En de fan van de 2cv

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10

En de fan van de 2cv




par bebeours » 30/03/09, 12:06

Het is een door 2cv-liefhebbers erkend systeem, citroen heeft het visum er mee uitgerust.

http://www.pp-2cv.be/FR/News/Soufflante.htm

Doet het iets op een andere motor?

Voor mij lijkt het mij dat door de druk vóór het filter te verhogen, we deze daarna verhogen en we aan efficiëntie winnen.
Deze montage lijkt toegankelijk voor doe-het-zelvers, het zou een wervelklep kunnen voltooien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/03/09, 12:23

super leuk, inderdaad, maar er is niets om over op te scheppen!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/03/09, 20:05

Als dat zo is, is er een kleine vermogenswinst bij vol gas!? Goed zoeken...
Maar zeker niet met brandstofbesparing : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/03/09, 22:20

:pijl: Welnu, het is inderdaad niet moeilijk om armoedige rondingen recht te trekken.
De tweecilinder Citroën staat bekend om zijn grote dip tussen 3 en 4000 tpm. De eendjes die bij SPA draaien ontwikkelen tot 2 canassons. :schok:
Bij wedstrijden verwijderen ze de ventilator en werken ze inderdaad dynamisch, zoals bij hypersportmotoren.
De grootste winst die op deze motoren kan worden behaald, zit in de transmissie.
De dozen zijn aangepast om niet meer dan 1000 tpm te laten vallen tussen elke versnelling voor crosscountry.
0 x
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 30/03/09, 22:48

De ventilator van een eend moet onder de motorkap van een eend blijven.
Op een andere motor zou het zinloos zijn.
Als ik het goed begrepen heb.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 31/03/09, 00:31

Het is de "poor man's turbo"... Zonder laster te zijn met onze lieve eendjes en hun chauffeurs natuurlijk!

Citro schreef: De eendjes die bij SPA draaien ontwikkelen tot 2 canassons. :schok:


Ik neem aan dat je het hebt over de 24h (24min) eend?

Niet in de originele motor (verbeterd = 50pk) of zelfs in de categorie "protype" (60 - 70pk) maar in hybride ja, maar het is meer de Citroën-motor (platte BMW).

Ik heb twee keer meegedaan: https://www.econologie.com/forums/nos-gueule ... 1-160.html

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/03/09, 09:57

Christophe schreef:
Citro schreef: De eendjes die bij SPA draaien ontwikkelen tot 2 canassons. :schok:


Ik neem aan dat je het hebt over de 24h (24min) eend?

Niet in de originele motor (verbeterd = 50pk) of zelfs in de categorie "protype" (60 - 70pk) maar in hybride ja, maar het is meer de Citroën-motor (platte BMW).

De motoren die hiervoor op de bank kwamen waren niet meer dan 24 uur betrouwbaar. Ze moesten ze laten leeglopen voor de race.

De regelgeving is in de loop der jaren geëvolueerd. De turbo (die deze recordvermogens mogelijk maakte) werd verboden.
We hebben dubbele cilinderkoppen, dubbele ontsteking (vaak) en vele andere waanvoorstellingen gezien.

Sommigen hebben zich zelfs een luchtinlaat in het carter voorgesteld, vergelijkbaar met tweetaktmotoren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 31/03/09, 09:59

Wil je zeggen dat moderne Duitse motoren betrouwbaarder zijn dan oude Franse opgetuigde motoren? : Mrgreen:

Geen grapje, ik wist niet dat je gepassioneerd was door eenden, ben je ooit in SPA geweest?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/03/09, 12:20

Christophe schreef:Wil je zeggen dat moderne Duitse motoren betrouwbaarder zijn dan oude Franse motoren waarmee geknoeid is? : Mrgreen:
Ik zou je op deze grond niet volgen... :D

Christophe schreef:Geen grapje, ik wist niet dat je gepassioneerd was door eenden, ben je ooit in SPA geweest?
Nou, mijn eerste auto was een air flat twin, een mythisch mechanisme. Meer dan 1600 overwinningen in competitie. Ik wil het hebben over de tweecilinder Panhard die op mijn 24BT is gemonteerd (T voor Tigre : Lol: ).

De volgende was een AMI6 BERLINE in 6V. Ik hield van deze voertuigen. Motor demonteren zonder takel, we zetten hem in een kruiwagen om hem naar de werkbank te brengen. 8)

Helaas ben ik nog nooit in SPA geweest. : Cry:
Voor mij is klimmen boven de Loire als het oversteken van de poolcirkel. :?
Ik was nog steeds op Le Mans, ik was daar zelfs racecommissaris... in 94.
0 x
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 31/03/09, 18:01

Ik had niet verwacht dat ik zulke passies weer zou aanwakkeren.

Door dit bericht te lanceren, wilde ik weten waarom we de motor niet meer hebben geholpen bij het ademen.
De draaikolk MET en de pantone gaan in deze richting lijkt mij.
Ik weet ook dat het niet aan te raden is om een ​​compressor bij de luchtinlaat van de motor te plaatsen, maar een beter geoxygeneerde motor moet zeker minder verbruiken.

Bericht voor citro: Elke keer als ik een van je teksten lees, met het portret van Emmet Brawn er pal naast, heb ik de indruk dat Doc me de tekst hoort voorlezen. Ik weet niet of ik de enige ben.
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten