De mening van een fysicus

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 18/09/06, 10:31

FrançoisB schreef:
Van mijn kant gebruik ik een apparaat dat 100% brandstof bespaart: de fiets!

François


ik ook 8)

Maar om terug te komen op je eerste bericht, waarom kom je hierheen? forum, aangezien het gevuld is met absurditeit?
Jongens zoals jij die het spelen (alleen de titel van de post zegt het al...) omdat ze ingenieurs zijn en denken dat ze superieur zijn aan anderen, ik ken er veel! Maar helaas weten de meesten niet eens hoe ze een schroevendraaier moeten vasthouden...
Je sluit jezelf op in de zekerheden die je zijn aangeleerd, en je bent zo geformatteerd dat je waarschijnlijk niet eens meer weet hoe je zelf moet denken.

En vergeet niet dat in de geschiedenis van grote uitvindingen de meeste uit garages kwamen, ontworpen door enthousiastelingen...
Dus laten we in alle rust knutselen, en als je het niet gelooft: wat maakt het uit?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/09/06, 10:39

Paldeolien schreef:Ik zie echt niet wat het "is het niet" kom en doe het ... Christophe

Je wilt dat ik je verlaat forum? Of heb je liever roddelen?


Stop alsjeblieft met je paranoïde ! Als ik je woorden bevestig, zou ik je persoonlijk richten? Ik dacht aan forums futura Science of the inquisiteur of Science .... bijvoorbeeld.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/09/06, 10:49

FrançoisB schreef:Ik ken de prestaties van de pantone-motor niet, maar ik verwijs u hier;

http://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_Pantone#Controverse

Gelooft u dat Wikipedia wordt gecontroleerd door de oliemaatschappijen? Als deze motor zo efficiënt zou zijn, zou er veel geld te verdienen zijn voor degenen die hem verkopen en in de auto's stoppen die ze verkopen. Grote bedrijven konden er niet omheen.


1) Ik ga niet ingaan op je controverse, maar heb je zojuist de verschillende onderzoeksrapporten gedownload en LEZEN die over dit onderwerp zijn gemaakt... Ik denk het niet en je bent tevreden met de verzamelde informatie (die bij je past) hier en daar...maar niets ernstigs...

Eerlijk gezegd is het een beetje licht voor een natuurkundige om zijn referenties op wiki te nemen, nietwaar? Ik zou je de Quanthomme-site kunnen noemen en de honderden tractoren die hun verbruik met 20 tot 60% verlagen...maar aangezien je een wetenschapper bent, zou dit voor jou geen waarde hebben...Dus:

2) Genoeg gebabbel, en laten we aan de slag gaan:

Wat vind je van deze "O Grote Man van de Wetenschap":
Beeld

Zoek me 1 nieuwe generatormotor, gemaakt door de fabrikanten die volgens jou het MAXIMUM doen en wie verwerpt 000 ppm HC....uiteraard is je antwoord van tevoren bekend: "je hebt een fout gemaakt in je metingen" of "Als het waar was, zou het bekend zijn"... De pb is dat het waar is en dat het niet (te veel) bekend is...

De rest is hier: pantone motor vervuiling

3) Als ik niet een beetje generaliseer, denk ik dat er iets is dat je nog niet hebt geleerd in je vorm, vers van studies ... moet ik zeggen: geascepteerde wereld?

Is dat de commerciële logica heeft voorrang op de logica van "technologische efficiëntie"."...om samen te vatten en op een cynische (maar ware) manier:

Als vervuiling geld kan opleveren (bijvoorbeeld voor drugsverkopers) dan heeft het weinig zin om het terug te dringen..

Waar het serieus begint te worden, is wanneer de "vervuiler en genezers" tot dezelfde trust behoren ... (Vivendi-stijl ...) ... maar de ingenieurs moeten worden betaald ...
Dernière édition par Christophe de 18 / 09 / 06, 12: 22, 1 keer bewerkt.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 18/09/06, 11:05

NLC schreef:Je sluit jezelf op in de zekerheden die je zijn aangeleerd, en je bent zo geformatteerd dat je waarschijnlijk niet eens meer weet hoe je zelf moet denken.


Het is waar dat als de stijl "jij bent de elite van de natie" half zo sterk is in de ingenieursscholen in Quebec als in sommige Franse scholen, FrançoisB excuses heeft. :?

Deze echter forums zijn zoals al het andere, neem het en verlaat het. Ik moet bekennen dat de massa niet gelooft in superunitaire processen.
Aan de andere kant geloof ik meer in de praktijk "uit de bodem van de garage" dan in de grote theorieën die onmogelijk in de praktijk te brengen zijn.
De pantone werkt aan prototypes zonder dat we kunnen uitleggen waarom? (en ik nog minder dan de anderen : Wink:) Dit is voor mij genoeg om deze technologie interessant te vinden.
Hoeveel fenomenen, uitvindingen zijn door de praktijk aan het licht gebracht maar pas veel later gedemonstreerd?

Mensen die ondanks hun schijnbare intelligentie elke niet-theoretische benadering weigeren, tonen een obscurantisme dat onverenigbaar is met het idee van "onderzoek".

In plaats van te zeggen "Theoretisch werkt het niet", zou het slimmer zijn om te zeggen "het lijkt in de praktijk te werken, laten we dit op een theoretische as bestuderen".

Het is deze aanpak achteraf die de in de praktijk gebrachte apparaten zal valideren of ongeldig maken, geen weigering priori wat de auteur alleen maar in diskrediet brengt.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 18/09/06, 11:05

NLC schreef:Dus laten we in alle rust knutselen, en als je het niet gelooft: wat maakt het uit?

Allemaal hetzelfde!

Christophe, word niet boos om zo weinig, het is het niet waard 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/09/06, 11:53

Targol schreef:Het is waar dat als het proppen van "jij bent de elite van de natie"


Ik bevestig dat dit precies de uitdrukking is die we gebruikten tijdens de toegangstoespraak tot de Ensais...pffffffff...
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 18/09/06, 12:37

Christophe schreef:Stop alsjeblieft met je paranoïde ! Als ik je woorden bevestig, zou ik je persoonlijk richten? Ik dacht aan forums futura Science of the inquisiteur of Science .... bijvoorbeeld.


Dat is alles, ga je gang, alsof ik paranoïde ben, ik zie geen speciale effecten waar alleen vonken zijn. En waarom heb je het over futura; het "is het niet" heeft geen betrekking op futura.
Je probeert de vis te verdrinken.
Voor een man die aan een motor heeft gewerkt, lijk je een beetje op de ingenieurs waar NLC het over heeft, weet je zeker dat je weet hoe je een schroevendraaier moet vasthouden?
Je maakt me eigenlijk te veel aan het lachen.
Blijf grillen, je denkt dat je me zult bespotten, maar daar zink je alleen.
En je hebt mijn vragen niet beantwoord. Je geeft je mening niet over specifieke vragen.
Hoe dan ook, zo omzeilen, het is beter, en ik ben een paranoïde.
Je hebt medelijden met me. Besef je het niet eens? of je beseft met opzet niet wat je zegt en wat je heel vrijwillig tussen de regels schrijft.

Kortom, aangezien ik zie dat je eindelijk heel erg eerlijk bent, breek ik en deze keer kom ik niet meer terug.
Het is jammer dat ik op het idee kwam om je plannen en animaties te sturen van een individuele windturbine met tegengesteld draaiende propellers.
Ik heb ook een ander plan met bladen die automatisch veren, afhankelijk van de rotatiesnelheid.

Bah, je zult niets hebben, en je zult me ​​meer zien.
het had leuk kunnen zijn op je site ...
het had je geloofwaardig kunnen maken...

En om terug te komen op meneer onderzoeker natuurkundige bla bla bla...
Waar zijn je onderzoekersplannen? waar zijn je ideeën?

Onderzoeker, overgeschoolde jongens zoals jij zijn op het internet gevonden om een ​​team op te zetten om een ​​generator voor Stirling-technologie op de markt te brengen.

Bac+8 hebben we gezien, ingenieurs, in schoppen...

Ze hebben geen tijd, ze hebben nooit tijd, ze beloven iets te doen, ze doen nooit iets.
Ze hebben geen ideeën... Geen moed... Maar...
Ze willen meteen geld verdienen...

Ik lach luid en duidelijk om uw kritiek meneer natuurkundige, ik lach pake een natuurkundige ik heb er een in mijn team, de heer ging weg, hij was bang voor de ontwerpsoftware. Vertrokken zonder enige berekeningen te maken.
Met de mond doen we veel dingen, maar als je je handen uit de mouwen moet steken en je vrije tijd moet opeten om de schmilblick vooruit te helpen, is het een zwerm mussen.

Ik ben het min of meer eens met de meningen van NLC en Denis.
Om als natuurkundige een mening te hebben over 'mensen', moet je ze geprobeerd hebben, dat deed ik, en het is helemaal niet overtuigend.
Er moet nog worden opgemerkt dat ik genoeg tijd had om 5 4-cilindermotoren in 3d te tekenen met de mechanische simulaties die goed gaan, gedurende deze tijd was niemand in staat om thermodynamische berekeningen voor mij te maken.
Gelukkig vond ik een echt gemotiveerde engineer die het in minder dan 3 weken voor ons deed.
Oke tot ziens allemaal.

Jouw mentaliteit weerspiegelt goed de mentaliteit van de huidige wereld.
"Ik ben degene die gelijk heeft" "ik ben het die het weet" "en jij bent een idioot"
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/09/06, 12:43

Paldeolien schreef:Dat is alles, ga je gang, alsof ik paranoïde ben, ik zie geen speciale effecten waar alleen vonken zijn. En waarom heb je het over futura; het "is het niet" heeft geen betrekking op futura.


JA

Paldeolien schreef:Je probeert de vis te verdrinken.


Helemaal niet, heb je echt geen zuiver geweten of zo? Sorry, maar je bevestigt publiekelijk je paranoia...vraag andere lezers maar of ze meer denken zoals jij of ik...

Paldeolien schreef:Kortom, aangezien ik zie dat je eindelijk heel erg eerlijk bent, breek ik en deze keer kom ik niet meer terug.


Gezien je gedrag en wat je net schreef, denk ik dat het beter is...

Paldeolien schreef:Bah, je zult niets hebben, en je zult me ​​meer zien.


Mdr chantage...maar je bent ernstig ziek...heb je al overlegd? Uw plannen zouden mij niet ten goede komen, maar de bezoekers van de site...

Voor de rest geef ik liever geen antwoord...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 18/09/06, 13:07

Paldeolien, eerlijk gezegd, je doet jezelf er geen plezier mee. Uw interventies zijn over het algemeen vol gezond verstand, maar uw neiging om "gek te worden" brengt uw berichten in diskrediet.

Ja, je bent paranoïde. Christophe's hobby is niet om je te martelen forums.
In een spin gaan en het gevoel hebben dat je een "rechts?" nastreeft, excuseer me (of misschien niet wat dat betreft), maar het is echt overdreven.

Bij de afslag "à la Zidane", op afpersing, lukt het niet eens: het plan waarover je spreekt is hier met andere zeer goede plannen op de hele site trouwens.

Kalmeer en herlees Christophe's tussenkomst objectief, ik snap het niet echt waardoor je dat kunt zeggen tu was gericht.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/09/06, 13:12

Targol schreef:Kalmeer en herlees Christophe's tussenkomst objectief, ik snap het niet echt waardoor je dat kunt zeggen tu was gericht.


Niet beter ...

We gaan hier verder met de "padeolian case" alstublieft: https://www.econologie.com/forums/le-cas-pad ... t2315.html
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten