Hulp bij de productie van een elektrische mobiel

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
soulinscraps
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 13/10/09, 19:08

Hulp bij de productie van een elektrische mobiel




par soulinscraps » 13/10/09, 19:26

hallo allemaal, dus hier, zoals de titel al doet vermoeden, wil ik een elektrische mobiel voorbereiden om aan het werk te gaan.

nadat ik al wat onderzoek op het net had gedaan, dacht ik aan een autostarter als een motor, maar te kwetsbaar omdat hij te heet en vooral te hebzuchtig wordt, zou ik eerder naar een wasmachinemotor gaan om de idee van een heer wiens video op youtube staat.
maar ik geef toe dat mijn kennis van elektriciteit vrij beperkt is, dus ik begreep niet alles.

Ik ga liever op basis van 103 RCX of SPX omdat ze een koppeling hebben die niet op de motor zit en die ik dus bij de elektromotor zou kunnen houden, waardoor ik misschien ook de motor als motor kan repareren "zwevend" met een originele variator erop gemonteerd om meer snelheid te kunnen hebben zonder de motor te veel te forceren.

Ik dacht er ook aan om een ​​of twee auto-alternatoren aan te sluiten om de autonomie van het voertuig te vergroten, want zelfs als ik weet dat het ongeveer 50 km duurt voordat een auto-accu volledig is opgeladen, stel ik me voor dat de motor zal pompen meer dan wat de alternatoren als energie zullen opwekken, denk ik dat er een manier moet zijn om voldoende elektriciteit te genereren om het bereik aanzienlijk te vergroten.
de of de dynamoriemen zouden natuurlijk rechtstreeks door de as van de motor worden aangedreven, want als ik ze op de wielen zet, bij lage snelheid, zullen de dynamo's nutteloos zijn omdat het ongeveer 1500 tpm duurt voor de energie wordt gecreëerd.

dus hier zou ik graag uw mening hebben, vooral uw kritiek, en wat ik nodig heb, hoe ik het moet aanpakken ...
bij voorbaat dank aan allen :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/10/09, 23:03

: Mrgreen: Welkom bij de forum soulinscraps.
Met zo'n titel van zo'n eerste onderwerp kon je niet anders dan mijn aandacht trekken. : Lol:

Ik zal u echter om vele redenen teleurstellen ...:

- Het elektrificeren van een thermische bromfiets, en vooral een 103, is geen goed idee omdat de startbasis al zwaar is en vol architectonische gebreken zit voor een ombouw. Ik ken een conversie op basis van 101 of 102 die veel overtuigender is ...

- Bij een elektrische motorisering is de koppeling nutteloos omdat het zijn taak is om het niet mogelijk te maken een benzinemotor te stoppen telkens wanneer het voertuig wordt gestopt. Bij elektrisch is het juist het tegenovergestelde, we willen absoluut de elektromotor stoppen bij elke stop om niet onnodig te verbruiken ... De koppeling is een slijtvast onderdeel, zware en onterende mechanische prestaties ...

- Het gebruik van motoren, riemen ... van auto-oorsprong zal zeer ineffectief blijken te zijn. Ze hebben erbarmelijke opbrengsten, zijn zwaar en ongeschikt ... Het zou ook een vergissing zijn om de dimmer van de bromfiets te houden ...

Sorry voor deze introductie.:?
Dus ik ga proberen het goed te maken door te zeggen wat te doen en met wat ... :D

- Gebruik een fiets, mogelijk een sterke full suspension mountainbike als je hoge prestaties en goede veiligheid wilt.
- Gebruik direct beschikbare fietsmotorkits tegen eerlijke prijzen.
Er zijn gemakkelijk 1000W-motoren in 36 of 48V.

- U heeft de keuze tussen geborstelde of borstelloze motoren geïntegreerd in het voor- of achterwiel of afzonderlijke motoren om met een ketting te rijden.
De controllers voor deze motoren worden over het algemeen meegeleverd in de sets.

- Eindelijk zal de kwestie van batterijen opkomen, ik raad u daarom af om voor lood te kiezen ...

Wat mij betreft, na het nadenken over de vraag, gaf ik dit soort hack op en mijn zelfgebouwde ligfiets zal worden uitgerust met een commerciële kit ...

Aangezien dit een bromfiets (bromfiets) is waarvan de verzekering (en registratiekaart) wettelijk verplicht is te circuleren, zal uw project snel onwerkbaar worden ...
We vinden al, vanaf 800 € zeer overtuigende elektrische cyclo die, als je jeuk hebt (begrijpelijk) : Lol: ) van de schroevendraaier, zal alleen vragen om "verbeterd" te worden.
: Mrgreen:

Om je te laten kwijlen, kan ik het niet laten je te presenteren Dokter en een van de auto's:
Beeld
Hier is de link naar deze machine die op 94kmh heeft gereden: WERELDSNELSTE ELEKTRISCHE FIETS juni 2009
"Killabicycle 15162 Watt"
0 x
soulinscraps
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 13/10/09, 19:08




par soulinscraps » 13/10/09, 23:42

bedankt voor je citro-antwoord en maak je geen zorgen over je introductie, ik ben een koppig en volhardend persoon.
Ik weet een beetje van de elektrische markt, want ik was twee jaar geleden commercieel voor het merk Matra en produceerde elektrische edelstenen en allerlei elektrische fietsen en cyclo's die werden aangeboden aan stadhuizen en stadsbewoners.
omdat ik verschillende soorten elektrische fietsen had geprobeerd, was ik echt niet overtuigd door het lage vermogen (onderaan, bergopwaarts, werd ik ingehaald door een postbode met een oude zware en rotte postfiets :) ), de lage autonomie en vooral de prijs (ongeveer 2500 euro voor een fiets en 9000 euro voor een kar).

Wat betreft de ombouwset voor fiets naar elektrisch, ik weet niet of we dezelfde bron hebben, maar de kit van 900 euro, het is veel te duur voor mij.

vergeleken met de verzekering van de bromfiets heb je het niet helemaal mis, en ik had er niet echt over nagedacht maar het is een detail.

in feite wil ik het echt zelf maken met gerecyclede materialen die ik vandaag gratis beschikbaar heb als monteur (ja, dat is reconversie), zelfs als het betekent muren raken om de daarna.

Ik had het frame van de bromfiets gekozen vanwege het gewicht, de stevigheid en de bediening en zelfs als het waar is dat de keuze van de 103 goed in twijfel wordt getrokken, denk ik altijd dat ik me tot dit idee moet beperken.

(je hebt absoluut gelijk over de koppeling en het onnodige energieverlies veroorzaakt door de katrol naast de klap)

Ik wilde automaterialen gebruiken vanwege mijn werk en het feit dat alles in 12v werkt, maakt het veel gemakkelijker.

maar wat vind je toch van het alternatorprincipe?
want als het niet haalbaar is, is het zeker dat de motor mijn goede oude loodzuurbatterij binnen twee minuten zal leegmaken.
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 14/10/09, 09:04

Meer dan een elektrische bromfiets denk ik dat je een hybride bromfiets wilt maken.

Als ik het goed heb begrepen, zou je het wiel door een elektromotor willen laten rijden en de thermische motor willen houden die een batterij zou opladen door middel van een dynamo, naast de mogelijkheid om het op de sector op te laden.

Als dat je doel is, vind ik je idee geweldig. Door uw motor met de beste snelheid te laten draaien, krijgt u minder verbruik en zoveel autonomie als u wilt.

Maar de weg is lang en bezaaid met valkuilen.
0 x
Om te betogen.
soulinscraps
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 13/10/09, 19:08




par soulinscraps » 14/10/09, 10:17

het zou een goed idee zijn, maar ik geef toe dat het niet van mij is, ik wil eigenlijk iets heel eenvoudigs doen om te beginnen:
een (zie twee later) 1.9cc dieselautostarter gemonteerd door een krukaspoelie om zijn as, een accessoiregordel die hem verbindt met een (zie twee) dynamo, dan de originele transmissie van de bromfiets die u eenvoudig kunt aanpassen in koppel of topsnelheid.
dat was de mechanische kant, de elektrische kant is nog eenvoudiger:
a zie twee loodzuurbatterijen (ik heb geen illusies over de levensduur van de laatste) die zijn aangesloten op een stroomgelijkrichter, vervolgens op de dynamo's en vervolgens op de koplampen, om de toevoer te voltooien gaat het door een reostaat van Citroên bx gemodificeerd die zal dienen als gaspedaal en naar de motor gaat.

Dus het is waar dat ik, toen ik alles beschikbaar had, terug viel op een startmotor, en dan zal het ook veel gemakkelijker zijn voor mijn eerste tests ...


om terug te komen op je idee van hybride maffia, ik had er al over nagedacht:
een vrij krachtige elektromotor, die al het werk doet (het voertuig naar voren brengen), en daarnaast onafhankelijk, een zeer kleine thermische motor in een miniatuurauto die de dynamo's constant op volle snelheid laat draaien.
we passen deze kleine motor uiteraard zo aan dat hij zo min mogelijk verbruikt terwijl de dynamo's effectief worden aangedreven.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 14/10/09, 10:55

Wil je de pedalen op je mob houden of niet? Lach niet in mijn tijd, 95-2000, alle mobs, of bijna, hadden originele pedalen !! : Cheesy:

Zo ja, dan is het liever een elektrische fiets en in dit geval verwijs ik u naar dit zeer complete onderwerp: https://www.econologie.com/forums/fabriquer- ... vt947.html

Veel succes toch!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/10/09, 11:09

soulinscraps schrijft:bedankt voor je citro-antwoord en maak je geen zorgen over je introductie, ik ben een koppig en volhardend persoon.
Ik weet een beetje van de elektrische markt, want ik was twee jaar geleden commercieel voor het merk Matra en produceerde elektrische edelstenen en allerlei elektrische fietsen en cyclo's die werden aangeboden aan stadhuizen en stadsbewoners.
omdat ik verschillende soorten elektrische fietsen had geprobeerd, was ik echt niet overtuigd door het lage vermogen (onderaan, bergopwaarts, werd ik ingehaald door een postbode met een oude zware en rotte postfiets :) ), de lage autonomie en vooral de prijs (ongeveer 2500 euro voor een fiets en 9000 euro voor een kar)
Ik ben het met u eens voor de prijzen die Matra in rekening brengt voor niet-Aziatische en redelijk uitgebreide producten.
Ik heb nog nooit de BION'X-engine van Canadese oorsprong van I'Step geprobeerd, maar het is zeker dat deze minder efficiënt is dan sommige Chinese producten.
nlc, maakte krachtige elektrische fietsen (50kmh) voor minder dan € 500.
U vindt hier verschillende onderwerpen, waaronder dat.

Het gebruik van 12V is een heel slecht idee. De ontwerper van de Peugeot-scooter (in 18V) dat Dirk Pitt en ik gebruik, herkende het.
Een dergelijke lage spanning beperkt de rotatiesnelheid van de motoren en verlaagt het algehele rendement omdat het de bedrijfsstroom aanzienlijk verhoogt (bij gelijk vermogen), wat kabels met zeer grote secties vereist en aanzienlijke verliezen veroorzaakt door het joule-effect. Dirk, benadrukte ze dit jaar met thermografieën van zijn scooter ...

:? Ik ken de Citroën BX goed omdat hij er een heeft gehad, ik zie niet in welke reostaat je het hebt. De keuze van de reostaat is ook een zeer utopische visie op het rationele beheer van een elektromotor.
Met een reostaat varieert u de stroomtoevoer naar de HUIDIGE (A) door de weerstand in de reostaat te variëren.
Afgezien van de moeilijkheid (onmogelijkheid?) Om een ​​reostaat te vinden die de benodigde kracht kan doorgeven, is de methode niet goed ...
Om optimaal gebruik te maken van het vermogen van de accu's, is het noodzakelijk om de motor te beheren in SPANNING en INTENSITEIT ... Alleen huidige choppers of PWM-circuits (Impulse Width Modulation) laten dit momenteel goed gebeuren.

Ik herinner me dat de spanning die op de klemmen van de motor wordt aangelegd zijn rotatiesnelheid geeft en de intensiteit het koppel van de motor.
Bij het opstarten moet u een hoge stroomsterkte leveren met een lage spanning, aangepast aan de benodigde snelheid, het overschot is afval dat wordt afgevoerd in de vorm van warmte ...
:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 14/10/09, 11:24

soulinscraps schrijft:een (zie twee hieronder) 1.9cc diesel auto starter

Misschien een of twee 24 V-ventilatormotoren voor vrachtwagens (ik weet de kracht niet).
0 x
soulinscraps
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 13/10/09, 19:08




par soulinscraps » 14/10/09, 11:57

Ik ken de Citroën BX goed omdat hij er een heeft gehad, ik zie niet in welke reostaat je het hebt


Ik heb het over de dimmer van de dashboardverlichting, in mijn zoete, idyllische droom zei ik tegen mezelf dat het de slag zou kunnen slaan ... (het wordt gebruikt om de dashboardverlichting te snijden of te versterken met koplampen aan en het is een wiel dat onder het stuur zit.

Het is waar dat de problemen die u oproept heel reëel zijn en ik heb het op dit moment met mijn elektricien besproken, het is niet gewonnen, maar we zullen in ieder geval eerst proberen iets te doen dat werkt. in ieder geval, wat betreft de keuze van de motor, ik ben helemaal niet beperkt omdat een eenvoudige transformator de truc kan doen, dus wasmachinemotor in 9v, draagbare boor in 18v (6000rpm) of vrachtwagenventilator in 24v, ik zou zien wat mij het meest toegankelijk en het meest effectief lijkt ...

in ieder geval bedankt, blijf me je mening geven, het helpt me enorm.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 14/10/09, 13:12

Ik geloof te ruiken, hoewel het niet werd opgewekt door de andere reacties op soulinscraps dat onze vriend de dynamo ('s) met de elektromotor wil besturen in de zoete hoop dat dit het bereik of het vermogen (of beide) zal vergroten door de batterijen tijdens het rijden gedeeltelijk op te laden.
Ik denk dat ik mijn powerpoint ga toevoegen aan de legende van de EV die tijdens het rijden wordt opgeladen.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten