De sporen van het 1-jaar

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

De sporen van het 1-jaar




par Cuicui » 03/03/11, 20:25

Alles moet 1 jaar worden bewaard: bezochte sites, e-mails, IP-adres, wachtwoorden, enz ... Het leek zo groot dat ik het eerst niet geloofde.
Bedankt meneer Sarkosy.

Beeld
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/03/11, 20:53

Op econologie zijn alle berichten van Cuicui bewaard gebleven sinds 2005 !!

Wachtwoorden duidelijk houden is zeker een groot probleem, maar duidelijk is alleen voor de politie ??????????????

En je moet niet overal hetzelfde wachtwoord zetten !!!

En het blijft alleen om de e-mails en brieven van de post te openen om te voltooien !!

Oplossing e-mailproviders naar de andere kant van de wereld brengen ??,
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 03/03/11, 21:02

dedeleco schreef:Op econologie zijn alle berichten van Cuicui bewaard gebleven sinds 2005 !!

Zeker. Maar ik post alleen op Econologie wat ik openbaar wil maken.
Mijn e-mails kijken echter alleen naar mijn ontvangers en mijzelf. Idem voor de sites die ik bezoek.
Zal wat duidelijk voor de politie lijkt te worden gebruikt om delinquentie te bestrijden of om degenen die de macht belemmeren te identificeren en te neutraliseren?
En welk nut zullen de slimme kleintjes die erin slagen om deze info te ontcijferen?
Dernière édition par Cuicui de 03 / 03 / 11, 21: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
moby25
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 396
Inschrijving: 10/01/10, 18:05
Plaats: Picardie, Somme (80)




par moby25 » 03/03/11, 21:14

Ja, internet is een echte grote broer en ik spreek niet over Facebook ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 03/03/11, 21:48

moby25 schreef:Ja, internet is een echte grote broer en ik spreek niet over Facebook ...

Natuurlijk, maar nogmaals, ik zet alleen op Facebook wat ik openbaar wil maken, en niet de codes van mijn bankkaart ... Mijn vrijheid blijft daarom (theoretisch) behouden, ik probeer mezelf tenminste te overtuigen ...
0 x
moby25
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 396
Inschrijving: 10/01/10, 18:05
Plaats: Picardie, Somme (80)




par moby25 » 03/03/11, 21:57

Ja, maar 3/4 nemen het "hun hele leven", zonder te beseffen dat hun gegevens een tijdje bewaard zullen blijven ... en zelfs als het gereguleerd is, kunnen bedrijven nog steeds doen "wat ze willen".

Hoe is het mogelijk om digitale gegevens op een netwerk zo complex en volledig onhandelbaar als internet te traceren.

Het is gewoon onmogelijk.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 04/03/11, 09:32

Uh ...

A) Stop de paranoia / grote broer een beetje met de mdp tenminste ...

Case in point: alleen hierop forum, de wachtwoorden zijn gecodeerd (md5) in de database, dus ik heb er geen toegang toe, zelfs als ik dat wilde !! En vaak vragen mensen mij ("Ik ben mijn wachtwoord vergeten ...")

Ik heb nog nooit een platte tekst in een database gezien.

B) Er is al een wet die beheerders verplicht om logboeken van sitebezoeken gedurende een periode van 1 jaar bij te houden. En dat is normaal, want in geval van een juridisch probleem moet je erin kunnen graven!

C) Bewaar alles 1 jaar door de ISP's kan opslagproblemen veroorzaken ... op zijn minst extra kosten.

Alleen voor econo vertegenwoordigen http-logs, gecomprimeerd tussen 100 en 150 MB per dag. Stel je voor wat dit de vrije schaal oplevert?

D) Het probleem van de vertrouwelijkheid van logbestanden is een ander probleem. Met de sites die u hebt bezocht, kunt u bijvoorbeeld uw marketingprofiel maken dat aan derden kan worden betaald, zoals Facebook doet ...

E) En het belangrijkste: Het is niet omdat het nu verplicht is dat de ISP's het niet eerder hebben gedaan ... de periode was gewoon waarschijnlijk korter.

Bijvoorbeeld: Wanadoo gaf toe dat hij onze e-mails verkocht ...

Het probleem is dus niet dat we gehuisvest zijn (we zijn overal overal) maar wie toegang heeft tot deze logboeken = hun vertrouwelijkheid. Dit kleine artikel en de geïnterviewden hebben daarom ongelijk over het probleem ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6462
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 04/03/11, 09:36

Cuicui schreef:Natuurlijk, maar nogmaals, ik zet alleen op Facebook wat ik openbaar wil maken, en niet de codes van mijn bankkaart ... Mijn vrijheid blijft daarom (theoretisch) behouden, ik probeer mezelf tenminste te overtuigen ...


Beginnend met een eenvoudig idee ... Als iedereen zijn bankkaartcode voor iedereen zwaaide ... Misschien zou de crash en het einde van het geldsysteem ons meer vrijheid geven ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 04/03/11, 09:44

ga beginnen, ik heb het gevoel dat ik binnenkort het hele huis ga renoveren ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 04/03/11, 09:50

ISP's hebben geen toegang tot uw kaartnummer (en ik heb het niet over de geheime code) omdat alles via httpS verloopt, de overdracht is daarom gecodeerd!

Integendeel, aangezien de elektronische bankkaart bestaat (CB, VISA, Mastercard ...), kunnen uw bankier en de instantie die de kaart uitgeeft weten waar u gaat winkelen, uw hobby's, waar u op vakantie gaat, als u ziek bent, als je een minnares hebt ... etc etc ...

Kortom: we zijn aanwezig omdat gegevensopslag tegen lage kosten mogelijk is ...

Ik geloof zonder internet te tellen, verschijnt de naam van een Frans persoon gemiddeld in 14-databases. Controleren;

Nogmaals, het is niet het opslagprobleem ... maar wat je ermee doet. En ten tijde van dit soort dingen: https://www.econologie.com/forums/ca-ne-se-p ... 10545.html het is uiteindelijk niet zo geruststellend ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten