Pollenfilter, econologische korting voor VMC DF

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 21/11/15, 12:40

Citro schreef:Hoe fijner het filtermedium, hoe sneller het zal verstoppen. :?
Ik woon aan de rand van een 2x2-rijstrook.
Je grootste probleem komt van daar ...

hi Citro

Hoe groter het inlaatoppervlak van het filter, hoe langzamer het verstopt raakt.

omdat de verstopping over het hele oppervlak zal gebeuren

(in tegenstelling tot meerlaags en gereduceerd oppervlak,
het inpluggen gebeurt in de eerste lagen)

en dat het maanden energie zal kosten om het over te steken.

Een enkellaags filter van 1m² is zuiniger
dan een filter in 100 lagen van 10cm doorsnee voor 1m² totale oppervlakte.



Ik vergat de persfiltering voor een fijnfilter!
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/11/15, 14:21

er zou een papieren rolfilter voor nodig zijn, waarbij het papier automatisch afrolt wanneer het verstopt raakt
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 22/11/15, 18:58

Bedankt voor deze informatie.
Je foto's laten duidelijk alles zien wat we in onze longen stoppen terwijl we autorijden of in de stad wonen en dat ons langzaamaan veel meer doodt dan de terroristen.
In mijn geval gebruik ik ook de eenvoudige oplossing om filters te recyclen door ze in water met reinigingsmiddelen te wassen en het water in de tegenovergestelde richting te laten circuleren. Voor papieren filters verwijdert een sterke luchtcirculatie in de tegenovergestelde richting een groot deel van wat verstopt raakt, en u kunt zelfs wassen met oplosmiddelen die het papier niet tegelijkertijd beschadigen.
Zelfs gedeeltelijke regeneratie verlengt de levensduur van de filters veel minder verstopt.
Waarom tenslotte niet, zoals bij stofzuigers, de middelpuntvliedende kracht gebruiken die de massa vóór de fijne filters elimineert door een stuk gerecyclede centrifugaalstofzuiger te monteren?
Ozon van elektrostatische filters kan worden afgebroken en geneutraliseerd.
Tot slot, om overmatige stofvorming te voorkomen, is het een goed idee om de luchtcirculatiesnelheid automatisch op de laagst mogelijke snelheid in te stellen, afhankelijk van de behoeften, alleen de luchtvochtigheid als deze te hoog is en niet te vaak op een te hoge willekeurige snelheid.

Eindelijk "papierrolfilter" of gewoon PQ-papier filtert goed in meerdere lagen, maar verstopt heel snel volledig op stofzuigers voor fijn stof tot oververhitting van de motor, als je niet snel wisselt !!
0 x
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60




par yves35 » 22/11/15, 23:18

bonsoir,

en waarom niet de levensduur van de filters verdubbelen door 2 maanden per jaar de ventilatie af te sluiten?
om over de energiebesparing nog maar te zwijgen...

yves
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/11/15, 23:34

Je reacties zijn echt geweldig...

Een double flow VMC is gemonteerd op een afgesloten huis...
Zes maanden per jaar knippen is ondenkbaar, net als het terugplaatsen van gebruikersfilters...
Ik kan net zo goed geen VMC hebben en vochtig thuiskomen van het wasgoed in de kasten...
0 x
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60




par yves35 » 23/11/15, 01:54

hello,

is het werkelijk ondenkbaar om een ​​woning te ventileren door de ramen enkele momenten per dag (of zelfs de hele dag bij mooi weer) open te zetten? Ik raad niet aan om vmc afgesneden uit te schakelen, maar om de luchtverversing handmatig te doen tijdens de periode dat je niet aan het verwarmen bent.
Hier in Rennes is het 6 maanden tellen ruim. In Bordeaux betwijfel ik of het weer ongunstiger zal zijn

yves
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/11/15, 13:13

Ik heb vochtproblemen (kleding beschimmeld in de kasten), heb het koud... Winter en zomer.

De doorlaatbaarheid van mijn ramen werd door een vakman geschat op 25 m³/u en de kamers waren zelfs bij dagelijks luchten vochtig.

De VMC DF heeft de problemen van vochtigheid en wasgoed volledig geëlimineerd en tegelijkertijd het thermisch comfort van de kamers in het noorden verbeterd.

Door de VMC in de zomer te schrappen, keert men alleen maar terug naar de oorspronkelijke situatie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 23/11/15, 14:27

Citro schreef:Ik heb vochtproblemen (kleding beschimmeld in de kasten), heb het koud... Winter en zomer.

De doorlaatbaarheid van mijn ramen werd door een vakman geschat op 25 m³/u en de kamers waren zelfs bij dagelijks luchten vochtig.

De VMC DF heeft de problemen van vochtigheid en wasgoed volledig geëlimineerd en tegelijkertijd het thermisch comfort van de kamers in het noorden verbeterd.

Door de VMC in de zomer te schrappen, keert men alleen maar terug naar de oorspronkelijke situatie.

Hallo,
de doorlaatbaarheid of beter gezegd luchtstroom door lekken, is een functie van depressies, wind en de stroming van geïnstalleerde VMC met effecten die sterk afhankelijk zijn van de vochtigheid buiten en binnen en temperaturen en kan sterk worden verminderd door de stroomsnelheden te verminderen, vooral als het buiten is is het warmer dan binnen, in de zomer of in garages, zoals in Bordeaux, is het snel vochtig, want dan condenseert alle vochtige lucht die binnenkomt zijn vochtigheid in het koudere interieur in enorme hoeveelheden (echt zwembad) en een VMC dubbele stroom regelt dit vochtigheid!!
Ik heb dit eens opgemerkt bij een buurman met een te krachtige VMC met enorme condensatie en die me ervan beschuldigde een waterlek te hebben in mijn huis erboven, in zijn gesloten kofferbak die alle binnenkomende lucht condenseerde, en hij is moeilijk om het condominium hiervan te overtuigen fout om onnodig werk te voorkomen !!

Op een oud huis, zonder VMC, en oude ramen, had ik dit vochtprobleem niet, geen schimmel door de jaren heen in de kasten, omdat weinig stroming en het zou kunnen dat de oorzaak interne, vochtige sponzen muren zijn die omhoog gaan zonder het te beseffen het en de snelle VMC evacueert alleen deze intrinsieke vochtigheid om verwijderd te worden!!
Ik had dit soort problemen in een appartement met een hoge luchtvochtigheid en de oorzaak was de badkuip van de bovenburen met een licht lekkende afdichting (minder dan een liter per dag liet geen spoor achter, maar bevochtigde ons appartement), en het duurde jaren om het te begrijpen, met alle badkuipen lekken in het gebouw!!
Een simpel lek in een verborgen leiding volstaat.
Het is gemakkelijk om je te vergissen over de echte oorzaken, vooral bij professionele directe verkopers, vooral spiel, die worden betaald om een ​​zeer dure max te verkopen!!!

Het is absoluut noodzakelijk om het VMC-debiet aan te passen aan de minimale behoeften, en als dit debiet hoger is dan dat wat overeenkomt met de ademhaling en het gebruik van de bewoners, is het noodzakelijk om de oorzaken zoals vochtige muren en vloeren zeer vaak op te sporen en weg te nemen het geval in oude huizen.
Goed gereinigde filters hebben geen reden om niet efficiënt genoeg te zijn, vooral als we hun prijs buitensporig vinden en het is zeker efficiënter dan het niet vaak genoeg vervangen van filters bij gebrek aan geld of onoplettendheid!!.
De drukverliesmeting geeft een beeld van de werking.
Een laagje papier of ander filter voor het filter houdt een groot deel van de deeltjes tegen en verlengt de levensduur van het originele filter.
Deze noodzaak om de filters vaak te vervangen zal door de meeste bewoners van BBC-huizen niet worden gerespecteerd, bij gebrek aan zorg of geld!!
Te veel normen of ingewikkelde verplichtingen werken averechts!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/11/15, 20:34

de vmc verlaagt de luchtvochtigheid alleen als het buiten koud en binnen warm is... zonder verschil in temperatuur is de vmc nutteloos voor de luchtvochtigheid! of het nu een enkelvoudige of dubbele stroom is, verandert niets

in de zomer wordt het beheer van de luchtvochtigheid eerder gedaan door de ramen wijd te openen wanneer dat nodig is ... het beste is soms dag en nacht wijd open ... behalve een muggenprobleem dat kan aanmoedigen om de ramen op de verkeerde uren te sluiten ... en dit is waar mechanische ventilatie nuttig wordt, in staat zijn om te ventileren wanneer dat nodig is zonder muggen binnen te halen

ventilatie met dubbele stroom is om verwarmingsenergie te besparen, niet van toepassing in de zomer

als de warmtewisselaar met zijn drukval meer ventilatievermogen nodig heeft, moet deze in de zomer worden overbrugd
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 24/11/15, 13:03

Hallo,
Helemaal mee eens, bovendien is vochtigheid gemeen, gemakkelijk te verwarren met lek, opstijgend vocht, condensatie, enz...!!

Mijn curator begreep niet dat de krachtige VMC niet altijd beschermt tegen vocht, in een secundair zomerappartement aan zee, dat in de winter na een strenge koudegolf veel kouder werd dan buiten met de plotselinge verwarming met regen, vult zich met vocht door condensatie, vooral in de gapende rolluikkast (die is verrot) waardoor ik ten onrechte werd beschuldigd van lekkage naar mijn bovenliggende woning, door stemmen nutteloos werk!!

Gelukkig konden ze voor de werken, tijdens stortregens, maar gelukkig was het appartement warmer dan buiten, geen enkel lek vinden, wat resulteerde in de terugbetaling van de vooruitbetaalde bedragen!!!!
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 239 gasten