Boorzuur - brandstofbesparend insecticide

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Boorzuur - brandstofbesparend insecticide




par Christophe » 20/08/07, 10:39

Boorzuur (H3BO3) is vooral bekend als een vrij algemeen insecticide. Verrassend genoeg hebben wetenschappers van het Argonne National Laboratory van het Amerikaanse ministerie van Energie een manier gevonden om het te gebruiken om wrijving in motoren te beperken en zo het brandstofverbruik te verminderen. De sleutel om van dit product een "supersmeermiddel" te maken, is het verkleinen tot op nanometrische schaal.


Onlangs besefte Ali Erdemir dat door deze nanodeeltjes niet meer aan motorolie maar aan de brandstof zelf toe te voegen, het weer mogelijk was om de wrijving van deze laatste te verminderen.


volgend

Het geheim van MPG Caps? :D
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 20/08/07, 12:56

welkom
weten we wat Total of andere oliemaatschappijen in hun "plus" type diesel stoppen?
en ze verkopen duidelijk voor meer
Ik gebruik ze met mijn ogen dicht, op hun goede trouw en ik heb nog nooit iets gemeten.
Heb ik het fout?

Colmant
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 20/08/07, 13:26

Het lijkt inderdaad "vellen" te maken zoals voor grafiet, maar dan op moleculaire schaal.
Aangezien MPG-capsules gemaakt zijn van "planten", zou het me niet verbazen als een bepaalde plant veel boorzuur produceert. Welke en waarom weet ik niet, maar het zou goedkoper zijn om te ontginnen dan te gaan voor boorrijke ertsen.
Volgens de "cuvées" van deze plant zou men zich ook kunnen voorstellen dat de hoeveelheid boorzuur beter of minder goed is. Dit zou willekeurige resultaten verklaren, afhankelijk van de aankomst van pellets.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/08/07, 15:55

Bof Abyssin... de openluchtverbrandingstest van een doppen + benzinemengsel gemaakt door Maloche onthulde een geur van verbrand plastic... Ik betwijfel of zo'n geur afkomstig is van "planten" maar ach, je weet maar nooit... wat is de geur van de verbranding van een "plastic" zak gemaakt van plantaardig zetmeel?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/08/07, 17:15

boor is inderdaad een interessant materiaal:

het is extreem resistent en zeer licht: meer dan koolstofvezel (boorcomposiet)
boornitride harder dan diamant

Ik herinner me dat ik mensen zag die boorzuur gebruikten om tegels te laten glijden op dansfeesten.

Ik nodig je uit om boor en boorzuur op wikipedia te lezen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/08/07, 17:58

Hier is de melkachtige witte olie waar we het over hadden op de forum een paar maanden geleden was niet precies op basis van boor?

Edit: bingo en dat was een jaar geleden...

https://www.econologie.com/forums/huile-0w40 ... t2153.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 14/09/07, 15:06

van mpgresearch(in Engels) :
Sommigen proberen boorzuur (boraat of boorzout) toe te voegen aan motorolie of beter, aan water dat in stoom wordt geïnjecteerd, zoals zovelen hier doen.
Ik heb nog niet al te veel naar de resultaten gekeken (mijlen per gallon, de conversie is niet eenvoudig), maar voor degenen die geïnteresseerd zijn, laat ik je deze paar pagina's doornemen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/09/07, 15:27

Dag

Hij zou eens moeten kijken naar ruhbarbsap of oxaalzuur
in plaats van azijn in het water te doen. er is ook nog iets, al weet ik niets van chemie, maar ik probeer het met alle risico's van dien (corrosie verpletteren van de stang het duurt bijna 800 km om een ​​verstopte stang onder zware belasting te vervangen..)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 14/09/07, 15:37

Maar azijn lijkt meer op azijnzuur (ook zuur maar niet hetzelfde). Bovendien zou azijn in motorolie waarschijnlijk geen fantastisch effect hebben. :schok:
Het is dit punt dat me verbaasde.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/09/07, 16:07

Dag
Christophe schreef:Hier is de melkachtige witte olie waar we het over hadden op de forum een paar maanden geleden was niet precies op basis van boor?

Edit: bingo en dat was een jaar geleden...

https://www.econologie.com/forums/huile-0w40 ... t2153.html


Je bent de snijolie vergeten die Zac in het pantonwater heeft getest
Solube olie die wordt als melk..

Maar azijn lijkt meer op azijnzuur (ook zuur maar niet hetzelfde). Bovendien zou azijn in motorolie waarschijnlijk geen fantastisch effect hebben.
Het is dit punt dat me verbaasde.

Ik vergat te specificeren dat het zuur of de azijn in zeer kleine hoeveelheden in het pantonreactorwater zit (niet in de motorolie).
(de uitlaattemperatuur van de reactor neemt toe in vergelijking met gedestilleerd water)
Ik ben er niet van overtuigd dat de bubblers schoongemaakt moeten worden, dat werkt beter in hun poep..

Andre
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten