De mening van een fysicus

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/09/06, 11:46

FrançoisB schreef:[...] Teleurgesteld omdat ik geloof dat er dingen zijn die vooruitgang kunnen boeken in de ecologie. Nu zorgt de psedo-wetenschap van superunitaire motoren ervoor dat ecologie in het cliché valt van de Peace & Love-hippie die de problemen van de wereld wil oplossen door middel van positief denken en het bovennatuurlijke. [...]
Laat dromers dromen, een droomloos leven is het leven niet waard!
Econologie is geen blok, een star en onafscheidelijk "geheel" ...
Het is, zoals ik al zei, een plaats om ideeën uit te wisselen ... In deze ideeën worden sommige redelijk gemakkelijk geaccepteerd door de meerderheid, andere niet. Dus wat? :?
Diversiteit van denken is een rijkdom waarvan het zonde zou zijn om deze niet te exploiteren.
Concentreer u liever op wat u verdedigt en waar u in gelooft, in plaats van uw ideeën te hekelen aan de rand van uw exacte en "officiële" wetenschappen!


FrançoisB schreef:Tot dan, wees goed,

François
Tot ziens.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/09/06, 11:52

Andre schreef:[...] Tenzij je nog op de schoolbanken zit ..


Andre
Hij zei het in het begin, hij is een scriptiestudent.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 19/09/06, 12:09

FrançoisB schreef:Als uw proces 10 tot 30% bespaart, stel u dan eens voor wat goed gefinancierde ingenieurs zouden kunnen halen uit de onderzoekscentra van de autofabrikanten!


Dit is wat we al jaren denken ... maar we denken ook dat de fabrikanten zich inderdaad bewust zijn van dit alles ...

Ze houden de technologie constant in de gaten en zullen dit pas vrijgeven als ze oordelen dat dit het "juiste moment" zal zijn ... (dat wil zeggen het moment waarop ze zullen winnen en hun partner het meeste geld zullen laten verdienen .. .. )

Ter info, de waterinjectiewerkzaamheden dateren uit het begin van de 20e eeuw ... door een zekere meneer Clerget geschiedenis van waterinjectie in motoren (Ik raad je aan om alle pagina's over waterinjectie te lezen)


FrançoisB schreef:Stel je vooral voor wat je zou hebben gedaan voor het milieu! Dankzij jou is Kyoto veel makkelijker te bereiken!


We vragen niet zoveel ...

FrançoisB schreef:U schrijft zelf de geldigheidslimieten van de metingen op het artikel dat u bezoekt. Het moet echt worden getest in reële omstandigheden. Ik denk niet dat de meting verkeerd is.


Ik vraag hier pas 5 jaar om, maar ik heb muren onder ogen gezien! Een "kleine klootzak" van een ingenieur zoals ik is helemaal niets ... ik stopte met vechten ...

FrançoisB schreef:Teleurgesteld omdat ik geloof dat er dingen te doen zijn in de ecologie. De psedo-wetenschap van superunitaire motoren zorgt er echter voor dat ecologie vervalt in het cliché van de Peace & Love-hippie die de problemen van de wereld wil oplossen door middel van positief denken en het bovennatuurlijke.


Denk je? Ik ben meer dan overtuigd!

Maar als we de "wetenschap" willen bevorderen, moeten we open blijven, toch? Stel je voor dat je 150 jaar geleden werd verteld over kernsplijting ... Je zou ook gesprongen zijn, toch?

De pb is dat er veel margoullins-uitvinders zijn als je dit wat meer in detail leest forum je zult zien dat ze vaak hun kont opstarten! (zie onderwerpen met een bepaalde Mikhail, waaronder: https://www.econologie.com/forums/mouvement- ... vt747.html )

Ter afsluiting van het onderwerp surunity herinner ik me de beschrijving van dit deel van de forum :

Motoren of processen op eenheid, debat en ideeën?
Deze processen blijven vaak erg mysterieus en er wordt veel over gespeculeerd ... Dus: mythe of realiteit? De vraag blijft!

Het is aan jou om te oordelen over dit deel van de forum, processen zoals de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude fusie ... Hoe dan ook, de zoektocht naar eeuwigdurende beweging is al eeuwenlang een 'fantasme' van de menselijke geest ...


FrançoisB schreef:Ik heb niet gezegd dat de vorige Pantone niet werkt. Aan de andere kant bevestig ik het met betrekking tot de surunitaire.


We hebben nooit gezegd dat de pantone (of doping met water) overmatig was en A PRIORI het druist niet in tegen enig principe ... Ik hoop je niets te vertellen door met je te praten over de werkelijke motorprestaties thermisch 10%, 15%, 35% afhankelijk van de belasting ...

Is er een mogelijkheid om deze 90, 85 of 65% terug te winnen en ze opnieuw in de cyclus te injecteren (of deze vorm nu chemisch of thermisch is)? Het lijkt mij niet ...
0 x
francoisb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 17/09/06, 08:50
Plaats: Canada




par francoisb » 26/09/06, 06:38

Andre schreef:met uw kennis hebt u ons niet verteld wat een bepaald% waterdamp doet in een diesel- of verbrandingsmotor, ik weet het niet! Ik kan een idee een indruk hebben, maar dat is een hypothese, ik meet alleen de resultaten en pas mezelf aan .. en ik zit vast onder de 30% en het maakt helemaal geen indruk op mij ..


Ik dacht aan je stoomkoffer door het probleem vanuit verschillende gezichtspunten te benaderen. Ik heb echter geen onderzoek gedaan. Ik zeg hier waar ik zonder voorbehoud aan dacht, ik ben niet op dit gebied. Mijn reflecties brachten me ertoe te zeggen dat vanuit het oogpunt van verbranding als zodanig de optimale 0% van de damp zou moeten zijn, dan dat water geen energie kan geven door te transformeren. Stoom kan het octaangetal verhogen, maar het is niet zeker of dit effect je 30% kan opleveren. Integendeel, het zou waarschijnlijk de opbrengst verlagen. Dus waarom zou de opbrengst worden verbeterd? Niet duidelijk. Bellen in een vloeistof zorgt ervoor dat de in de vloeistof opgeloste gassen vrijkomen en zich in de belletjes bevinden. Als opgeloste gassen hielpen, waren ze binnen enkele minuten uitgeput. Kwestie van pH? Het is complex, ik zie niet in hoe het de prestaties zou kunnen helpen. Kortom, ik zie echt niet in waarom het zetten van stoom zou helpen. Teleurgesteld. Het betekent niet dat stoom niet helpt.

Er zijn duizenden studenten mechanica of scheikunde die de afgelopen jaren op zoek zijn geweest naar vakken voor scripties, masters en afstudeerprojecten. Er moeten publicaties zijn over de Pantone. Ik heb echter niets gevonden met de term "Pantone" in de wetenschappelijke zoekmachines waartoe ik toegang heb. Ik moet niet de juiste term hebben gehad. Kent u een wetenschappelijke uitdrukking om deze motor te beschrijven?

Een probleem met Pantone-technologie is dat het wordt verdedigd door mensen die gratis energiemotoren verkopen en door forums die spreken van superunitaire machines. Er zijn ook enkele echt verwrongen dingen in de oorspronkelijke plannen, ik denk vooral aan wat draait om de magnetische velden of de nucleaire reacties die plaatsvinden in de reactor ( http://www.geet-pantone.com/ ). Voor mij neemt dat elke geloofwaardigheid van de technologie weg. Als ik een agent voor technologiewacht zou zijn, zou ik niet aanraden om dit uit te zoeken. Gebruiken mensen die opbrengstverhogingen waarnemen de plannen met deze staaf in het midden?

Christophe, wat vind je van de uitleg op deze site: http://www.geet-pantone.com/ ? Maakt deze site deel uit van de plot om de geloofwaardigheid van de technologie weg te nemen?

Christophe schreef:De pb is dat er veel margoullins-uitvinders zijn als je dit wat meer in detail leest forum je zult zien dat ze vaak hun kont opstarten! (zie onderwerpen met een bepaalde Mikhail, waaronder: https://www.econologie.com/forums/mouvement- ... vt747.html )


WAUW! Ik heb geluk dat ik nog steeds op de forumWerd er snel genoeg op Quack Hunter gejaagd!
Het is gek dat Mikhail zijn motor met succes heeft gepatenteerd! Daarvoor hef ik mijn hoed voor hem op. Het lukt maar zelden en toch zijn er vaak wetenschappers die octrooigemachtigden voor de gek proberen te houden.

François
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 26/09/06, 07:33

hoi françois

: Idee: In plaats van kritiek te leveren (zonder er iets van af te weten) gaat de pantone naar André toe; of kom bij mij langs! Bij mij is het warm in de winter!

Tussen ons tweeën gingen we veel omhoog. : Mrgreen:

op auto's krijg ik 5 tot 25/100 besparingen. Op groepen 40 tot 60/100. : Lol:

Voor vervuiling wil ik u alle bedieningselementen bieden die u wilt. : Cheesy:

: Idee: Dan kun je jezelf een toolbox aanbieden; het is efficiënter voor onderzoek dan een laboratorium vol ingenieurs. : Idee:

@+

PS: Ik besteed een groot deel van mijn tijd aan het inhalen van de "onzin" van ingenieurs
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 26/09/06, 09:39

FrançoisB schreef:Ik heb echter geen onderzoek gedaan. Ik zeg hier waar ik zonder voorbehoud aan dacht, ik ben niet op dit gebied. Kortom, ik zie echt niet in waarom het zetten van stoom zou helpen. Teleurgesteld. Het betekent niet dat stoom niet helpt.

Hallo FrançoisB
Ce forum stelt ons in staat om onze ervaringen en onze vragen te delen. Tot dusver was u tevreden met het verspreiden van uw mening, uw indrukken en uw overtuigingen. Het is leuk, maar wat voor interesse? Er zijn zoveel overtuigingen als er op aarde zijn. Ik kan niet wachten tot u uw ervaringen met ons deelt!
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 26/09/06, 14:07

aan het werk :D 8)
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/09/06, 14:21

zac schreef:Ik besteed een groot deel van mijn tijd aan het inhalen van de "onzin" van ingenieurs


Belden ze me? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

FrançoisB schreef:Er zijn duizenden studenten mechanica of scheikunde die de afgelopen jaren op zoek zijn geweest naar vakken voor scripties, masters en afstudeerprojecten. Er moeten publicaties zijn over de Pantone. Ik heb echter niets gevonden met de term "Pantone" in de wetenschappelijke zoekmachines waartoe ik toegang heb. Ik moet niet de juiste term hebben gehad. Kent u een wetenschappelijke uitdrukking om deze motor te beschrijven?


Je bent zelf onderzoeker ... geen vinder ... toch is het niet ver weg:

https://www.econologie.com/ Sectie "Volledige studies":

- Pantone: bij de ENSAIS
- Pantone: bij UQAR
- Pantone: bij UTC
- Pantone: bij UTT

Wat de heer Pantone betreft, nogmaals, u vindt niet de "juiste" informatie en u bent tevreden om te herhalen wat we al lang weten: PANTONE IS A CON en een clown ... mijn ontmoeting met pantone

FrançoisB schreef:WAUW! Ik heb geluk dat ik nog steeds op de forumWerd er snel genoeg op Quack Hunter gejaagd!


Hunter vindt het altijd jammer om je teleur te stellen en hij schrijft nog een paar keer ...

Wat betreft het Pantone-systeem, ja, de samensmelting met de "droomverkoper" maakt ons helemaal verkeerd, maar ik raad je aan om dit over doping te lezen:
https://www.econologie.com/forums/le-fonctio ... t2356.html

Het zal je misschien verlichten ... (als je een diagram kunt interpreteren ... kom op, ik stop je te plagen)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/09/06, 16:35

Andre schreef:
met uw kennis hebt u ons niet verteld wat een bepaald% waterdamp doet in een diesel- of verbrandingsmotor, ik weet het niet! Ik kan een idee een indruk hebben, maar dat is een hypothese, ik meet alleen de resultaten en pas mezelf aan .. en ik zit vast onder de 30% en het maakt helemaal geen indruk op mij ..


Ik dacht aan je stoomkoffer door het probleem vanuit verschillende gezichtspunten te benaderen. Ik heb echter geen onderzoek gedaan. Ik zeg hier waar ik zonder voorbehoud aan dacht, ik ben niet op dit gebied. Mijn reflecties brachten me ertoe te zeggen dat vanuit het oogpunt van verbranding als zodanig de optimale 0% van de damp zou moeten zijn, dan dat water geen energie kan geven door te transformeren. Stoom kan het octaangetal verhogen, maar het is niet zeker of dit effect je 30% kan opleveren. Integendeel, het zou waarschijnlijk de opbrengst verlagen. Dus waarom zou de opbrengst worden verbeterd? Niet duidelijk. Bellen in een vloeistof zorgt ervoor dat de in de vloeistof opgeloste gassen vrijkomen en zich in de belletjes bevinden. Als opgeloste gassen hielpen, waren ze binnen enkele minuten uitgeput. Kwestie van pH? Het is complex, ik zie niet in hoe het de prestaties zou kunnen helpen. Kortom, ik zie echt niet in waarom het zetten van stoom zou helpen. Teleurgesteld. Het betekent niet dat stoom niet helpt.


Zonder een groot commentaar denk ik dat dit het laatste antwoord is dat ik je zou geven. Het zal niet hetzelfde zijn dat een kleine staalproducent die high-performance vliegtuigen bouwt, klusjesman in een rommelige garage, aan een wetenschapper uitlegt verschil tussen een echte dieselmotor en een autodiesel, het wordt allemaal uitgelegd in boeken die zijn geschreven door wetenschappers die hun spullen kennen, ik denk dat we diagrammen hebben gemaakt met iets! goed beheerd water in een dieselmotor benadert de autodieselmotor tot echte diesel.
nu heb ik andere montages om te ontwikkelen, ik wil iemand helpen om een ​​vergadering te maken, maar om in de verdediging te gaan en te bewijzen dat het werkt, ik verspil mijn tijd en ik heb niet veel meer op de bank .
Met uw laatste antwoord heeft u zojuist de zwakte van uw kennis van motorstof bewezen, en ik ben er bijna zeker van dat u nooit een zuiger op uw auto heeft verwijderd en dat u niet weet hoe u de segmenten moet derde, en ook nooit gebruikte, beloofde belofte in de (babes du cranck) als je een quebecois bent, zul je deze taal begrijpen!
Voorlopig heb je me niets geleerd dat nuttig is voor mijn ervaringen ... dus als ik niets leer of ik zend niets uit
Ik verspil mijn tijd ..

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/09/06, 16:39

Mooie focus André .... dit is voor mij echter moeilijk te bevatten:

Andre schreef:Goed beheerd water in een dieselmotor benadert de autodieselmotor tot echte diesel.
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 142 gasten