De injectie van water vernietigde de motor het ???

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/07/08, 20:18

Hallo Septicus

septicus schrijft:Hum, voor "goot" water is het zelfs erger dan kraanwater ... allesbehalve neutraal omdat het een groot aantal deeltjes opneemt als het valt. Het is bekend.

Wat wel bekend is, zijn de filters. : Mrgreen:

Er is geen water in verschillende vormen nodig om door het injectiecircuit te gaan om schade aan de injectoren te zien.

Je hebt nog steeds niets om verloop te tonen!? : Mrgreen:

AMHA, het enige dat zou kunnen werken, en al werkt via additieven, is de integratie van de moleculen gecondenseerd water uit de tank. Maar hoe groter het aandeel water, hoe meer het nodig is om de hoeveelheid additief en meer in het bijzonder de essentiële smeerelementen te vergroten. Meer actie = meer additief = meer kosten en vervuiling.

Verkoopt u additieven of smeermiddelen? : Mrgreen:


Zeggen dat sommigen 30 of 40000 km hebben gemaakt, is niet geldig omdat de verschillende corrosies nog geen tijd hebben om te verschijnen.

Op boten zijn de corrosieomstandigheden veel ernstiger dan bij auto's. (Zeelucht, permanente spray, besloten atmosfeer enz...) . Gezien de prijs van de boot brengt hij weinig tijd door met slapen aan de kade....de vaste activa en reparaties zijn "astronomische" kosten en daarom zijn de specificaties aan deze kant zeer streng en de tijd tussen de revisies "geoptimaliseerd" .

Toch ...... toch injecteren ze water in de motor. Wat een stelletje roekeloze mensen die water injecteren in een motor van meerdere miljoenen euro's zonder te weten dat het niet lang zal duren, dat de injectoren en kleppen moeten worden vervangen en al dat trillen lang voordat... .. : Mrgreen:

https://www.econologie.info/share/partag ... 1dbL6f.pdf


Sindsdien heeft de zaak, afgezien van zeer gerichte industriële toepassingen, weinig vooruitgang geboekt. Fabrikanten lopen nog steeds tegen bovengenoemde problemen aan en spreken van een negatieve totaalbalans.

De hierboven genoemde problemen maken deel uit van de legendes, met de middelen die ze tot hun beschikking hebben, kunnen ze het nog steeds beter doen dan amateurs...: Mrgreen:

Ik ben al heel lang in de wereld van autotoeleveranciers en het antwoord is altijd hetzelfde geweest: we weten niet hoe we de dingen betrouwbaar moeten doen.

Het is eerder dat we er niets voor hebben bestudeerd, maar omdat het voor hen niet verkoopbaar en economisch is, zeggen we "we weten niet hoe we het betrouwbaar moeten doen".


Het zou interessant zijn als een ingenieur die rechtstreeks aan de motoren van een grote autofabrikant werkte, zou kunnen komen om de stand van zaken van de uitgevoerde onderzoeken en de ondervonden problemen te beschrijven.

Het liefst met pensioen, dat hij niets te verkopen heeft....

Hoe geavanceerder de motor, hoe lager de smering van de brandstof. Met dit punt moet rekening worden gehouden.

Hoe kwetsbaarder uw auto-injector van de nieuwste generatie is, met of zonder water. : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 03/07/08, 20:37

Super Flytox dit document

https://www.econologie.info/share/partag ... 1dbL6f.pdf
U kunt duidelijk de NOx-reducties van verontreinigende stoffen zien.

Aan de andere kant zijn de verbruiksverminderingen erg laag, althans in vergelijking met andere cijfers of maatregelen, zoals die van André.

En op een heel "klein venster" had ik deze veronderstelling al gemaakt tijdens de echomotorbeoordeling²
https://www.econologie.com/forums/resultats- ... t5294.html

die ook een reductie van 5% vonden. Toeval?

Ik stel me voor dat deze motoren werden gebruikt in een zweefvliegtuig. Christophe vertelde me ooit dat de reducties bij onvastheid groter zouden kunnen zijn (tenzij mijn geheugen me in de steek laat...)
0 x
Beeld
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/07/08, 04:15

Dag
Als water in de lucht wordt geïnjecteerd, klinken de turbo en de hoge cilinders en moeten ze door olie-injectie worden gesmeerd.
Ha, ik ben de kleppen vergeten die ook niet erg lang meegaan!
Wat ook de wijze van waterinjectie is, ik zie telkens meerdere onderdelen van de motor anders loopt het niet lekker.


eerst moeten we stoppen met praten over waterinjectie in de motorinlaat. In mijn geval is de temperatuur van (natte lucht) die de motor binnenkomt 130c tot 150c
voor een motor van 3 liter om 1 liter water in waterdamp per 100 km te slikken. het is niet meer dan door een mistbank rijden, of in de stromende regen rijden.
voor degenen die de nadruk hebben gelegd op scheepsmotoren, de reden is heel anders: veel van deze motoren worden direct gekoeld met zoet water, de uitlaatpijpen zijn bedekt met water en een deel van het water wordt rechtstreeks in de uitlaat geïnjecteerd ter hoogte van de pijpen, de uitlaat is via de centrale naaf van de propeller (Mercruser 350 motor)

Bij het starten en stoppen is er altijd een klein deel water dat in de cilinders terechtkomt en om deze redenen zijn de scheepskleppen van roestvrij staal gemaakt. Het is niet ongebruikelijk op een boot dat het bij het starten in de bovenkant van de cilinder te veel water dat het de cilinderkoppakking beschadigt (die ook gemaakt zijn door een eenvoudig plaatwerk)

Ik ben het ermee eens dat het slecht is voor de motor om grote druppels vloeibaar water in een motor te krijgen. (het volstaat om cilinderkoppakkingen op boten te vervangen om de slijtage van de cilinder te begrijpen of de pakking ontbrak)

Enkele cijfers Mercedes 300D 366941km op de teller
42 km met waterdoping 069 liter water per 1 km bij de start in tests tot 100 liter
29675 km op 100% olie, gewoon spoelen en diesel start

Op een Chevrolet Lumina Benzine 279408km op de teller
25758 km in water doping..

Nu zou ik de 300D niet zomaar slopen om te zien, maar die mag ik openmaken

Eén ding is zeker na 6000 km de motorolie op de benzinemotor is verrassend schoon, op de diesel wordt hij vrij snel zwart, maar niet meer, dus moeilijk te beoordelen..


Ik lijk een beetje op deze student uit Quebec die hierin letterlijk "opgewonden" raakte forum voor zijn zeer realistische waarnemingen. Ik heb de wereld van fabrikanten van auto-onderdelen al lang benaderd en het antwoord is altijd hetzelfde geweest: we weten niet hoe we dit op een betrouwbare manier moeten doen.

Voor de student uit Quebec, die naar Sorel gaat, zou ik hem twee met water gedoteerde voertuigen willen laten proberen, waarna hij zijn conclusies zal trekken. jaar..

Andre
0 x
septicus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 29/06/08, 18:05




par septicus » 08/07/08, 14:07

Het voorbeeld van de bootmotor gaat volledig in de richting van wat ik zei, aangezien het gaat om zeer specifieke motoren die met een constante snelheid en in een zeer precieze mechanische omgeving draaien. Dit voegt zich bij de toepassingen op bepaalde turbines.
Het is daarom totaal niet-ontvankelijk.
Heeft iemand over dit onderwerp een link naar dit soort applicaties???
Ik denk niet dat het echt wijdverbreid is.

Nogmaals, ik heb nooit gezegd dat de watervoorziening niet werkte. Ik zeg alleen dat het niet gemakkelijk toepasbaar is op auto's en zelfs vrachtwagens zonder voorspelbare schade.
Nieuwsgierig... ze proberen koste wat het kost hun kosten te verlagen en er wordt geen motorevolutie voorgesteld.
Maar goed, een vrachtwagenmotor moet 1 of zelfs enkele miljoenen KM meegaan; Met water, hallo schade!
Ik kan me niet voorstellen dat een fabrikant van adapters dit soort accessoires aanbiedt zonder heel snel met veel c*l-tests te eindigen. Truckers maken geen grapje en de bedragen die ermee gemoeid zijn, kunnen heel snel tot een faillissement leiden.

Voor regenwater had ik de deeltjes niet in gedachten...ze zijn heel vaak zuur en daarom op geen enkele manier geschikt voor gebruik in een motor.

Opmerking: ik zie dat in dit soort dorum, als iemand vals spreekt, hij onmiddellijk wordt aangevallen omdat hij de fabrikanten van additieven of andere scheldwoorden van hetzelfde type steunt ... het is klote!

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/07/08, 14:26

septicus schrijft: Ik zeg alleen dat het niet gemakkelijk toepasbaar is op auto's en zelfs vrachtwagens zonder voorspelbare schade.

Dus u verwacht dat rijden in mistig weer (het equivalent van de injectie van waterdamp uit een Gillier-Pantone-systeem) de motoren zal beschadigen?
0 x
septicus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 29/06/08, 18:05




par septicus » 08/07/08, 14:40

Benieuwd dat we kunnen praten over scheepsmotoren zonder te controleren wat er precies is gedaan:

http://www.tc.gc.ca/cdt/projets/Maritime/g/9095.htm

Geen verlaging van het verbruik voor zover ik kan zien.

A+
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 08/07/08, 14:56

tussen zien en doen zit een wereld.
gemakkelijk gezegd, we kunnen onze tijd besteden aan dit, wat jij lijkt te doen... ik bedoel: waarom probeer je niet iets ouds, zodat je niet "bang" wordt, en het zelf beseft werkt het?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/07/08, 17:02

Dag
Opmerking: ik zie dat in dit soort dorum, als iemand vals spreekt, hij onmiddellijk wordt aangevallen omdat hij de fabrikanten van additieven of andere scheldwoorden van hetzelfde type steunt ... het is klote!



Wat probeer je ons te vertellen? op basis van uw ervaringen of die van iemand in uw omgeving? of volgens alles wat je op het net of in een wetenschappelijk document hebt gevonden?
De laboratoria die waterdoping hebben getest op (50000 km geëxtrapoleerd) houden dit geheim, bovendien zijn al hun testen geheim..

Je moet het verschil maken tussen een motor die een grote hoeveelheid vloeibaar water inslikt en een motor die een kleine hoeveelheid waterdamp inslikt.

Fait juste un petit calcul des metres cubes d'air qu'un moteur aval en une heure et calcul l'eau qu'il aval a 20%d' Humidité et a 80% d'humidité + l'eau produit par la combustion elle zelfde

In koude landen als het -25 droge lucht is, kun je een auto niet zo dicht volgen dat er een witte wolk achter zit
In de zomer vochtige lucht zijn er nog meer, maar onzichtbaar ..

Tegen het systeem praten is constructief als het wordt ondersteund door geleefde ervaringen, tests..
ga verder oleomobile er zijn delen van schade veroorzaakt aan de motor met draaiende olie. Het is van de gemelde problemen dat de correcties zijn gemaakt (Lucas-pomp, te koude olie, gegomde segmenten, enz.)
we zouden graag dezelfde feedback hebben over doping met water, maar het aantal onderzoekers en nog steeds ver achter degenen die met olie werken..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/07/08, 20:25

hallo septicus
septicus schrijft:Opmerking: ik zie dat in dit soort dorum, als iemand vals spreekt, hij onmiddellijk wordt aangevallen omdat hij de fabrikanten van additieven of andere scheldwoorden van hetzelfde type steunt ... het is klote!

Het "tegen de stroom in" is volkomen normaal en legitiem, en het is meestal erg constructief om het onderwerp naar voren te brengen door te luisteren naar de tegengestelde argumenten. Je moet gewoon geen onderbouwde argumenten, feiten, documenten, bewijzen als die er zijn etc. door elkaar halen.
en persoonlijke overtuigingen die zeker respectabel zijn maar die gebaseerd zijn op ...........???????? Wat na een tijdje stoort, is het gebrek aan bewijs dat komt ondersteuning de toespraak.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/07/08, 20:32

Roh het "grote samenzwering" excuus. We vallen je niet aan, we zeggen je dat je gewoon ongelijk lijkt te hebben door "onze" ervaringen...

Dan blijf je geloven wat je wilt...uw theoretische boeken of "onze" echte ervaringen.

Eindelijk kun je je eigen ervaringen als je het niet leuk vindt...
Dernière édition par Christophe de 08 / 07 / 08, 23: 05, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 144 gasten