw uitleg.

Maar we moeten niet vergeten dat bij het branden de waterstofatomen van benzine zich met de lucht combineren om veel water te creëren (ik ken de verhoudingen niet meer, maar het is niet te verwaarlozen).

Het is zeker kalkvrij en gaat niet door de injector maar vermijdt al te veel vragen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 02/07/08, 18:01

Hallo Septicus,

Geen zorgen over hogedrukinjectiecircuits. Het water gaat er niet doorheen omdat het met de frisse lucht door de cilinder wordt aangezogen.

Aan de andere kant is het helemaal niet uitgesloten dat de aanwezigheid van water in de gassen versnelde corrosie van de uitlaat of zelfs van de cilinder veroorzaakt.

Nog een groot gevaar, (maar over het algemeen wordt het water in een voldoende kleine hoeveelheid geïnjecteerd), als er te veel water is en / of het motorblok koud is, als de zuiger wordt opgetild, wordt het water condenseert en blokkeert de zuiger volledig omdat deze bijna onsamendrukbaar is. Wat een scheet een drijfstang, zelfs de krukaspen.

Door niet teveel water te injecteren worden deze 2 valkuilen in principe vermeden ...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Vernietigt de waterinjectie de motor ???




par Flytox » 02/07/08, 18:29

Hallo Septicus

Moet de snelle en voorspelbare vernietiging van de motor niet worden gecompenseerd door dure en vervuilende smeermiddelinjectieapparatuur? Als het zelfs mogelijk is om het economisch te doen.

Ik zou graag willen weten waar je vandaan komt dat de Gillier Pantomists van alle haren hun motor vernielen .. ??? Heeft u ons iets feitelijks te laten zien?


Om nog maar te zwijgen van de kwaliteit van het gebruikte water; leidingwater verstopt de elementen met zijn kalkaanslag. Als u bijvoorbeeld gedestilleerd water moet gebruiken ... hallo kosten!

De enige aanbetalingen die ik hierover heb gehoord forum zijn te vinden op de bodem van de bubblers of in de reactoren maar niet in de motor.

Als water in de lucht wordt geïnjecteerd, klinken de turbo en de hoge cilinders en moeten ze door olie-injectie worden gesmeerd.

Het water is in de vorm van stoom en ... reinigt de turbo en de stoom tast de bestaande olie niet aan, ik zie de noodzaak niet in om meer toe te voegen, tenzij je het vermogen wilt verhogen (op Diesel) .

Ha, ik ben de kleppen vergeten die ook niet erg lang meegaan!
Wat de waterinjectiemodus ook is, ik zie elke keer verschillende motoronderdelen, anders gaat het niet goed.

Als je het zelf hebt geprobeerd, voordat je dat zegt? Er zijn jongens zoals André die veel kilometers hebben gereden en dit soort problemen niet hebben gemeld.

Ik ben op dit punt gekomen in mijn overwegingen over de vraag en ik heb het gevoel dat veel mensen aan vergaderingen beginnen waarvan ze de mechanische impact op lange of middellange termijn niet meten.

Wat ben je aan het meten? : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 02/07/08, 18:32

Septicus schrijft:Ha, ik ben de kleppen vergeten die ook niet erg lang meegaan!
Wat de waterinjectiemodus ook is, ik zie elke keer verschillende motoronderdelen, anders gaat het niet goed.


+

Remundo schreef:Aan de andere kant is het helemaal niet uitgesloten dat de aanwezigheid van water in de gassen versnelde corrosie van de uitlaat of zelfs van de cilinder veroorzaakt.


Ja ja, nog steeds met urban legendes... Zoals Janco zou zeggen, het draait allemaal om verhoudingen.

Doping met water = maximaal + 20% water geproduceerd door de verbranding zelf ... dus ...

We moeten weten wat er normaal gesproken in en uit een cilinder gaat ... voordat we speculeren ...

Remundo schreef:Nog een groot gevaar, (maar over het algemeen wordt het water in een voldoende kleine hoeveelheid geïnjecteerd), als er te veel water is en / of het motorblok koud is, als de zuiger wordt opgetild, wordt het water condenseert en blokkeert de zuiger volledig omdat deze bijna onsamendrukbaar is. Wat een scheet een drijfstang, zelfs de krukaspen.


Uiteraard is een hydraulische klemming mogelijk maar als het systeem goed is uitgevoerd is de rest zeer beperkt ... Bovendien denk ik dat het maar één keer is gebeurd (op een tractor die op een helling werkte) ...
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche

Re: Vernietigt de waterinjectie de motor ???




par jime » 02/07/08, 18:44

welkom
septicus schrijft:leidingwater verstopt de elementen waarschijnlijk met zijn kalkaanslag. Als u bijvoorbeeld gedestilleerd water moet gebruiken ... hallo kosten!


Precies u mag geen kraanwater gebruiken maar regenwater opvangen in een goot of sloot, het is gratis

Ik ben op dit punt gekomen in mijn overwegingen over de vraag en ik heb het gevoel dat veel mensen aan vergaderingen beginnen waarvan ze de mechanische impact op lange of middellange termijn niet meten.

als je ziet dat sommige voertuigen hiervan forum hebben 20 tot 40mkm afgelegd, we kunnen praten over een impact op middellange termijn en erger als er niet één is die voor de anderen lanceert, we gaan niet verder, nadat als er een risico is, het is om te sturen water in de motor, maar het zou een defecte installatie en een pechgeval vergen

op mijn rover, voordat ik een pantone monteerde, heb ik de cilinderkoppakking vervangen, alles gedemonteerd en de bovenste motor en de turbo schoongemaakt, ik heb alle pakkingen vervangen, je kunt je voorstellen dat ik dat niet deed met verlies, en als ik twijfels had over de duurzaamheid van het systeem, zou ik me van stemming hebben onthouden
0 x
septicus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 29/06/08, 18:05




par septicus » 03/07/08, 09:05

Hallo allemaal,

Hum, voor "goot" water is het zelfs erger dan kraanwater ... allesbehalve neutraal omdat het een groot aantal deeltjes opneemt als het valt. Het is bekend.
Er is geen water in verschillende vormen nodig om door het injectiecircuit te gaan om schade aan de injectoren te zien.

AMHA, het enige dat zou kunnen werken, en al werkt via additieven, is de integratie van de moleculen gecondenseerd water uit de tank. Maar hoe groter het aandeel water, hoe meer het nodig is om de hoeveelheid additief en meer in het bijzonder de essentiële smeerelementen te vergroten. Meer actie = meer additief = meer kosten en vervuiling.

Over het algemeen moet een motorblok, goed gesmeerd en onderhouden, 300000 km kunnen vasthouden zonder noemenswaardige slijtage. Ik was een grote rijder en heb altijd minstens 300000 km gereden zonder enig specifiek probleem te zien ... zelfs 700000 km met mijn 250D die ik nog heb.

Zeggen dat sommigen 30 of 40000 km hebben gemaakt, is niet geldig omdat de verschillende corrosies nog geen tijd hebben om te verschijnen.

Ik wacht op de ervaring van een grote coureur zoals ik die zonder problemen minstens 200000 km zonder zorgen heeft gereden op een moderne diesel die door het raffinement extreem gevoelig is voor elke vorm van agressie.
Taxichauffeurs jagen op afval ... dus het moet gemakkelijk te vinden zijn.

Ik ben nu met pensioen en zag het eerste artikel over waterinjectie lang geleden in het Auto Journal op een ID19. Sindsdien is het bestand, afgezien van zeer gerichte industriële toepassingen, nauwelijks gevorderd. Producenten lopen altijd tegen bovengenoemde problemen aan en spreken in termen van een negatieve totale balans. Garantiekwesties met betrekking tot de levensverwachting van motoronderdelen komen steeds vaker voor. Buiten de contractuele garantieperiode is er nu een vorm van "gebruiksgarantie" afhankelijk van het type component dat er voorrang op heeft.

Ik lijk een beetje op deze student uit Quebec die hierin letterlijk "opgewonden" raakte forum voor zijn zeer realistische waarnemingen. Ik heb de wereld van fabrikanten van auto-onderdelen al lang benaderd en het antwoord is altijd hetzelfde geweest: we weten niet hoe we dit op een betrouwbare manier moeten doen.
Zelfs met de nieuwe milieuvereisten lijkt dit dossier niet opnieuw te worden gelanceerd ... niemand vraagt ​​zich af waarom hier? Om nog maar te zwijgen van de vrachtwagenmotoren, a priori gemakkelijker te controleren.

Het zou interessant zijn als een ingenieur die rechtstreeks aan de motoren van een grote autofabrikant werkte, zou kunnen komen om de stand van zaken van de uitgevoerde onderzoeken en de ondervonden problemen te beschrijven.

Begrijp dat dit niets wegneemt van al diegenen die min of meer geavanceerde assemblages uitvoeren op basis van verschillende watervoorzieningsprocessen; maar ik zou deze experimenten niet doen op een recent voertuig op straffe van het zien van een aanzienlijke factuur op de lange termijn. Hoe geavanceerder de motor is, hoe lager de smering van de brandstof. Met dit punt moet rekening worden gehouden.

A+
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/07/08, 09:58

je speelt het spel en je valt in de val .....

Als over 5 of 10 jaar iedereen deze voertuigen heeft, zullen ze zonder genade worden verwisseld en zal iedereen zeggen "maar waarom deden we het niet eerder, waarvoor waren ze bang?"

voor water wordt het gefilterd zoals uw brandstof door een filter wordt gedaan, "heel eenvoudig".

de injectie van water is gunstig voor de motor die het reinigt, dit is ook de reden waarom de controles tegen vervuiling in orde zijn.

terwijl een "recente" motor, zoals u zegt, kwetsbaar is en al verstopt zit met olie ...



maar je zou moeten zeggen "de waterinjectie moet op alle punten gecontroleerd worden" en je zult hier scheuren in vinden forum ;-)

ingenieurs, onderzoekers, experimenteren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 03/07/08, 11:41

Dag
waterdoping is al lang bekend bij motoringenieurs, het wordt kort aangehaald in "technische technieken; verbranding in dieselmotoren"....
de kennis is er, het in praktijk brengen is een ander verhaal (economische wil?) ...
Septicus schrijft:
'Hoe geavanceerder de motor, hoe lager de smering van de brandstof. Met dit punt moet rekening worden gehouden. '
:? zou je kunnen ontwikkelen, STP?
Good luck!
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 03/07/08, 13:45

welkom
Hum, voor "goot" water is het zelfs erger dan kraanwater ... allesbehalve neutraal omdat het een groot aantal deeltjes opneemt als het valt.


over welke deeltjes heb je het en hoe groot, in mm of kleiner?
Ik filter mijn water met een doek, de mazen zijn heel fijn, na filtratie blijft er met het blote oog niets meer zichtbaar

Het is bekend.

Ik ben op mijn hoede voor dergelijke zinnen, de regens zijn zuur, het is algemeen bekend, ik lees hier dat een lid hiervan forum met getest regenwater met een phmeter was het water neutraal, dat is algemeen bekend

om je scepsis te zien, denk ik dat je moet wachten tot je een lid van de forum die 300mkm wordt afgelegd voordat je aan zo'n berg begint

maar ik zou deze experimenten niet doen op een recent voertuig op straffe van het zien van een aanzienlijke factuur op de lange termijn.


eindelijk sinds ik mijn gp heb geïnstalleerd, kan ik geen argument meer vinden om een ​​nieuwe auto vol elektronica te kopen die kapot gaat voordat de pantone de minste schade kan aanrichten ... vooral als mijn oude auto verbruikt 5L / 100 in plaats van 7,5L / 100 en vervuilt vooral veel minder dan voor montage, hij concurreert met nieuwe auto's, hij is betrouwbaarder omdat hij gemakkelijker te bedienen is, maar dat houden autobedrijven niet van niet .. mensen die niet consumeren ..
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 296-gasten