Eco-rijden in de praktijk: Tips die werken!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 03/09/13, 15:10

Citro schreef:Verwar het koppel en de versnelling niet. Naarmate de snelheid toeneemt, nemen aerodynamische en andere verliezen toe ...
Het is hetzelfde voor een 150cv-auto die oploopt naar 200km. Vanaf 180 kmh wordt versnelling bijna nul ...


Herleef je Citro je sprak goed van een continue versnelling ... Het kan sterk tot verwarring leiden ... Geen VE PSA van de oude generatie is geen raket ...

Wanneer heeft het voorbeeld van de 150CV auto voor zijn 180 200 ... niet van toepassing op 99.9% van de wegen van de planeet ...
Door tegens 50 heeft 90 ...

Ik was in gesprek met een voertuig dat uitgerust is 44tonnes 440cv een thermische motor (dezelfde verhouding tussen vermogen dat mijn sax gewicht) die beschikt over de aerodynamica van een doos en een schoen 12 banden op het wegdek ... Dit is op zijn onmiddellijke nadelen op dat moment was flirten met 120l / h ... (ik moet de chauffeur vragen) is er altijd dat ik hem in de weg in zijn versnelling ... ik zal zien, met hen maak ik een band op meter de bumper van de sax en vraag hen om me te duwen jusquà mijn taff .. door de Rege ik aankom op volle capa taff op batterijen ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 03/09/13, 18:28

Christophe schreef:Ach ja toch ... 180 Nm alleen voor 15 cv! :schok:


plezier

Shelby Aero EV Supercars: 0-100 km / h in 2.5 seconden
1000 paarden,

Elektrisch Datsun 1972 gemodificeerd: 0-100 km / h in 2.95 droog
300 paarden,

Wrightspeed X1: 0-100 km / h in 3.07 sec
300-paarden

5ème. AC voortstuwing tzero Roadster: 0-100 km / h in 3.6 droog
200-paarden

9. Tango: 0-100 mph in droge 4
George Clooney heeft er een. : Mrgreen:

*** http://www.voitureelectrique.net/voitur ... n-2009-149 ***

brandstof, seriewagens
2.5 secondes
Bugatti EB 16 / 4 Veyron (2005-2011) 1001 paarden

2.8 secondes
Porsche 935 / 78 Moby Dick (1978) 845 paarden
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 04/09/13, 10:37

Citro schreef:Inderdaad, en het is een van de belangrijkste troeven van de elektromotor, het koppel is vanaf het begin maximaal en de koppelcurve is veel lineairer dan op een warmtemotor ... Aangezien er geen versnellingsverandering is er is geen onderbreking van het koppel, de versnelling is continu ...


Ja, maar het is niet het koppel dat de auto accelereert, maar de kracht, het koppel, het vermogen en de prestatiekenmerken van het toerental hangen af ​​van het type motor (de borstelloze exemplaren zijn in dit opzicht bijzonder slecht) ... we benaderen de heilige graal met synchrone reluctantie-stijlmotoren (zie ABB) ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Christophe » 22/01/20, 13:02

Een kleine samenvatting van dit oude onderwerp en artikel voor gele vesten (en anderen)!

https://www.econologie.com/polluer-cons ... ins-route/
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Did67 » 22/01/20, 13:10

Het moet worden bijgewerkt. De volgende passage is niet langer waar. Of niet duidelijk? Moderne brandstofinjectiesystemen (zowel op diesel als op benzine) sluiten de brandstofinlaat af zodra men zich in "motorremmen" bevindt.

Gebruik de traagheid van uw voertuig (koppeling) in plaats van de motorrem! Je kunt dus 10 tot 20% verdienen in de stad door goed te anticiperen. Maar let op uw veiligheid die voorop staat!

En voeg eraan toe dat je moet proberen nooit te remmen. Maar zonder los te koppelen. Om de boter (kinetische energie) en het botergeld te hebben (deel van de opnames). Remmen dissipeert verworven energie (kinetische energie). Ik had het moeilijk om dit aan mijn vrouw uit te leggen - ik weet niet of ze het echt begreep of dat ze mijn uitleg alleen maar zat was? Wanneer we erin slagen te anticiperen, voldoende en voldoende lang van tevoren vertragen, vermijden we brandstof te verbranden DAN brandstof om de snelheid terug te krijgen die we hadden (en die we verloren door te remmen) ... Duidelijk in de natuurkunde.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Christophe » 22/01/20, 13:20

Oeps Didi, ja ik heb deze regel overgeslagen!

Hier zet ik:

Gebruik de traagheid van uw voertuig! Rem niet op de "laatste minuut" (of op de allerlaatste meters), zodat je door goed te anticiperen 10 tot 20% kunt winnen in de stad. Maar pas op voor uw veiligheid, die komt op de eerste plaats!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par Christophe » 22/01/20, 13:24

Did67 schreef:En voeg eraan toe dat je moet proberen nooit te remmen. Maar zonder los te koppelen. Om de boter (kinetische energie) en het botergeld te hebben (deel van de opnames). Remmen dissipeert verworven energie (kinetische energie). Ik had het moeilijk om dit aan mijn vrouw uit te leggen - ik weet niet of ze het echt begreep of dat ze mijn uitleg alleen maar zat was? Wanneer we erin slagen te anticiperen, voldoende en voldoende lang van tevoren vertragen, vermijden we brandstof te verbranden DAN brandstof om de snelheid terug te krijgen die we hadden (en die we verloren door te remmen) ... Duidelijk in de natuurkunde.


Dit is wat ik deed, ik doe het veel minder voor een kwestie van vroegtijdige mechanische slijtage, zie dit onderwerp: eat-minder-auto / Ecodriving-ja-maar-care-à-porter-voortijdige t13162.html

Dus rem ik af en toe wat brutaler ... en de monteurs lijken het te waarderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par GuyGadebois » 22/01/20, 13:31

Lange tijd heb ik een "gegoten", stabiele en constante rijstijl aangenomen. Ik rem nauwelijks, accelereer weinig en geleidelijk, anticipeer en verfijn mijn trajecten. Met hetzelfde voertuig verbruik ik op dezelfde routes ongeveer 1 liter minder dan mijn zoon die niet mijn ervaring heeft.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par izentrop » 22/01/20, 14:19

Voor ecorijden is IT noodzakelijk om te anticiperen, gebruik de motorrem en rem zo min mogelijk, maar de stromende pijp moet ook zijn kruissnelheid snel bereiken door zijn verhoudingen op nominaal vermogen te monteren.
ZIE het eerste antwoord http://forum-auto.caradisiac.com/automo ... 385663.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Eco-driving in de praktijk: tips die werken!




par GuyGadebois » 22/01/20, 14:27

izentrop schreef:Voor ecorijden is IT noodzakelijk om te anticiperen, gebruik de motorrem en rem zo min mogelijk, maar de stromende pijp moet ook zijn kruissnelheid snel bereiken door zijn verhoudingen op nominaal vermogen te monteren.
ZIE het eerste antwoord http://forum-auto.caradisiac.com/automo ... 385663.htm

Bullshit. De versnellingen mogen niet op nominaal vermogen plaatsvinden, maar iets hoger dan het maximale koppel. Dit is hoe een automatische transmissie met dubbele koppeling werkt die minder verbruikt dan het equivalent van een handgeschakelde transmissie.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten