Hulp bij de productie van een elektrische mobiel

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/10/09, 13:24

:schok: Wauw ! Je mengt alles door elkaar.
Een transformator werkt om wisselstroom te transformeren, niet gelijkstroom.

Voor de vragen over macht, die u niet lijkt te beheersen, moet u allereerst de wet van Ohm integreren.

De reostaat van BX staat namelijk in serie met alle gloeilampen die het dashboard verlichten. Om ze vaak te hebben vervangen, zijn het ongeveer tien miniatuurlampjes "wig" (zonder voet) van 1.2W of ongeveer 10 tot 15W. Dit is 100 keer minder dan het vermogen dat u wilt beheren.

de huidige elektrische scooters zijn met zeldzame uitzonderingen in minimaal 36V, voor de meerderheid in 48V en steeds vaker in 60V.
De equivalente modellen van 125 cm3 zijn van hun kant met bedrijfsspanningen groter dan of gelijk aan 72V.

Laatste punt: CONTINU elektrische stroom is erg gevaarlijk, veel meer dan 230V afwisselend en dat van 48V.
Wanneer we onszelf elektrocuteren in gelijkstroom, voelen we niets, de lichaamsvloeistoffen worden geëlektrolyseerd, zelfs als we spontaan vlam vatten ...
Een minimum aan theoretische kennis is essentieel. : Arrowl:
0 x
soulinscraps
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 13/10/09, 19:08




par soulinscraps » 14/10/09, 13:34

Eigenlijk was ik eigenlijk op zoek naar een systeem om tijdens het rijden een minimum aan energie te creëren. maar in feite wil ik het voertuig trainen dankzij de elektromotor en de batterijen opladen dankzij dynamo's die zijn aangesloten op een kleine thermische motor.

Omdat mijn redenering verder is geëvolueerd, heb ik het idee om, inderdaad, een hybride voertuig te maken, een menigte te nemen en de oorspronkelijke thermische motor daar te laten, of zelfs te verbeteren om minder te verbruiken terwijl het verbonden blijft met de transmissie tot aan het achterwiel.
zet op de bagagedrager de elektromotor (en) die aansluiten op de gemeenschappelijke transmissie die ook door een dynamo gaat.
Laat me uitleggen, tijdens lange reizen ga ik met de elektromotoren, wanneer de batterij zwak wordt, schakel ik de elektromotoren uit en start ik de warmtemotor om de reis voort te zetten terwijl ik de batterijen oplaad dankzij de dynamo en wanneer het is is klaar, ik heb gewoon de warmtemotor afgesneden om door te gaan met de elektromotor ...

is het naar uw mening mogelijk? voor het mechanische deel is het in ieder geval maar wat elektrisch betreft weet ik niet ...

ps voor citro: dit is het enige wat ik heb geleerd van mijn lessen elektriciteit, de gevaren van elektriciteit, de mooie foto's die we je aan het begin van het jaar laten zien, etc. maar aangezien ik alles door elkaar haal en ik heb weinig kennis, is het eigenlijk best moeilijk.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 14/10/09, 13:43

soulinscraps schrijft:.... laat me uitleggen, tijdens lange reizen ga ik met de elektromotoren, als de batterij zwak wordt, schakel ik de elektromotoren uit en start ik de warmtemotor om de reis voort te zetten terwijl ik de batterijen oplaad dankzij de dynamo en als het klaar is, kan ik de hittemotor uitschakelen om door te gaan met de elektromotor ...

is het naar uw mening mogelijk? .


dit is niet de juiste vraag.
de juiste vraag: wat is het doel?
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/10/09, 14:07

:pijl: Ja, als het doel is om dingen ingewikkeld te maken, heb je gewonnen. :?

Ik heb ook beperkte kennis, ik weet nooit genoeg ...

Ik heb je discreet op de fietsbasis geleid omdat het de eenvoudigste, de lichtste en degene met het meest overtuigende resultaat is. Je hebt een functionele en echt efficiënte hybride.
Door eenvoudig te beginnen, kunt u zien dat ... Niets is ooit gemakkelijk. :?

Daar staat op forum ingenieurs en experts in elektrische mechanica, en degenen die gaan oefenen vereenvoudigen naarmate hun project vordert om verschillende redenen:
tijd besparen, geld besparen, het project functioneel maken ...
Heel vaak worden te complexe projecten onderweg stopgezet ...
0 x
soulinscraps
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 13/10/09, 19:08




par soulinscraps » 14/10/09, 14:43

Nou, het doel is om lang te kunnen rijden en pas te stoppen om bij te tanken na 5/600 km of zelfs meer.
Dit principe lijkt mij echter heel eenvoudig, als we de juiste bromfiets nemen, volstaat het om de transmissieketting te verlengen om te rijden of aangedreven te worden door de elektromotor (en) en de dynamo ... (afgezien van de te lassen bevestigingsmiddelen natuurlijk )

wanneer de elektromotor draait, wordt de koppeling van de warmtemotor niet bediend, hoeft niet te worden gewijzigd en omgekeerd, wanneer de warmtemotor draait, draaien de elektromotoren in een vacuüm ...

de nieuwe vraag: zou dat nuttig zijn?

Ik ben niet op zoek naar iets efficiënts, om snel te rijden heb ik een auto en een 600cc, ik wil dezelfde voldoening hebben als wanneer ik erin slaag om een ​​auto te besturen die 20 jaar niet heeft gereden, wat gedoemd was schroot, ik wil iets met mijn handen bouwen, wat werkt, in het begin zelfs slecht, dat is oké, maar in ieder geval, als ik hier ben, komt dat omdat ik niet genoeg vastzit aan het onderwerp om er zelf heen te gaan

zorg er in ieder geval voor dat wat je me vertelt niet aan dovemansoren gericht is en dat ik zoveel mogelijk probeer te doen volgens je kritiek, maar bijvoorbeeld om een ​​kant-en-klare fiets te kopen, of een ombouwset, dit is financieel niet mogelijk.
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 14/10/09, 15:08

Je idee en je motivatie zijn leuk.

Aan de andere kant, als je dingen presenteert, lijkt het me dat je eerder zult verliezen in algehele efficiëntie (verhoogde wrijving, elektromotoren die in een vacuüm lopen, extra gewicht ...) en daarom minder km afleggen met dezelfde volle tank.

Ik kan het mis hebben, maar het is beter om de warmtemotor alleen te gebruiken om de dynamo aan te drijven wanneer de batterij het nodig heeft en niet het wiel.

U kunt het dus op het beste prestatieniveau laten draaien (nog te bepalen).

Het wiel zou nog steeds worden aangedreven door de elektromotor en u kunt de batterij ook opladen via het lichtnet.

Goed nadenken en veel geluk
0 x
Om te betogen.
soulinscraps
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 13/10/09, 19:08




par soulinscraps » 14/10/09, 15:23

ja, je hebt gelijk, je moet weten dat een dynamo, vanaf 14.3 toeren ongeveer 1500 volt produceert, boven dit motortoerental blijft de productie nagenoeg gelijk, dus de keuze van de motor is belangrijk , omdat ik niet weet of een dynamo voldoende zal produceren om de batterij op te laden als deze door de motor wordt leeggemaakt.

voorlopig gaan we het voertuig zelf vergeten waar ik straks de motor zou gaan enten, om duidelijker te zien, zal ik eerst de motor op een vaste testbank uitvoeren, als dat mogelijk is. 'lijkt te werken, dan zou ik het kunnen gaan aanpassen.

in de veronderstelling dat ik een 24v-motor kan nemen met daarom 2 12v-batterijen, wat kan ik dan als motor nemen?, vrachtwagenventilatormotoren zoals Cuicui zei?


voor Citro:
in feite geloof ik dat mijn startdoel niet eenvoudiger kan zijn, ik wil de werking van de starter van mijn auto in dezelfde omstandigheden maar in een andere omgeving, met dezelfde middelen, en voor slechts groot verschil, een progressieve schakelaar en een grotere beperking
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/10/09, 15:52

soulinscraps schrijft:Nou, het doel is om lang te kunnen rijden en pas te stoppen om bij te tanken na 5/600 km of zelfs meer.
:schok: Bedoelt u dat u van plan bent met deze machine 500 tot 600 km per dag te kunnen rijden (meer dan 11 uur rijden).
Beeld

Als mij wordt gevraagd naar het bereik van mijn elektrische auto's of mijn scoot'elec, antwoord ik steevast: "voldoende" ...

Kunt u zich de verspilling voorstellen dat u 10 keer meer energie moet dragen dan wat u dagelijks verbruikt?
:schok:

Een "zuinige" auto willen ontwerpen is het tegenovergestelde daarvan.
Ik verzoek u dringend om te lezen Michel Kieffer over de onderwerpen: de auto van de toekomst ou de motorfiets van de toekomst.
: Idee:
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 14/10/09, 15:59

soulinscraps
u moet weten dat een dynamo vanaf 14.3 tpm ongeveer 1500 volt produceert

Spanning is één ding, maar je moet je eerst zorgen maken over de potentie.

De bromfietsen van mijn tijd draaiden om 2 paarden. Misschien is de helft genoeg voor jou.

Dus je moet een motor vinden die dit vermogen ontwikkelt en een dynamo van hetzelfde vat tot de dichtstbijzijnde output.

Uw motor moet ook lang kunnen draaien zonder te verslechteren.
0 x
Om te betogen.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 14/10/09, 16:31

Hallo soulinscraps!

Het lijkt erop dat uw project theoretisch haalbaar is, maar in de praktijk erg moeilijk te realiseren.

De enige keuze die ik kan zien, is om 2 gelijkstroom geborstelde motoren van 24 volt op dezelfde ketting te gebruiken, om parallel in motor en in serie in dynamo mogelijk te maken met een relais, nu moet je een fabrieksvariator hebben om te voorkomen maximaal weerstandsverlies.

Zonder je te willen beledigen, denk ik dat je motorcontrolevaardigheden niet erg hoog zijn om dit project te voltooien, nou ik zou het mis kunnen hebben.

Succes!
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten