Pollenfilter, econologische korting voor VMC DF

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/11/15, 13:37

wij zijn het eens! in de zomer is een continue VMC nutteloos

een continue VMC wordt niet gecontroleerd ... het is alleen een VM

om de c te verdienen moet er iets zijn dat alleen oplicht als de weersomstandigheden gunstig zijn ... zonder een goed automatisch systeem is het beter om te vertrouwen op het gezond verstand van de bewoners die de ramen openen als het mooi weer is
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/11/15, 13:40

in de zomer is een vochtgecontroleerde VMC nog erger: wanneer de luchtvochtigheid goed is, sluit deze de stroom, wanneer deze te vochtig is, opent deze de stroom volledig zonder te begrijpen dat het deze stroom is die de vochtigheid brengt

dus in de zomer kan een luchtbevochtiger slechter zijn dan een constante stroom
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 24/11/15, 14:22

chatelot16 schreef:wij zijn het eens! in de zomer is een continue VMC nutteloos

een continue VMC wordt niet gecontroleerd ... het is alleen een VM

om de c te verdienen moet er iets zijn dat alleen oplicht als de weersomstandigheden gunstig zijn ... zonder een goed automatisch systeem is het beter om te vertrouwen op het gezond verstand van de bewoners die de ramen openen als het mooi weer is

hi chatelot16
+ 1 en erger

Een VCM, zelfs met hygrometer, wordt gebruikt om te evacueren, niet de vochtigheid maar de overstroming van damp

Als het regent, is de buitenvochtigheid 100%,
dus bij nat weer is er geen vochtregeling,
omdat de luchtinlaten verzadigd zijn met vocht.

Voor comfort raad ik aan om 65% interieur, zomer en winter niet te overschrijden.

Een vcm is perfect zolang de buitenvochtigheid 65% niet overschrijdt.

In de brandende zomer is het catastrofaal om lucht te laten verzadigd met water na de regen,
In de herfst is het niet nodig om te verwarmen, het blijft ongezond.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/11/15, 15:00

chatelot16 schreef:de VMC vermindert alleen de luchtvochtigheid als het buiten koud is en binnen heet ... zonder temperatuurverschil is de VMC niet bruikbaar voor vocht! of het een enkele of dubbele stroom is, verandert niets
Ach ja ... je weet zeker wat je zegt. :?
Wonen in huis genereert vochtigheid (ademen, koken, badkamer, ...). De VMC verwerpt deze buitenlucht en blaast buitenlucht die hopelijk minder beladen is met vocht. Overigens worden hierdoor ook geuren verworpen die verband houden met activiteiten thuis.
chatelot16 schreef:in de zomer wordt luchtvochtigheid liever gedaan door de ramen wijd te openen wanneer dat nodig is ... het beste is soms open in grote dag en nacht ... behalve muggenprobleem dat kan aanmoedigen om de ramen op slechte uren te sluiten ... en dit is waar mechanische ventilatie nuttig wordt, in staat zijn om te ventileren wanneer nodig zonder muggen binnen te brengen
VMC DF beheert niet alleen de luchtvochtigheid ... De term VMC voor gecontroleerde mechanische ventilatie is ook te beperkend. Ik geef de voorkeur aan de term die wordt gebruikt door professionals: CTA (Central Air Treatment) omdat de lucht wordt gefilterd en de temperatuur wordt geregeld. Twee functies die niet worden beheerst door de ramen te openen (om nog maar te zwijgen van buitengeluiden) ...
chatelot16 schreef:dubbele stroom ventilatie, om verwarmingsenergie te besparen, niet van toepassing in de zomer

als de dubbele stroomwisselaar met zijn drukval meer ventilatievermogen vereist, moet deze in de zomer worden omzeild
Sorry, maar VMC bespaart niet alleen verwarmingsenergie in de winter ...
In de zomer tempert de VMC DF het huis door het binnendringen van ongewenste hete lucht te voorkomen (door deze te beperken). Het levert dus een aanzienlijk extra comfortbesparende airconditioning op of maakt het mogelijk om een ​​airconditioninginstallatie te vermijden ...

Mijn VMC Hélios is inderdaad standaard uitgerust met een automatische en configureerbare ByPass waarmee frisse nachtlucht kan worden ingebracht die koeler is dan die van het huis om deze in de zomer efficiënter te koelen.

Het is daarom overdreven om te stellen dat een VMC DF niet van toepassing is in de zomer. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 24/11/15, 15:17

Er zijn twee zeer verschillende soorten:
Gewone gewone VMC in collectieve appartementen die een beetje oud zijn, constant werken, niet erg controleerbaar, soms absurd, mijn geval dat ik heb ervaren, enorme condensatie in een secundair appartement aan zee dat niet wordt verwarmd in de winter, verward met een lek in mijn huis en
VMC DF goed gedaan totaal anders, maar veel complexer en duurder en te onderhouden.

Maar de VMC DF-bypass mag niet functioneel zijn met circulatie op een zeer warme vochtige dag buiten en een koel appartement, anders ook mooie condensatie !!!
Dus geen ventilatie mogelijk met grote vochtige hitte buiten, die soms 's nachts doorgaat, vooral in tropische landen, met een oncontroleerbare luchtvochtigheid zoals 37 ° C tot 100% dag en nacht in sommige landen, VS, India, enz ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/11/15, 18:38

wanneer het buiten koud is, zelfs als de relatieve luchtvochtigheid buiten 100% is, wordt deze lucht droger zodra het is verwarmd: het is de absolute vochtigheid in g water / per m3 lucht die wordt bewaard wanneer l tussen lucht, en dezelfde absolute vochtigheid zorgt voor een lagere relatieve vochtigheid bij verwarming

wanneer er geen verwarming is, is de beste tijd om te ventileren soms verrassend: het is soms wanneer de buitentemperatuur het laagst is dat de absolute vochtigheid het laagst is, dus aan het einde van de nacht. het is verrassend omdat het op dit moment is dat er rosé is ... maar het is omdat de kou ervoor zorgt dat het water zich afzet in rosé dat er minder in de lucht blijft

natuurlijk is het zoeken naar vocht niet het enige doel van een CMV

degene die op een vervuilde plek woont en een goed filter wil hebben om zichzelf te beschermen, moet het als winters hebben gehad

als ik zeg dat de VMC nutteloos is in de zomer is het voor degenen die hetzelfde geluk hebben als ik: platteland zonder vervuiling ... raam open de hele zomer ... ik heb ook de kans op dikke oude muur , geen behoefte aan airconditioning
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/11/15, 13:28

Ik ben geen expert in dauwpunt en andere condensatieparameters ... :?

Dankzij hun wisselaar condenseert de luchtvochtigheid echter en druppelt in de bodem van de kast om te worden geëvacueerd via een sifon.

Ik installeerde mijn unit in het toilet om te profiteren van de evacuatie van de toiletten, terwijl ik gemakkelijk toegang had voor onderhoud en periodieke vervanging van de filters.

Inderdaad, ik beschouw het als een ketterij om de energiecentrale op zolder te installeren, vaak weinig of zelfs ontoegankelijk ...

Ik herinner u eraan dat de serieuze aanbevelingen voor montage aangeven om de energiecentrale in het verwarmde volume van het huis te plaatsen (vermijd de zolder, de kelder, de garage, ...).

Het feit blijft dat we dan de geluidsisolatie moeten behandelen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/11/15, 13:57

wanneer het koud is, condenseert de lucht die het huis verlaat tijdens koeling om de binnenkomende lucht te verwarmen

de lucht die binnenkomt, zelfs als deze zich op 100% van de luchtvochtigheid bevindt, wordt droger door verwarming

Het kan het tegenovergestelde zijn als het buiten warmer is dan binnen, maar ik denk dat er nooit voldoende temperatuurverschil is om te condenseren ... tenzij een overmatige airconditioning die het huis transformeert in koude kamer

Ik ben het ermee eens dat het plaatsen van VMC op een ontoegankelijke zolder te betreuren is

maar waarom zijn de zolders nog steeds zo ontoegankelijk met een kleine belachelijke val vaak misplaatst?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/11/15, 18:01

Ik moet het F7-filter voor mijn VMC HELIOS KWL EC 300 PRO opnieuw aanvullen.

Ik post hier de afmetingen van dit filter voor het nageslacht:
215 x 315 dikte 27mm (de lengte van de vouwen is 215mm)

In inches geeft dit:
afmeting 8.5 x 12,5 x 1 cm

Ik zal het bedrijf raadplegen lebonfiltre.fr die mij bij verschillende gelegenheden heeft verstrekt.

Tot dusver heb ik grotere filters op mijn afmetingen gesneden, maar ik heb geen filters van vergelijkbare dikte gevonden.
:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 26/11/15, 18:28

Citro schreef:
chatelot16 schreef:de VMC vermindert alleen de luchtvochtigheid als het buiten koud is en binnen heet ... zonder temperatuurverschil is de VMC niet bruikbaar voor vocht! of het een enkele of dubbele stroom is, verandert niets
Ach ja ... je weet zeker wat je zegt. :?
Wonen in huis genereert vochtigheid (ademen, koken, badkamer, ...). De VMC verwerpt deze buitenlucht en blaast buitenlucht die hopelijk minder beladen is met vocht. :?


"" De VMC stoot deze lucht naar buiten af ​​en blaast de buitenlucht in waarvan men hoopt dat deze minder met vocht belast wordt ""

*** http://www.meteociel.fr/cartes_obs/humi.png ***
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten