Wasbare luchtfilter

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 08/03/13, 00:03

Hoi Alain en bedankt, ik ga er zelf naar kijken, ik zie wel zodra ik de voorjaarsschoonmaak van de filters en olie heb gedaan :) :p ... Ik denk dat de XUD9 van 300000 (het is vandaag zijn 300000 km-jubileum) :) ) zal een tijdje aandringen :) ...

Wat mij betreft zijn dit geoliede katoenen filters eigenlijk...

Ik heb een paar dingen herlezen en in de inlaatkits beschermt het het filter tegen kalk (niet het tegenovergestelde zoals ik meende te herinneren), wat tegelijkertijd normaal lijkt.

Ik ben geen motoringenieur, maar zuurstof is het oxidatiemiddel voor een goede explosie.

Hoe heter de lucht, hoe minder zuurstof er is voor dezelfde hoeveelheid lucht. Hoe kouder de lucht, hoe meer zuurstof er in zit, dus meer oxidatiemiddel.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/03/13, 01:57

Dag
bidouille23 schreef:Ik ben geen motoringenieur, maar zuurstof is het oxidatiemiddel voor een goede explosie.

Hoe heter de lucht, hoe minder zuurstof er is voor dezelfde hoeveelheid lucht. Hoe kouder de lucht, hoe meer zuurstof er in zit, dus meer oxidatiemiddel.


Wat het zuurstofgehalte betreft, ongeacht of de lucht warm of koud is, de verhouding zuurstof/stikstof blijft hetzelfde. Wat verandert is de massa van de ingeslikte lucht. Bij rijden bij -25 -30 slikt de motor een groter gewicht aan lucht in, maar hij gaat niet wild
Het inslikken van hete lucht in een benzinemotor is hetzelfde als het verminderen van de inlaat via het gaspedaal als de verhouding tussen de benzine en de massa ingeslikte lucht en het verbruik vrijwel niet verandert bij gelijk vermogen.

Momenteel proberen de meeste motoren de hoeveelheid zuurstof in de ingeslikte lucht te verminderen, door deze een bepaalde hoeveelheid uitlaatgas ERG te laten inslikken. Dit maakt de verbranding kouder, vermindert NOX en verbetert de motorefficiëntie.
Als de motoren op zuivere zuurstof zouden draaien, zou de temperatuur en de verbrandingssnelheid te hoog zijn, met gevaar voor zowel de uitlaatklep als de zuiger en cilinderkop.


Andre
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/03/13, 08:56

AXEAU schreef:Bonsoir,
Alain, ik twijfel er niet aan dat je op de een of andere manier bespaart, maar in alle injectiesystemen meten we de massa lucht die de motor binnenkomt om de hoeveelheid brandstof aan te passen.
De injectie die u beschrijft is met lucht / motortoerental toegelaten / druk / temperatuur.
Het is een indirect meetsysteem om de luchtmassa te bepalen.
Dus ik ben niet overtuigd door het argument van het inademen van hete lucht om het verbruik te verlagen.
Het is zeker dat de calculator de bless-tijd verkort. maar uiteindelijk om een ​​bepaalde snelheid te behouden, versnelt u iets meer.
Andere meningen als er motorfabrikanten zijn?

jlg


Hallo Axeau!

Chrysler heeft nog nooit een massale luchtstroomsensor gebruikt, maar een Map-sensor (spruitstuk absolute druk) en een inlaattemperatuursensor.

Omdat de lucht dichter is, hoef ik geen extra gewicht op de fopspeen te leggen!

De motor ademt beter en vereist minder gasklepopening en de gasklepstandsensor zendt een signaal uit dat voorrang heeft op de Map-sensor die vooral wordt gebruikt tijdens het accelereren.

Zoals ik al zei, dit zijn motoren met een hoog koppel, niet zoals een Honda-motor zonder koppel, altijd op een limiet waarbij je bij de kleinste helling moet schakelen.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 08/03/13, 19:25

Goedenavond, bedankt André voor deze uitleg.

Ik had dit luchtmassaverhaal nog niet opgemerkt...

En eigenlijk had ik er niet bij stilgestaan ​​dat bij pure zuurstof de temperatuur te hoog zou zijn geweest waardoor de stikstof de verbranding “kalmeert”...

Aan de andere kant, kunt u mij dit alstublieft anders uitleggen:

Het inslikken van hete lucht in een benzinemotor is hetzelfde als het verminderen van de inlaat via het gaspedaal als de verhouding tussen de benzine en de massa ingeslikte lucht en het verbruik vrijwel niet verandert bij gelijk vermogen.


het begin begrijp ik tot en met "als de luchtmassaverhouding slikt, zou hij geen woord toevallig missen, want ik begrijp het einde niet ineens en dat irriteert me :) ...

verhaal dat ik vanavond minder stom naar bed ga alstublieft :) , Dankjewel .
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/03/13, 20:33

Dag
bidouille23 schreef: Aan de andere kant, kunt u mij dit alstublieft anders uitleggen:

Het inslikken van hete lucht in een benzinemotor is als het verminderen van de inlaat via de vlinder, als de verhouding tussen de benzine en de massa ingeslikte lucht en het verbruik vrijwel niet verandert bij gelijk vermogen.


het begin begrijp ik tot en met "als de luchtmassaverhouding slikt, zou hij geen woord toevallig missen, want ik begrijp het einde niet ineens en dat irriteert me :) ...

verhaal dat ik vanavond minder stom naar bed ga alstublieft :) , Dankjewel .


Met elektronische injectieauto's en meting van alles wat de motor binnenkomt
De Air Fuel Ratio bedraagt ​​nog steeds 14,7
Samenvattend: als we warme lucht aanzuigen blijft de verhouding 14,7, maar de hoeveelheid mengsel die de motor binnenkomt is minder dan wanneer deze koud was. (het is een beetje alsof je het gaspedaal een beetje hebt losgelaten.)

Bij oude carburateurmotoren heeft de luchttemperatuur invloed op de rijkdom. Het principe van de rijkdomcontrole wordt uitgevoerd door een venturie en deze regelt deze op basis van het luchtvolume dat in de venturie passeert, van de warme of koude lucht die het niet inneemt rekening houden..
Voorbeelden van vliegtuigmotoren met Lycoming carburateurtechnologie uit 1946, we hebben een handmatig systeem voor het verwarmen van de inlaatlucht rond de uitlaatpijpen (om ijsvorming in de carburateur te voorkomen)
Als we elkaar kruisen, draait de motor op 2350 tpm en zuigt hij koude lucht aan
als je aan de carburateurverwarming trekt, zakt deze naar 2300 of zelfs minder zonder iets anders aan te raken.
In werkelijkheid is deze snelheidsdaling alsof we het gaspedaal hadden verlaagd. Dit veroorzaakt andere nadelen van het werken met hete lucht: ten eerste verrijkt het het mengsel, vervolgens verhoogt het de temperatuur van de cilinderkoppen en bestaat het gevaar voor ontploffing.
motoren met een grote verbrandingskamer (125 mm zuiger) als de temperatuur aan het einde van de compressie te hoog is, ontsteekt deze te snel. (dit verklaart ook waarom deze motoren werken bij lage compressieverhoudingen van 6,5 tot 8,5 ondanks het gebruik van 100LL-brandstof met een hoog octaangehalte)
Als ik daarentegen op -25 op lage hoogte vlieg, schakel ik de carburateurverwarming in om iets rijker te zijn, een te magere motor trilt en de uitlaattemperatuur loopt op met gevaar voor de uitlaatkleppen.

Andre
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 08/03/13, 21:12

Comprendo gracias senior André.

muchas gracias.balance Ik laat het filter waar het is en de luchtinlaat waar het is...
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten