"Regulator" of "variator" hendel ...

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 30/04/07, 07:25

hahaha
dank je citroen...
Ik had twee C4's uit 29 en 32, en zoals de meeste auto's uit die jaren was de vervroeging regelbaar vanaf het dashboard....

Maar..

Ik had het niet over het aanpassen van de "vooruitgang" bij dit systeem.
Nou ja, niet alleen...

want tweedehands zie ik nog een mogelijkheid, door de bak vrij te laten draaien, en een fietskabel, te bedienen vanaf het dashboard...; makkelijk volgens mij....


dit systeem zou bedoeld zijn om verschillende zaken proportioneel te reguleren,
in het belang van iedereen hier,
of het stoom is voor een “stoomstoot”,
of het nu gaat om verschillende inputs of outputs voor een pantone,
of zelfs andere toepassingen waarbij een variatie afhankelijk van het motortoerental zeer interessant zou kunnen zijn....


de vertraging waar ik het over had is een "mogelijke" reactievertraging van het systeem, indien nodig...

Ik probeer voor zoveel mogelijk soorten testen en experimenten toepassingsmogelijkheden te bedenken....

Ik denk dus dat ik binnen een "bepaalde tijd" dit type regelaar op de meest eenvoudige manier zal bouwen, met onderdelen die indien mogelijk gemakkelijk op de markt verkrijgbaar zijn, en dan het schema op deze site zal zetten....
Als het werkt zoals ik hoop...
maar er zijn ook andere onbekenden;
-de kracht die wordt ontwikkeld bij de uitvoerhendel, afhankelijk van het gewicht van de ballen.
(Er kan echter een compensatieveer worden voorzien als het af te stellen systeem meer kracht nodig heeft voor zijn beweging)
-en vooral de grootte van het systeem dat verticaal moet zijn, evenals de locatie ervan in een moderne motor...
Ik heb genoeg ruimte...

Ik zal dus moeten proberen iets kleins te ontwerpen, maar "kosto"...

als iemand nog een idee heeft dat de regelaar ballen heeft???
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/04/07, 15:11

:D Nee Buga, ik dacht net als jij aan de regulering van pantone of doping en niet alleen aan de ontsteking.

Ah de C4... Ik kon de "Rosalie" van mijn grootvader uit 1933 niet tot leven wekken, snuif. : Cry:

Dat gezegd hebbende, ben ik er vast van overtuigd dat de “eenvoudigste” elektronische regelgeving blijft. Het alleen lost de problemen van volume en compatibiliteit met veel voertuigen op. Rest ons nog de assemblage (hardware) en de beheerlogica (software) te ontwikkelen. Dit is hoe aftermarket LPG-installaties werken.
0 x
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 30/04/07, 15:31

ja...hoewel ik helemaal niet van elektronica hou, behalve als ze absoluut onvermijdelijk zijn (zoals een computer voor internet...)
een elektronische beheerseenheid zou ongetwijfeld efficiënter en minder omslachtig zijn...
omdat ik zou reageren op de honderdste van een seconde, in tegenstelling tot wattenballen...
arme man, met zulke lastige ballen... : Lol:

maar ...

(hehe, ik lach)
een balsysteem (en geen ballenfilm)
dat is zeker zo;
1) gemakkelijker te bouwen
2) gemakkelijker af te stellen (eenvoudig hefboomsysteem met meerdere gaten, vervolgens een fietsremkabel met mogelijke terugstelveer;) elk volgens hun auto;
3) toegankelijk voor elke doe-het-zelver
4) belachelijke productieprijs
5) kan niet kapot gaan als het wordt onderhouden...
6) geef ons geen afhankelijkheid van elektronica of elektriciteit....
dus als je er een of meer wilt bouwen voor de arme moderne auto's waarover zoveel te klagen valt, is het zo moeilijk om eraan te werken : Lol:
(Humor)
Alsjeblieft, het zal veel mensen van dienst zijn, aangezien er veel minder clunkers zijn dan moderne auto's...
maar persoonlijk gaat mijn voorkeur altijd uit naar "mechanisch", in "metaal" uiteraard, wat altijd te repareren is....
als iemand tegen mij over plastic praat, poep ik op mijn toetsenbord....
OK??? :P
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 13/05/07, 10:58

Tijdens het lezen van dit onderwerp kwam er een idee bij me op dat je waarschijnlijk al hebt gehad en misschien over het hoofd hebt gezien:
Het is een lineaire motor (een spoel drijft een as in translatie aan en speelt dus de rol van een cilinder). de spoel zou worden aangedreven door:
- de stroom die de toerenteller voedt (evenredig met het motortoerental) of de stroom die door de dynamo wordt geproduceerd
-de stroom die door reostaten (variabele weerstanden) gaat, gevoed door de accu en bestuurd door verschillende organen, bijvoorbeeld een reostaat aangesloten op het gaspedaal, een andere op de starter (waarom niet) enz.

Dit alles is uiteraard slechts theoretisch. Ik pretendeer niet dat ik dit kan oplossen, ik denk dat alle stromen die de lineaire motor voeden van dezelfde orde van grootte moeten zijn.

Eloi
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/05/07, 15:36

Elooi schreef:Tijdens het lezen van dit onderwerp kwam er een idee bij me op dat je waarschijnlijk al hebt gehad en misschien hebt afgewezen:
Het is een lineaire motor (een spoel drijft een as in translatie aan en speelt dus de rol van een cilinder).
De stationairtoerentalregelkleppen (RER-klep) werken als volgt. Ze worden gemonteerd op alle injectiemotoren die zijn uitgerust met een gasklephuis met kabelbediening, we hebben ook de servomotoren genoemd die worden gebruikt bij radiomodellering.
de spoel zou worden aangedreven door:
- de stroom die de toerenteller voedt (evenredig met het motortoerental) of de stroom die door de dynamo wordt geproduceerd
De toerenteller ontvangt:
- Signalen van een hall-effectsensor (BDP-sensor),
OU
- De spoelstroom (deze heeft de neiging te verdwijnen)
-de stroom die door reostaten (variabele weerstanden) gaat, gevoed door de accu en bestuurd door verschillende organen, bijvoorbeeld een reostaat aangesloten op het gaspedaal, een andere op de starter (waarom niet) enz.
Daar bevinden we ons in een logica van een Pantone-beheercalculator, precies zoals bij LPG, wanneer de speciale LPG-calculator de LPG-carburatie beheert.
Dit alles is uiteraard slechts theoretisch. Ik pretendeer niet dat ik dit kan oplossen, ik denk dat alle stromen die de lineaire motor voeden van dezelfde orde van grootte moeten zijn.

Eloi
De stromen die lineaire motoren aandrijven, hebben verschillende vormen en de stromen die u wilt gebruiken om deze motoren te besturen, hebben verschillende vormen. :|
0 x
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 13/05/07, 17:32

Nou nou nou...
Ik zie dat ik dit onderwerp anders dan diagonaal had moeten lezen voordat ik het postte.
Als we willen dat de hendel door verschillende parameters wordt geactiveerd, kunnen we naar mijn mening mechanische systemen al uitsluiten.
Elektronische systemen zijn niet erg populair bij Buga.
Er blijven de pneumatische of hydraulische systemen.
stel je voor dat de hendel wordt bediend door een pneumatische cilinder die wordt gevoed door een constante stroom (ingewikkeld om te bereiken), maar het is beter om naar de tekening te kijken die ik heb gemaakt, die zegt iets meer dan woorden.

Beeld

In principe bedienen het motortoerental en het gaspedaal de kleppen.
Als deze kleppen sluiten, wordt de stroom verminderd en neemt de druk toe, waardoor de cilinderzuiger wordt ingedrukt.
Als daarentegen de kleppen opengaan, neemt de druk in de cilinder af en duwt de terugstelveer de zuiger in de tegenovergestelde richting.

Is het overtuigender dan het elektronische systeem?

Eloi
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 13/05/07, 21:47

Hallo, gezien de grootte van je tekening past deze niet op het scherm, wat vervelend is bij het lezen van de tekening forum. Je moet het formaat verkleinen zodat het op het scherm past, bijvoorbeeld 800x600 max.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 13/05/07, 21:57

dat is klaar

Eloi
0 x
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 14/05/07, 12:13

Goed...
Ik ben best blij dat iemand geïnteresseerd is in mijn ideeën....
hahaha

Ik weet al jaren dat er veel mechanische systemen zijn uitgevonden in de automobielsector..duizenden....
over het algemeen ambachtelijk, zagen ze alleen ontwikkeling als ze geïnteresseerd waren in "grote bouwers"....
kijk naar de huidige afdichtingen van de motoren...ringen...kleppen...
de huidige prestaties van al deze dingen geboren vóór de geboorte van de auto...

het is momenteel gemakkelijker en goedkoper om een ​​grote doos vol voelsprieten, draden, rekenmachines enz. te bouwen....
Daarom nemen fabrikanten niet langer de moeite om eenvoudigere systemen te ontwerpen...
maar ik blijf ervan overtuigd dat bijna ALLES wat je in een auto vindt, mechanisch gedaan kan worden....
ongetwijfeld heb ik een wat bekrompen visie, ik houd meer van oude auto's dan van recente....
maar goede god...
Hefboomsystemen bestaan ​​al sinds de oudheid...
combinaties van hefbomen die evenredig zijn aan wat we willen, ze bestaan.....
veren, ze bestaan.... gewrichten, ze bestaan....
Ik vind daarom dat het op het niveau van experimenteren op de gebieden die ons aanbelangen, gemakkelijker en betrouwbaarder zou zijn om iedereen te sleutelen aan zijn eigen kleine systeem van hefbomen, wattenbollen, een tank met constant niveau,
dan te wachten tot de elektronica "ons" iets efficiënts geeft, dat niet kapot gaat en veelzijdig is en veranderingen tijdens het experimenteren mogelijk maakt...
verandering van kracht, hefboom, enz.
alleen mechanische systemen (of zelfs eenvoudigweg elektrisch) maken dit "gemakkelijk" mogelijk...
alstublieft...
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 14/05/07, 17:53

Ik begrijp uw visie op de zaken: als we met niets beginnen, is het gemakkelijker om uitsluitend mechanische systemen te creëren.
Maar met een beetje zoeken kun je gemakkelijk pneumatische cilinders of zelfs elektronische gadgets vinden.
Dat gezegd hebbende, zijn deze laatste nog steeds minder betrouwbaar en ook minder elegant.
Omdat ik niet weet hoe ik moet solderen, heb ik de neiging om naar soldeerloze oplossingen te neigen, en daarom omzeil ik mechanische oplossingen.
Ik zie mezelf het reservewiel van mijn 104 verwijderen (dat zich onder de motorkap bevindt) om ruimte te maken voor een paar Watt-ballen en een paar koppelingen en andere hendels.

Trouwens, als je kogelregelaar te groot is, zal hij de rol van vliegwiel voor je motor spelen en misschien de prestaties ervan verminderen. Bovendien circuleert hij lucht, tenzij je hem in een behuizing opsluit (wat ook goed is voor je veiligheid).
Oeps... daar twijfel ik, ik weet niet zeker of een behuizing de wrijving zal verminderen.

Eloi
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten